BMW 1 Serisinin Satış Stratejisi

BMW 1 serisi, 2004 yılında tanıtılmış ve Ülkemize 2005 yılından itibaren getirilmeye başlanmıştır.
Şu ana kadar 3 kez yenilenen 1 serisinin kronolojisi aşağıdaki gibidir;

1.Nesil
BMW E81 – (2007–2011) 3-Kapılı Hatchback
BMW E82 – (2007–2013) 3-Kapılı Coupe
BMW E87 – (2004–2011) 5-Kapılı Hatchback
BMW E88 – (2007–2014) 2-Kapılı Convertible

2.Nesil
BMW F20 – (2011–2015) 5-Kapılı Hatchback
BMW F21 – (2012–2015) 3-Kapılı Hatchback
3.Nesil
BMW 1 Serisi – (2015 – Günümüz) 5-Kapılı Hatchback
BMW 1 Serisi – (2015 – Günümüz) 3-Kapılı Hatchback
Bu analizimde, genel olarak BMW'nin satış ve bilgilendirme politikasına değineceğim fakat daha ziyade 2. ve 3. nesil 1 serilerinde BMW'nin uyguladığı satış stratejisine gözlemlerim dahilinde değiniyor olacağım. Yine BMW'nin yalın bilgilendirmeden nasıl daha üstü kapalı bir bilgilendirme sistemine geçtiğini anlatmaya çalışacağım.

BMW markası 2010'lu yıllara kadar otomobillerinde kullandığı motorlar konusunda kullanıcıyı yalın ve sade bir şekilde bilgilendirmiştir. Şöyleki; 2005 model bir 3.20i'nin 2.0cc hacmine sahip olduğunu veya 3.16i modelinin 1.6cc hacmine sahip olduğunu rahatlıkla bilmekteydik.

Son yıllardaki sıkı rekabet ortamı, markaların maliyetleri düşürmek adına küçük hacimli motorlara turbo uygulamaları ile daha da üst seviyeye çıkmıştır. BMW markası da bu duruma kayıtsız kalmamış ve küçük hacimlere turbo uygulamaları ile maliyetlerini düşürmüş ve kullanıcı için daha verimli motorlar üzerinden ilerlemeye karar vermiştir.

Daha önceleri kullanıcıyı daha sade ve yalın bilgilendirirken, verdiği bu karar sonrasında bir anda daha karmaşık ve Hp üzerine kurulu bir bilgilendirme sistemine geçmiştir. Örneğin; 2013 model 3.20i'de 1.6cc hacminde turbo desteklli motor kullanılmaya başlanmış, aynı motorda 136 ve 170 hp güçleri kullanıcıya sunulmuştur.

Mercedes bu konuda çok daha önceleri aksiyon almıştır. Örneğin 2005 model C180, C200 ve C230 modellerinde aynı 1.8cc ve turbo(kompressör) destekli motoru farklı güçler ile sunmuştur. Aslında sadece bu durum bile Mercedes'in her konuda daha geniş bir vizyona sahip olduğunu gösteriyor.

Konunun başlığında ki 1 serisi özeline gelecek olursak;
BMW 2.neslinden itibaren 1 serisine güzel bir otomatik şanzıman kombinasyonu getirdi(ZF 8 ileri). Bunu da turbo destekli motorlar ile taçlandırdı. Fakat Otomatik vites seçeneğini 2015 yılına kadar sadece Benzinli modelinde satışa çıkardı. Dizel 1.16d manuel versiyon ile piyasaya sürüldü. Bir yandan Otomatik isteyenler biraz da mecburiyetten Benzinli+Otomatik versiyonuna yönlendirilirken, olmazsa olmazı dizel olanlar ise manueli tercih etmek durumunda kaldılar.
Piyasa da belli bir doygunluğa gelindikten sonra BMW 1.16d'nin Otomatik versiyonunu duyurdu. Üstelik Benzinli Otomatik ile arasında fiyat farkı neredeyse yok denecek kadar az bir farkla...

Bu kez piyasada ki 1.16i Benzinli Otomatik ve 1.16d manuel kullanıcıları bu araca gözlerini diktiler. Bir miktar bu iki modelin fiyatlarında ki durgunluk da bu tezimizi ispatlar nitelikte.
Yeni trend 1.16d Otomatik.
Bu konuda BMW'yi uyguladığı bu başarılı satış stratejisi sebebiyle tebrik ediyor, Otomobil alacak kullanıcılara ise, Markaların bu stratejilerini biraz olsun düşünerek araç tercihinde bulunmalarını öneriyorum. Hatırlarsanız, Mercedes'de yeni C serisini piyasaya sürmeden önce CLA modelini sunarak, birçok sonradan tekrar C serisine dönecek belki de hesapta olmayan müşteri edinmişti.

İyi sürüşler

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder