25 Kasım 2013

Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line

 Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line

Hayatta, farkındalığı yüksek insanları heyecanlandıran özel otomobiller vardır...
Gözlerin daima üzerinde olduğu, yanımızdan geçip gittiklerinde ufukta kaybolana kadar ardından tatlı bir tebessümle izlediğimiz...

Mitsubishi Lancer 1.8 CVT aracımdan sonra, bu heyecanı devam ettirmek adına uzun araştırmalar ve incelemelerim sonucunda üçüncü nesil bir (B7) Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line almaya karar verdim.
  • Audi olması yetmezdi, A4 olmalıydı.
  • A4 tek başına yetmezdi, Turbo olmalıydı.
  • Turbo tek başına yetmezdi, Quattro olmalıydı.
  • Tüm bunların birleşimini safkan bir alt yapıda bir zırh ile araca giydirmek gerekirdi, o sebeple S-Line olmalıydı…
Benim gibi sıklıkla Uzakdoğu üretimi araçları tecrübe etmiş kullanıcıların, Alman otomobillerine geçişinde bir alışma evresi gerekiyor. Kendinize bu konuda esneklik göstermeli, zaman tanımalısınız. Öyleki; Araca biniş inişler, oturma pozisyonu, konsol erişimleri, direksiyon hafifliği, güvenlik konuları gibi birçok detayda farklılıkları daha ilk kullanımda gözlemlemeniz mümkün. 
Bu gözlem sonucunda bir tarafın işinde daha iyi veya kötü olduğundan ziyade, günümüzde ne kadar globalde olsa insanların yaşadıkları bölgelerle farklı olduklarını ve bu farklılıklarını ürettikleri çıktılara yansıttıklarını görüp insanın yaratılışındaki zenginliği ve mucizeyi görebiliyorsunuz.
İkinci el bir Audi alıyorsanız, aracın kullanım kılavuzları, broşürleri konularında ilk sahiplerinin maalesef ki bu dokümantasyonu muhafaza etmede ne kadar bonkör davrandıklarını görebiliyorsunuz. Konuştuğum yazıştığım onlarca kişi aynı dertten muzdarip. Zira her ne kadar online olarak bu ihtiyaç giderilebilse de el altında bir kitabın olmaması büyük eksiklik.  Sonuç; Audi kullanıcı profili, araçlarının kullanım kılavuzlarına ve genel dokümantasyonuna önem vermiyor saklamıyor. Veya çok iyi saklıyor satarken dahi alıcısına teslim etmiyor :)
Bu araçla trafikte ilerlerken epey bir saygın oluyorsunuz ve yol vereniniz bir hayli fazla oluyor. Bunun sebebi 0-100’ünün 7 saniye civarında olması değil. Öndeki 4 halkadan kaynaklı. Bu markanın farklı bir prestiji var. Bmw ve Mercedes’ten de farklı bir prestij bu. İçinde biraz mütevazilik, alçak gönüllülük, biraz teknik bilgi, biraz olgunluk barındıran…
A4’ün kalbi uzunlamasına yerleştirilmiş direkt benzin enjeksiyonlu 1984cc, 200Hp ve 280Nm değerlerine sahip turbo motordan oluşuyor. Maksimum gücünü 5100 devirde veren araç, maksimum torkuna ise 1800 devirde ulaşıyor. Aynı motor bu ailenin birçok spor aracında karşımıza çıkıyor (Golf GTI, Leon Cupra vb.). 
Dördüncü nesil A4’lerde (2009 Yılı ve sonrası) bu motor 211Hp olarak karşımıza çıkıyor. Motorda ve yürüyen aksamda çok büyük değişiklikler olmazken, en büyük farklılık vites sisteminde S-Tronik(DSG) ile çift kavramalı şanzımana geçiş olmuş. Tabi çift kavramalı şanzımanlarda sıklıkla karşılaşılan sorunlar bir önceki yani şuan sahip olduğum ve incelemesini gerçekleştirdiğim B7 kasada neredeyse karşılaşılması pek mümkün olmayan arızalar.

TFSI (Turbo Fuel Stratified Injection)Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motorun çalışma prensibini biraz açıklamak gerekirse;  yakıt, talebe bağlı olarak kontrol edilen yüksek basınçlı bir pompa ile sağlanan bir ortak yakıt sistemi yoluyla püskürtülüyor. Emme supaplarının arasında yer alan bir enjektörle yakıt doğrudan yanma odasına milisaniyelik hassasiyetle ve 110 bara varan basınçla püskürtülüyor. Yakıt/hava karışımı yanma odasında bütünüyle homojen bir şekilde dağıtılıyor. Bu da TFSI motoru diğer motorlardan ayıran ve bütün motor devirlerinde yüksek performans sağlayan en önemli özelliği oluyor.
Düşük sürtünmeli supap iteceklerine sahip silindir başlıkları, atmosferik beslemeli FSI motorlara göre daha fazla hava akışı sağlayan değiştirilmiş bir emme manifoldu şekline sahip. Bu da hem daha yumuşak çalışma hem de daha iyi vuruntu direnci ve verimlilik sağlıyor. Bu sayede turbo motor 10.5:1'lik sıkıştırma oranına ulaşıyor. Böylelikle hem atmosferik beslemeli hem de konvansiyonel turbo motorlara göre termodinamik verimliliğin arttırılmasında önemli bir rol oynuyor.

Motor bloğu GG 25 gri dökme demirden üretiliyor; bu madde hem yüksek basınca dayanıklılık hem de mükemmel ses özellikleri sağlıyor. Krank milinin iki katı hızda dönen iki dengeleyici şaft da motorun sakinlik özelliğini telafi ediyor. Motor gücü krank mili tarafından üçgen bir zincirle aktarılıyor; bu zincir hem yağ pompasını hem de dengeleyici şaftları hareket ettiriyor. Bu önlemler sonucunda dört silindirli turbo beslemeli bir motor için çok iyi titreşim özellikleri elde edilmiş olunuyor. 
Maksimum tork değeri olan 280Nm, 1800 d/d ile 5000 d/d arasında elde edilebiliyor. Bu son derece geniş tork eğrisi, bir yandan çok az vites değiştirerek düşük yakıt tüketimiyle kullanmayı, bir yandan da güçlü bir hızlanma ve anında güç elde etmek için çok hafif bir gaz pedalı hareketinin yeterli olmasını sağlıyor.

Araçta Alman üretici ZF'nin üretimi olan ZF 6HP19A kodlu Tiptronik 6 ileri vitesli yağlı sistem otomatik şanzıman bulunuyor. ZF firması GETRAG'ın en büyük rakiplerinden biri ve Şanzıman konusunda oldukça kaliteli bir üretici. Öyleki, incelediğim araçtaki şanzıman sorunsuzluğu ve sağlamlığının, 2010'lu yıllardaki S-Tronic(DSG) şanzımanlarda dahi olmadığını gönül rahatlığıyla söyleyebilirim.
Direksiyonun arkasındaki F1 butonları ile motorun uyumu gayet güzel çalışıyor. Bu aracın kalkışında ve ani ara hızlanmalarında vitesi “S”(Sport) konumuna almanızı öneririm. Zira D modunda da agresif sürüşler yapılabiliyor fakat genel olarak bu araçta da D modu genel anlamda ekonomi ve konforlu sürüş üzerine kurulu.
Vites geçişleri CVT’yi hatırlatırcasına hissedilmeden gerçekleşiyor. D modunda 1.800devri geçmeden yakıt tüketimi adına çok makul ve ekonomik değerler elde edilebiliyor.
Spor sürüşlerde araç devir kesiciye girdiğinde çok kısa bir bekleme süresi görüyorsunuz (0,2sn civarında, normal kullanıcılar belki çok farkedemeyebilirler) Bunun sebebi, aracın şanzımanının tiptronik ve yağlı sistemden oluşuyor olması.
Spor sürüşlerde vites kolunu “S” moduna alarak ihtiyacınızı gidermenizi öneririm. Aksi halde tiptronik oluşu sebebiyle F1 kulakçıkları zaman kaybetmenize sebep olabilir. CVT şanzımanlardaki gibi saniselik tepkiler beklerseniz hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz.
Kullanılan şanzımanla ilgili daha detaylı teknik bilgiyi, üretici ZF'nin kataloğundaki bu linkten temin edebilirsiniz.

Gelelim aracın belkide en can alıcı noktasına; Torsen T-2 Quattro sistemine...
Araç sürekli tüm tekerleklerden çekiş sistemine sahip(AWD).  Dağılım %60 arkadan itiş, %40 önden çekiş şeklinde. Bu çalışma prensibinin hayata geçebilmesi, müthiş bir teknolojiye bağlı; Bu teknolojinin adı, Torsen-diferansiyali. İngilizce "torque" (tork) ve "sensing" (hissetme) sözcüklerinden türetilmiş. Torsen-diferansiyali, elektronik yardım olmaksızın kendini kitleyebilen salyangoz çarklı bir şanzıman. Sekiz adet hareketli salyangoz çark sürtünmeye tepki vererek, Torsen-diferansiyelini bir tür mekanik bilgisayara dönüştürüyor. 
Fazla yer kaplamayacak şekilde, ön ve arka aks arasında şanzımanın içinde konumlandırılmış ve Audi'nin boyuna yerleştirilen motorlarında, ön ve arka aks arasında değişebilen güç dağılımını ayarlıyor. Torsen-diferansiyeli tekerleklerin patinaj yapacağını "hisseder" ve çekici gücü saliseler içinde diğer aksa yönlendirir. Ayrıca ön ve arka aks arasında "gerilmeyi" önlemek amacıyla, devir farklılıklarını dengeliyor.

Bu farklılıklar örneğin virajlarda oluşuyor, çünkü daha büyük bir daire çapını kat etmek zorunda olan ön tekerlekler daha hızlı dönmektedir.

Ayrıca bu araçtaki iki akstaki elektronik diferansiyel kilidi (EDL), gerektiğinde tekerleklerin patinajını aks bazında önler. Birden fazla tekerlekte hız farklılıkları olması durumunda böylece güç tek bir tekerlekte yoğunlaşır.

Quattro çekişli bir araç, tamamen kendine özgü bir üstünlüğe sahip. Quattro sistemi, motorun tek bir beygir gücünü ya da bir Nm torkunu heba etmeden, yüksek motor performansının her sürüş koşulunda yola aktarılmasını sağlıyor. Dördü birden quattro çekişi itici gücü dört tekerlek arasında paylaştırıyor. Böylece tekerlek başına yola aktarılan toplam güç azalıyor ve araç virajlar ya da ıslak zemin gibi olağanüstü koşullar altında bile yol duruşunu koruyor.

Araç S-Line olduğu için, lastik ebatı olarak aracın standart fabrika çıkışında 235X45X17 ölçüleri yer alıyor. Yine S-Line olması sebebiyle akranlarından 3cm yere daha yakın ve sert ayarlanmış spor süspansiyon sistemi mevcut.
Önemli bir notu bu noktada belirtmek istiyorum; Spor süspansiyon iç S-Line seçeneği ile birlikte gelen bir özellik. Sadece dış S-Line olan araçlarda spor süspansiyon bulunmuyor. Spor süspansiyon olmayan araçlar yolda yeterince basık görünmedikleri için agresif görünümden ve spor kullanımından uzaklaşmış oluyorlar.
Bir aracın İç S-Line'a sahip olup olmadığını şunlara bakarak anlayabilirsiniz; Spor yarı deri koltuklar(Koltuklarda S-Line İşlemesi vardır), 3 kollu Spor direksiyon (Direksiyonun alt kısmında S-Line kabartması vardır), İç tavan döşemesi koyu gri rengindedir, araç daha serttir (spor süspansiyon sebebiyle) vb.
Kasislerde veya bozuk yollarda içeriye ses almayan, sert yapısına rağmen oldukça konforlu bir sürüş karakteristiğine sahip. 
Araçta 17’’lik S-Line 9 kollu bijon kilitli çelik jantlar fabrika çıkışlı olarak araçta yer alıyor.
 
Performanslı bir kullanım istiyorsanız Turbonun devreye girmesi yeterli oluyor. 1800 devirden itibaren ayağınızın altındaki 200 beygirlik büyük gücü her an hissedebiliyorsunuz. 1800 devirden önce araçta herhangi bir yığılma veya kararsızlık olmazken bu şekilde kullandığınız zaman yakıt tüketimi anlamında beklenmedik şekilde ekonomik değerler elde edebiliyorsunuz.  
Gaz pedalının sonunda kick down için bir boşluk bulunuyor. Hangi viteste olursanız olun gaza o aşamaya kadar bastığınızda aracın adeta zincirlerini kopartarak çıldıran bir boğa edasıyla vites küçülterek şahlandığını görüyorsunuz. Quattro olması ve dağılımın %60’ının arkada olması sebebiyle de sizi içinizden tutarak keyifle birlikte bir anda öne fırlattığına şahit oluyorsunuz. Öyle ki, ani gaza basmalarınızda acaba aracı durdurabilecek miyim izlenimine kapılıyorsunuz. Bu noktada 100 km/s hızda 37 metre gibi kısa bir mesafede aracı durdurabiliyorsunuz. Bu durma mesafesinin rakiplerinden (Bmw 3 - Mercedes C) 1 metre daha iyi olduğunu belirtelim.

Aracın hızı hissettirmeyen bir yapısı var. Öyleki, bazen yavaş olduğunu düşündüğünüz anlarda dikiz aynasına baktığınızda trafiği veya beraber yürüdüğünüz bir araçla aranızdaki oluşan farkı gördüğünüzde hızınızı anlayabiliyorsunuz.
0-100 km/s hızlanmasını 7,5 saniye gibi bir değerde tamamlayan aracın katalog verisi olarak son hızı 235 km/s olarak gösterilse de, otoyol denemelerinde rahatlıkla 260’lı değerleri görebiliyorsunuz.
A4 2.0 TFSI performans anlamında Chip Tuning ve diğer modifiyelere çok olumlu sonuçlar veren bir yapıda olması sebebiyle tuning dünyasında tanınan, bilinen bir ünvana sahip.
İlk bakışta eksik parça varmış gibi görünen aracın ön sis farlarının iç kısımlarındaki boşluklar, kasıtlı olarak intercoolera hava girişi için bırakılmış alanlardan oluşuyor.
Arkadaki egzoz çıkışları aracın genel karakteristiğini ve gücünü gösterir biçimde tasarlanmış. Bu nesil araçların güçlü versiyonlarının bu şekilde çift çıkışa sahip olduğunu ve trafikte bu araçların hüsranına uğramamak için fazla sıkıştırılmaması gerektiğini biliyoruz :)



Üçüncü nesil A4 (B7) 2001 yılında Euro-NCAP çarpışma testlerinde 4 yıldızla değerlendirildi. Rakipleri Bmw 3 Serisi ve Mercedes C serisinin de aynı şekilde 4 yıldızla değerlendirildiğini görüyoruz.

Bu çarpışma testlerinde son yıllara nazaran eskiden yıldız almak ya daha zordu, ya da günümüzde işin sırrını çözen firmalar A-B sınıfı araçlarına dahi kolaylıkla 5 yıldız alabiliyorlar. İşin sırrımı çözüldü, yoksa eskiden NCAP kriterleri daha mı az esnek ve katıydı ona siz karar verin
lütfen…
Aracımda ABS, EBD, Fren destek sistemi, ESP, ASR, Elektronik Diferansiyel Kilidi (EDL), Sürücü, Yolcu, Yan ve Perde hava yastıkları olmak üzere toplam 6 adet hava yastığı bulunuyor.
 
Araç 2005 model olmasına karşın iç mekanda kullanılan malzemeler marka kimliğine yakışır düzeyde. Üretiminin üzerinden bunca yıl geçmesine rağmen kaliteli bir işçilik ve malzeme kullanıldığını rahatlıkla görebiliyorsunuz.
Aşınma anlamında sadece klima bölmesindeki butonlarda renk solmasını görebiliyorsunuz. Bu kısımlarda daha kaliteli aşınmayacak butonlar kullanılabilirmiş. Bunun yanında güvenlik özelliklerinin yanısıra,  otomatik çift bölmeli kliması çok güzel çalışıyor. Tüm camlardaki buğular saniyeler içinde kayboluyor. İlk kez bir araçta klimayı çalıştırdığımda motorla senkron olmadığına şahit oluyorum. Klimayı açtığınızı kesinlikle üfleme sesi dışında hissedemiyorsunuz (200Hp arabada olsun o kadar dediğinizi duyar gibiyim:)).
Direksiyonun boyutu çok iyi ayarlandığı için çok kolay bir tutuş ve sürüş zevki veriyor. Yine direksiyon derisinde en ufak bir aşınma olmayışı ve 2013 modellerde dahi aynı direksiyonun kullanıldığı dikkatimden kaçmıyor.
Araç S-Line olması sebebiyle koltukları tamamen spor araçlardaki tarzda dizayn edilmiş ve araca ilk binişinizde direk gözünüze çarpan S-Line logoları ile karşılaşıyorsunuz.
 Genel olarak deriden oluşturulmuş koltukların oturma bölümleri kumaştan ve ön koltukların ön bölmeleri uzatılabilir tasarlanarak uzun yolculuklarda daha rahat edilmesi sağlanmış.
Koltukların arka kısımları 3 büyük markadan alışık olduğumuz üzere sert plastikten oluşuyor ve ayak çarpmalarında vb. iz bırakmıyor. Buna rağmen ben aracımda oğlumun çocuk koltuğunun önündeki koltuğa arka korumalık takıyorum :)
Tüm kapılarda S-Line metalik çıtalar bulunuyor. Araçta orta ve yüksek hızlarda yol ve motor sesini pek duymuyorsunuz. Üst devirlerde spor ruhunu yansıtan Turbo üfleme sesi adeta size senfoni sunar şekilde içeriye yansıyor.
Sıkışma önleyicili çift kademeli anahtardan açılıp kapatılabilen elektrikli camlar, elektrikli aynalar, sis farları, gündüz farları(DLR), ısı yalıtımlı camlar, uzaktan kumandalı merkezi kilit, yükseklik ayarlı ve bel desteği elektrikli ön koltuklarlar, Bi-Xenon(kısa-uzun tek mercekte) farlar, Far yıkama, far ve yağmur sensörleri, otomatik kararan dikiz aynası, iç ve dış alarm sistemi, önde ve arkada saklama hazneli kol dayamalar, bardaklık, Audi Concert 2 Radyo/CD çalar, arka kapılarda çocuk kilitleri, bijon kilidi, ilk yardım çantası ve reflektör, yol bilgisayarı, hareket halinde otomatik kilitlenen kapılar gibi sürüşü ve konforu arttıran özelliklere sahip. Bagajı 460 Lt ile D segmenti için fena sayılmayacak bir hacime sahip.
Aracın anahtarı sustalı ve üzerinde bagaj açma işlevi de yer alıyor. Yine anahtar ile tüm camlar açılıp kapatılabiliyor.
Aracın ses sistemi genel anlamda oldukça başarılı. Benim aracıma önceki sahibi tarafından “Focal” marka profesyonel ses sistemi uygulanmış. Amfiler ve bagajdaki kabinli woofer sayesinde oldukça  kaliteli bir ses almaktayım. Aracın sıfır alınırken opsiyon dahilinde sunulan “BOSE” marka ses sisteminin de epey övgüsünü okumuştum. Öyle bir araç alındığında ses sistemi ile oynanmasına gerek olmadığını düşünüyorum. 
Aracımda fabrika çıkışlı orijinal ana ünite olarak “Audi Concert 2” kullanılmış. Maalesefki Mp3 formatındaki dosyaları okuyamıyor. Yine bir maalesef daha ana ünite sadece bir adet cd alabiliyor. Bilgisayardan kendi oluşturacağınız Cd’lerde, dinleyeceğiniz parçaları WAV formatında kaydetmeniz gerekiyor, aksi halde çektiğiniz Cd’leride dinleyemiyorsunuz.
Ana ünite üzerinden diğer tüm akustik ayarlamaları gerçekleştirebiliyorsunuz ve Ses Sitemini direksiyondan kumanda edebiliyorsunuz.
Aracın boş ağırlığı 1536 Kg. Biraz hızını aldıktan sonra çok az gaz vermelerle rahatlıkla yol alabiliyorsunuz. Bunun sonucunda Kartal-Bostancı arası yolculuklarımda(bu aralıktaki mesafe yaklaşık 12km) 90km/hız ile, 7,3 lt gibi bir ortalamayı yakalayabiliyorum.
Şehir içi yoğun trafikte ise 11-12 lt gibi değerleri genel ortalama olarak ölçümlüyorum. “S” modundaki agresif kullanımlarda ise ortalama 14 lt civarında gerçekleşiyor. Bu değerlerin 2.0 Turbo ve 200Hp’lik 4 çeker bir araç için makul seviyeler olduğunu düşünüyorum. Araca yeni nesil LPG sistemi uygulayan ve memnun olan kullanıcıların olduğunu gördüm. Hafta içi çok kullanmayacak olmam sebebiyle yukarıda verdiğim değerler bu konfigürasyondaki ve D segmentindeki bir araç için bana oldukça makul geldi. Şüphesiz ki bu değerlere aracın düşük sürtünme katsayısının da(0.33) etkisi çok büyüktür. Aracın Yakıt deposu 63 litre ve CO2 emisyon değeri 226 g/km.
2004 yılında üretimine başlanıp 2007 yılında diğer nesline geçilen, ülkemizde de 2005 ve 2008 yılları arasında satışı gerçekleştirilmiş olan üçüncü nesil (B7) Audi A4 2.0 TFSI Quattro’yu tercih etme aşamasında yaşından ve kilometresinden ötürü tereddüt yaşayabilirsiniz. Fakat bu tereddütlerin, bakımlı bir aracın içine oturup kullandıktan sonra yersiz olduğunu göreceksiniz.
Araç hali hazırda spor bir tasarıma sahip. Siz ekstra olarak ona bir zırh giydirmek isterseniz, S-Line olanından tercih etmelisiniz. Audi olması münasebetiyle aracın toplumda bir sempatisi ve olumlu yansıması var. İkinci elde sıfırlarına nazaran çok uygun fiyatlara edinebileceğiniz bu güzel tecrübeyi tüm otomobil tutkunlarına tavsiye ederim...

61 yorum :

  1. Yeni aracın hayırlı olsun dostum,
    Süper görünüyor fotolardan, kısmet olursa birgün yakından görmek isterim.
    Görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
  2. Ağzınıza sağlık aracı çok güzel anlatmışsınız, açıkca bende heveslendim sormak istediğim birkaç soru var yanıtlrsanız sevinirim.
    Bir kaç yerde bu araçlarda yağ yakma sorunu var diye okudum, sizce böyle birşey söz konusumu?
    Yine bzı forumlarda bakım masrafları astronomik rakamlara çıkmasından bahsedilmiş özel servislerde durum nasıl?
    Malum araç 2005 model vergisi ne kadar acaba?
    şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Huseyin bey Ben Rusya da yasiyorum ve ayni ozelliklerde olan 2006 model araci 2009 yilindan beri kullaniyorum. Araci agresif kullanirim. Ben kullanirken 1000 km de 1 litre yag yakiyor. Esim cok sakin kullanir. O kullanirken 2000 km de 1 litre civari yakiyor. Bu araclarda audi yetkili servisine gore soyledigim miktarlarda yag yakma normal.

      Sil
  3. Bu arada ismim Hüseyin İzmir de yaşıyorum.

    YanıtlaSil
  4. Hüseyin Bey merhaba,
    Beğeniniz için Teşekkür ederim.

    Araç 2005 olması münasebetiyle vergilendirmede 3.kademede(7-11) yer alıyor. Bu yılki vergisi 1080 TL (6 Aylık 540TL). Bana kalırsa böyle bir araç için kademesininde düşmüş olması sebebiyle oldukça makul bir fiyat.

    Yağ yakma konusuna gelince, eğer performans ve yağ yakma bir arada değilse ortada bir anormallik var demektir :) Dikkat edin süper sporlarda yağ değişim süreleri çok kısadır. Kuvvetli bir motorunuz varsa ve sürekli aracı üst devirlerde kulllanıyorsanız bu hangi araç olursa olsun belli bir miktar yağ yakacaktır. Tabi bu durum bazı araçların bazı zaman diliminde üretilenlerinde kronik birer sorun olarak da karşımıza çıkabiliyor(Polo GTI vb.)
    Bahsettiğimiz A4 2.0 TFSI Quattro'da ben yağ yakması ile karşılaşmadım. Ama eminimki çok sıkıştırılırsa bakım zamanı yağ değişiminde boşaltılan yağ dolrurulan kadar olmayacaktır. Örneğin 5 lt doldurduysak, 4,750gibi bir geri dönüşüm olacağını tahmin ediyorum. Sonuç olarak bu aracın böyle bir hastalığı yoktur. O konuda gölünüz rahat olabilir.

    Yetkili servisinde bakım rakamları açıkcası çok ucuz değil ama bir Mercedes kadar da pahalı değil. Özel servislerde ise çok daha makul fiyatlara bakımlarınızı yaptırabilirsiniz.
    Böyle bir çekiş ve performans arabasına sahip olduğunuzda aslında tüm bunları ne kadar ekonomik bir şekilde bir araya geldiğini de anlayabiliyorsunuz.

    Mutlaka tavsiye edeceğim bir araç. Umarım istediğiniz aman sahip olursunuz.
    İyi sürüşler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erhan Bey bu aydınlatıcı cevaplarınız için teşekkür ediyorum. Açıkça hiç aklımda olmayan bir araçtı fakat bende güçlü bir motora sahip olan geniş aile araçlarını inceliyordum yazınızı görmem çok iyi oldu. Bir diğer alternatifim de lancer 1.8 modeli bakalım hayırlısı olsun zamanın ne getireceği belli olmaz. Size de kazasız belasız keyifli sürüşler diliyorum.

      Sil
  5. AKP YAGI KAC KILOMETREDE DEYISER ARABAM AUDI A4 2007 2TFSI AMERCANKA.

    YanıtlaSil
  6. Bu aracın periyodik bakımı her 15bin km'de bir. Aracı sakin ve düşük devirlerde kullanıyorsanız her 15bin'de bir değişmeniz yeterli olur. Ama eğer yüksek süratlerde(250km/h vb.) aracı uzun yolda ve şehir içinde de devirli spor modda kullanıyorsanız her 10bin'de bir değişmenizi öneririm.
    iyi sürüşler.

    YanıtlaSil
  7. Bu değerli bilgiler için teşekkürler.
    Benim sorum kasko maliyetleri hakkında da bilgi verirmisiniz.

    YanıtlaSil
  8. Cihan Bey,
    Eğer iyi bir sürücüyseniz 2005 modelini, 1,750TL civarına yaptırabilirsiniz.
    Ben hasarsızlık indirimi ile 1.134 lira'ya yaptırdım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Erhan Bey
      Böyle bi araç için gayet makul fiyat

      Sil
  9. Aracı mükemmel şekilde anlatmışsınız.. Daha kimseye sorma ihtiyacı duymuyorum.. Allah nasip ederse 5ayım var bu araç için.. Buda çok uzun Bi zaman:):)

    YanıtlaSil
  10. Ahmet Bey Teşekkürler.
    Gönül isterki tüm araç meraklıları bu güzel makinayı tecrübe edebilsin.

    YanıtlaSil
  11. Çok hoş ve doyurucu bir inceleme yazısı olmuş. Emeğine sağlık gerçekten. İlk defa bu kadar uzun ve kapsamlı bir yazı okudum. Ben şahsen yazmaya üşenirdim. Bir Audi hastası olarak ileride alacağım arabalar arasında kesinlikle bir Audi olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinan Bey, övgü dolu sözleriniz için Teşekkür ederim.
      Umarım en kısa zamanda gönlünüzdeki Audi'ye kavuşursunuz...

      Sil
  12. Erhan Bey merhabalar...
    Yazınızı keyifle okudum. Bende sizin aracın aynı renginin 2006 model 2.0 tdi motorlu iç dış s-line modeli mevcut. Sizin kullandığınız lastiklerin marka ve modelini öğrenebilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gökberk Bey merhaba,
      Resimlerde görünen Kış Lastiği. Michelin Pilot Alpin 235x45x17 ölçülerinde.
      Konfor anlamında kış lastiği olduğunu belli etmeyecek bir kalitede. Yol tutuşu çok başarılı. Maliyeti diğer markalara göre biraz daha fazla ama bunu kalite anlamında sonuna kadar hissettiriyor.
      Malum bu yıl pek kış olmadığından onları çıkarıp yerine dört mevsim Pirelli P-Zero 235x45x17 taktım. Bundan da son derece memnunum. Daha önceki Lancer aracımda da kullanmıştım P-Zero'yu. Çok memnunum, tavsiye ederim.

      Sil
  13. öncelikle bizleri aydınlattıgınız için size şükranlarımızı sunarız.

    YanıtlaSil
  14. Ben ffiestamı sattıktan sonra biraz araştırıp audi almaya karar verdim. 35000 tl ye kadar audi a4 modelini almak istiyorum. ilk aklımda 1.6 motor vardı ama biraz araştırıp sizin gibi araç hakkında bilgisi olanların sayesinde o motorun randıman vermediğinin kararına vardım. şimdi aklımda 1.8 t veya 1.9 dizel modelleri var. Sizden isteğim bana hangi modelini tavsiye edersiniz. avant ne demek. bunlar hakkında bizleri bilğilendirirseniz seviniriz. şimdiden yardımlarınıozdan dolayı teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadir Bey,
      Fiyat/performans anlamında oldukça iyi bir araca bakıyorsunuz.
      35bin liralık bir bütçe ile nacizane tavsiyem B7 değil, B6 kasa temiz bir A4 bulabileceğiniz yönünde. Eğer çok yol yapıyorsanız (yılda 10bin km üzeri), 1.9TDI dizel modelinin öneririm.
      Ama yılda bahsettiğim km'den az yapıyorsanız 1.8T benzinli modelini öneririm.
      Avant, Station Wagonu ifade eden bir uzantı.

      Eğer bütçe olarak 8bin ve üzeri daha ekleyebilirseniz incelemesini yaptığım B7 kasa araçlara yönelebilirsiniz.
      Not: 1.6 motor olanını önermiyorum.

      İyi Sürüşler

      Sil
  15. Merhaba Erhan Bey, bir araba ancak bu kadar anlatılabilir.. Ki sizin anlatımınız üzerine 2006 QUATRO TFSİ A4 bir araç aldım... Inanılmaz memnunum... Öncelikle teşekkür ederim... Ama benim yakıt tüketimim sizin bahsettiğiniz değerlerin üzerinde... Şehir dışı 10 lt şehir içi 15 lt yakıyorum... Sebebi ne olabilir acaba...
    Ömer İlkbaşaran

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ömer Bey merhaba,
      Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Çok güzel bir seçim yapmışsınız. Kazasız belasız sürüşler dilerim.
      Eğer yakın zamanda aracın bakımları yapılmışsa, durum kulllanım tarzı ve araca alışma ile ilgili olabilir. Kendinize biraz zaman verin, şöyle 1 ay vb. gibi bir sürede daha makul değerler elde ettiğinizi göreceksiniz.
      Ben genel olarak araca alıştıktan sonra ve dikkatli kullanım sonunda incelememdeki değerleri yakalayabiliyordum...

      İyi Sürüşler

      Sil
    2. Merhaba Erhan Bey, öncelikle bu kadar hızlı cevap verdiğinizden dolayı ilginize teşekkür ederim... Aracı alalı 4 ay gibi oldu... Alır almaz tüm bakımları(yağ,filtreler, triger, ön düzen bakımı, şanzıman yağı, dört teker disk balata değişimi vs...) yaptırdım. Sürüş tekniği olarakta D modunda 2000 - 3000 devir bandında sakin sürüş sergilerim... Yani çok dikkatli ve özenli bir sürücüyüm kendi çapında... :) Ama yakıt sarfiyatım hala belirttiğim düzeylerde.. Acaba teknik anlamda bilemediğim bir hata olabilirmi...
      Ömer İlkbaşaran

      Sil
    3. Ömer Bey tekrar merhaba,
      Hangi şehirde ikamet ediyorsunuz acaba?
      Ben değerleri İstanbul'da fakat pekte trafik olmayan saatlerde elde ediyorum...

      Sil
  16. Mrb Erhan Bey, ben gaziantep te ikamet ediyorum... Aslında bende çok trafiğin yoğun olmadığı zamanlarda kullanıyorum... Sürüşün ve trafik koşullarının dışında, teknik olarak bir aksi durum söz konusu olabilir mi diye düşünüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ömer Bey tekrar merhaba,
      size şu ürünü tavsiye edeceğim.
      Yakıt alırken tamamını yakıt deponuza boşaltın.
      O depoyu aracınızı biraz daha devirli kullanarak bitirin.
      Valf ve enjektör temizliği bir nebze yakıtınızı düşürebilir.
      http://www.otoavm.com/asp/product/37/Berryman-Valf-Enjektor-Temizleyici

      Ben kullanmış ve memnun kalmıştım.

      Sil
  17. Erhan Bey merhaba,
    Yazınız gerçekten muhteşem olmuş, bu denli detaylı ve bilgilendirici bir yazı yazdığınız için teşekkürler. Ben de arabamı değiştirmek istiyorum ve AUDI şu anki tek hedefim gibi. Almanya'ya bir çok ziyaretim sırasında gözlemlediğim kadarıyla, Bmw Mercedes Audi gibi büyük markaların ana vatanındaki insanlar Audi'yi çok daha ağırlıkla tercih ediyorlar ve ben bunun bir tesadüf olmadığını düşünüyorum.
    Ancak iki araba arasında kalmış durumdayım. Audi a4 1.8 t quattro ya da a4 2.0 tfsi quattro.
    Çalışan bir öğrenciyim ve bu sebeple çok fazla tüketimi olan bir araba işime gelmeyebilir; ancak tam bir performans tutkunu olduğumu da belirtmeliyim :) Siz bu arabalardan hangisini tavsiye edersiniz? Artıları eksileri nelerdir?
    Şimdiden teşekkür ederim.
    Burak Güvenir, Ankara

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burak merhaba,
      Öncelikle güzel bir analiz yapmışsın, tebrik ederim.
      Doğru, Almanya'da AUDI diğer iki markadan daha fazla rağbet görüyor...
      Soruna gelecek olursak; Yukarıda incelemesini gerçekleştirdiğim B7 kasada 1.8T Quattro mevcut değil. Bir önceki kasa yani B5'de 1.8 T Quattro mevcut.
      Eğer bütçe el veriyorsa yukarıda incelemesini gerçekleştirdiğim yani 2005-2007 model 2.0 TFSI Quattro'yu öneririm.
      Yakıt anlamında iki motorunda aynı yakacağını söyleyebilirim. Hatta dikkatli kullanılırsa 2.0 daha da az yakabilir.
      Temiz bir B7 kasada çok fazla F1 kulakçıklarıyla oynamadığınız taktirde hiçbir şikayetiniz olmaz. Ama sürekli S modu ve F1 kulakçıkları yakıt anlamında sizi üzebilir. 1.8 bu aracın yanında her bakımdan biraz daha eski kalıyor.
      Şimdiden gönlünüze göre bir araç bulup almanız dileğiyle.

      İyi Sürüşler

      Sil
    2. Erhan bey tekrar merhaba,
      Çabuk ve net cevabınız için teşekkürler. Bütçem el verdiği sürece, biraz daha bekleyip 2.0 tfsi Q almak bana da daha mantıklı geliyor.

      Tekrar teşekkürler, keyifli sürüşler

      Sil
  18. Öncelikle teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için.Şu anda a4 almak üzereyim ve kimden bilgi alacağımı düşünüp duruyordum.Yalnız benim şöyle bir problemim var.Almak üzere olduğum araçta hız sabitleyici yok ve bu benim canımı fazlasıyla sıkıyor.Hız sabitleyici montajı nasıl oluyor,olursa sağlıklı oluyor mu?Bazı araçlarda yazılım yüklü oluyor ve sadece aparatların montajını yapıyorlar.Bazılarında ise hem yazılım hem aparatlar monte ediliyor bu da haliyle yüksek bir maliyet oluşturuyor.Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kerem Bey merhaba,
      Hız sabitleyici opsiyonlu bir seçenek olduğundan her araçta bulunmuyor. Aslında gönül isterdiki Audi bu donanımı A4 B7 araçlarında standart olarak sunsun...
      Sizinde bahsettiğiniz gibi sonradan bu donanım işinin ehli yerler tarafından yarım saatlik bir çalışma sonucu takılabiliyor. Örneğin İstanbul Maltepe'de Ender Elektronik yapıyordu bildiğim kadarıyla. 300TL gibi bir maliyeti olabilir. Özellikle uzun yolculuklarda aracınızı kullanacaksanız mutlaka tavsiye ederim.
      İyi Sürüşler

      Sil
  19. 2007 model 2.0 turbosuz audi a4 aldim s line ama ozelliklerini bilmiyorum kac beygir gibi yardimci olursaniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Kazasız sürüşler dilerim.
      Türkiye'ye 2007 yılında turbosuz 2.0 motor seçeneği getirilmedi diye biliyorum.
      1.6 benzinli seçeneği o yıllarda getirildi, oda turbosuz.
      2.0 olup'ta Quattro yani 4 çeker olmayan modeller de mevcut.

      1.6 olanın teknik özellikleri;
      1600cc - 102Hp - 148Nm
      Ortalama tüketim: Şehiriçi/Şehirdışı; 10,8 lt / 6 lt

      2.0 TFSI ise, 2.0 TFSI Quattro ile aynı teknik verilere sahiptir...

      İyi Sürüşler

      Sil
    2. Erhan bey tesekkur ederim ben turkiyede yasaamiyorum kazakistanda yasiyorum teknik ozelliklerini merak ediyorum araba almanyadan geldi 2.0 s line A4 yardimci olursaniz sevinirim.simdiden tesekkurler.

      Sil
    3. Aracınız,
      2.0 i 20Valf
      130 Hp - 195Nm
      0'dan 100'e hızlanması 9,9sn
      Ağırlığı 1310Kg
      Diğer detaylara aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz;
      http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=4363

      Sil
  20. Erhan bey tekrar merhaba.Tunceli de görev yapıyorum ve imkanlarım oldukça kısıtlı malum.Benim asıl sorum,yazılım yüklü mü bu araçlarda.Volvo s40 ım var ve yazılım yüklü olmadığı için hız sabitleyici taktıramadım.1300 lira gibi bir maliyet çıkardılar bana.1000 lira yazılım 300 lira da montaj fiyatıymış serviste.Şimdi audi de de aynı durum mu geçerli ya da yazılım yüklü sadece aparatlar mı monte ediliyor

    YanıtlaSil
  21. Doğu bölgelerinde audi nin bu işlemini yapabilecek bildiğiniz bir yer var mı?Bu konuda yeterince bilgi sahibi olduğunuza inandığım için bir tek sizden bilgi alabilirim sanırım.Sizi biraz zorluyorum ama kusura bakmayın,malum hassas konular,şahin doğan değil ki deneme yanılma yöntemiyle sanayiye götürelim

    YanıtlaSil
  22. Kerem Bey merhaba,
    Tahminim yazılımın yüklü olduğu şeklinde.
    Sadece aparat işinizi görecektir. Yazılım yoksa dahi bu aparatı satan özel yerler mutlaka aparat ücretinin içinde uyguna hallederler. Adana'da bu işi yapan yerler var. Doğu bölgelerinde rastlamadım hiç ama Adana ile görüşürseniz belki yönlendirebilirler. En kötü bir yolculuğunuz sırasında vb. uğrayıp hallettirebilirsiniz.
    Aşağıda linkini vereceğim yerlerle bir görüşün. A4 için de vardır ellerinde;
    Adana;
    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-8v0-953-521-ah-audi-a3-hiz-sabitlemeli-orjinal-148423858/detay
    Konya;
    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-audi-a6-2005-2011-hiz-sabitleme-anahtari-4e0953521b4pk-122389248/detay

    YanıtlaSil
  23. 2005 model 20 tfsi bir araça aldım ancak araç beni bir kaç defa yolda bıraktı araçı servise götürdüm hararet müşürü ve termostadı değiştirdiler şimdi ise depodaki yakıt pompasını ve ön taraftaki düşük yakıt sensörünü değiştirmemi söylediler ve 1500 tl masraf çıkarttılar bu konuda yorumlarımızı ve tecrübelirnizi bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şahin Bey merhaba,
      Geçmiş olsun. Ben bu durumdan aracınızın periyodik bakımlarının aksatıldığı sonucunu çıkarıyorum. Bir servise daha göstermenizi öneririm.

      Sil
  24. Teşekkürle başlamak istedim çok detaylı ve faydalı inceleme gerçekten tebrik ederim. Bence tahrik unsuru bile sayılır :-) 2006 model bir araç var 102.000 km de almayı düşünüyorum bu aralar. Nesine nerde ve nasıl baktırmalı tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum. Bağcılar civarına yakın bir galeride bulunuyor araç. Tekrar teşekkür eder başarılarınızın devamını dilerim. keyifli sürüşler efendim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Teşekkür ederim Ayberk.
      Bahsettiğiniz araç gayet dolu ve güzel görünüyor.
      Her ne kadar iç-dış S Line denilmişse de sadece iç S line gördüğüm kadarıyla.
      Ama merak etmeyin, bu araçta size lazım olacak detaylar zaten iç S line ile geliyor.
      Nacizane tavsiyem, almadan önce küçük bir ekspertiz ücretini göze alıp aracı bir yetkili servise göstermeniz. Orada kaporta vb. ile ilgili çıkacak küçük pürüzleri gözmezden gelip, mekanik anlamda sorunsuzsa aracı alıp keyifle kullanabilirsiniz.

      İyi sürüşler

      Sil
    2. merhaba
      ayberk kardeşim ben dedigin arabayı çok istedim almayı düşündüm ama dod da yaptığım sorgulama sonucu araba ithal çıktı almadıysan bidaha düşünmeni tavsiye ederim

      Sil
  25. Erhan bey merhabalar. Kısaca a5quatro-q5quatro. Artıları,eksileri nelerdir. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Osman Bey merhaba,
      A5 Quattro gerçekten çok güzel bir araç.
      Gerek tasarımı, gerekse motor ve şanzıman teknolojisi ile birçok kişinin hayali olan bir otomobil.
      211Hp gücündeki Turbo motor ve S-Tronic(DSG) şanzıman ile kombine edilmiş. Üzerine birde Torsen Quattro eklenerek yola salınmış.
      Aracın tasarımından kaynaklanan basıklık sizi rahatsız etmeyecekse diğer konularda sorun yaşamazsınız.
      Q5 ise bana biraz daha sıradan geliyor. Diğer markalarda muadilleri daha rahat ve daha düşük fiyatla bulunabilecek bir araç.

      İyi sürüşler

      Sil
  26. bu araçta tavsiye etmek istediginiz bi renk varmı ben daha önce audi a4 1.9 tdi b7 kullanıcısıydım uzun yıllar sonra volvo s60 1.6 powershift 2013 aldım fakat araçtan memnun degilim hala audi beni kendine doğru çekiyo şimdi 2.0 tfsi quatro olsun istiyorum tabiki biliyorum 1.6 dizel motordaki gibi 1 depoyla 1100 km yapamayacagım ama yinede çok istiyorum bu aracı bu araçta hangi rengi tercih etmeliyiz ve farklı bir şehir de bi araç buldum gibi 190.000 km de ama sürekli uzun yolda kullanılmış araç yorgun degil gayet diri motorunu gösterirken özellikle dikkat edecegimiz hususlar nelerdir.
    teşekkür ederim şimdiden ilginiz için iyi günler iyi sürüşler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Bey merhaba,
      Aracın her rengi ayrı güzel. Sihayı asil duruyor.
      Grisi spor duruyor, Kırmızısı muhteşem duruyor...
      Yakışmayan bir rengi yok gördüğüm kadarıyla.
      Yakıt dışında hiç bir konuda diğer araçları aramazsınız.
      İyi Sürüşler

      Sil
  27. Merhaba Erhan bey öncelikle teşekkürler son derece yararlı bir tanıtım olmuş son zamanlarda a4 2.0 tfsi quattro aşırı derecede dikkatimi çekmeye başladı ama bazı tereddütlerim var eğer aracı alacak olursam kesinlikle LPG sistemi ile kullanmak istiyorum bu Araçların LPG ile uyumu nasıldır, aracı alırsam en az 4-5 yıl kullanmayı düşünüyorum yılda maksimum 10-15 bin km yapıyorum Kocaeli de yaşıyorum genelde şehir içinde km Yaparım çok fazla trafikle işim olmaz sizce Yakıt açısından üzermi beni şu anki aracım km de 35-40 Kuruş yakıyor bu değerleri geçermi acaba yardımcı olursanız çok sevinirim teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Furkan Bey merhaba,
      Bu araçta LPG kullanılıyor, fakat sıradan değil daha kaliteli ekipmanlar ve işçilik ile kullanmanız gerekir. Aksi halde aracın doğasına aykırı davranmış oluruz.

      Mevcut aracınız 40 kuruş yakıyorsa, bu da 60 kuruş civarı yakacaktır.
      Aşırı trafikte olmayacaksanız tüketim sizi üzmez diyebilirim.

      Sil
  28. Harika bir araç üstat çok memnun kalacağına eminim ..

    YanıtlaSil
  29. Yorum ve incelemeler uzun emekler sonucu ustaca derlenmiş.emeği geçenlerin emeğine sağlık.Erhan bey sanırım sizde kendimden bazı huylar (analitik bir yapı) gördüm.Çok detaycı ve inceleyip sorgulayan, her doğruyu sorgulamadan kabullenmeyen bir yapı.Aracınızı halen kullanıyor musunuz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğan Bey, yorumlarınız için Teşekkür ederim.
      Mümkün olduğunca araçları kötülemeden, üretimlerindeki bunca emeği ve çalışmayı göz ardı etmeden incelemeye çalışıyorum. Sizin gibi dikkatli okuyucuların da dikkatinden bu ince detaylar kaçmıyor tabi.
      A4'ü bir süre önce sattım. Şuanda Alfa Romeo 159 kullanıyorum. Yakın zamanda onun da incelemesini sizlerle paylaşacağım.
      İyi Sürüşler

      Sil
  30. Erhan bey merhaba hayla forumdamısınız bilmiyorum.Aynı araç bende de var araç sabahları ilk çalışmada devirde dalgalanma oluyor.Dalgalanmayı yaparken içerdeki ışıklar senkronize bir halde kısılıyor. Sebebi ne olabilir .Uzun yola pek çıkamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Gökhan Hocam. Foruma arada göz atabiliyorum.
      Yaşadığınız durumun Aküden kaynaklanabileceğini düşünüyorum.
      Bir ihtimal kötü yakıtta neden olabilir.
      Bunlara dikkat ederseniz(Akü ölçüp yenilenmesi) sorun çözülür diye düşünüyorum.

      İyi Sürüşler

      Sil
  31. Yanıtın ı görürgörmez aküye baktım Akü şarzlı gözüküyor ama bi baktırım gene motorda sıkıntı çıkmaz inşallah bu arada arabayı çok iyi anlatmışsın. Anlattığın herşeyi araçta yaşıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ihtimal Alternatörden de kaynaklanabilir.
      Eğer çok rahatsız edici boyuttaysa iyi bildiğin bir ustaya gösterebilirsin Gökhan...

      Bu araç bir harika gerçekten. Keşke fırsat bulsam da tekrar alsam...

      İyi Sürüşler

      Sil
  32. merhaba kolay gelsin https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-audi-barlas-auto-audi-a4-2.0tfsi-avant-200hp-quattro-118.oookm-hatasz-422513082/detay şu arabayı almak üzereyim fakat motor ve şanzımanda kronik bir sorun oluşurmu? bazı arkadaşlar yağ eksiltiyor fln demiş fakat kararsız kaldım. buradaki paylaşım çok güzel herkese teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Araç diri ve temiz görünüyor. Tavsiye ederim.
      Bu tip çok kuvvetli araçların bir miktar yağ yakması normaldir. Herhangi bir sorun teşkil etmez.
      İyi Sürüşler

      Sil
  33. Merhaba gözlemleriniz için teşekkürler.
    B7 2.0 tfsi kasalar ile B8 2.0 tfsi lar motor açısından çok farklı mı verilerde yakıt değerleri daha düşük

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Temelde motor aynı. Daha ziyade turboda büyüme ve farklılılar mevcut. Kağıt üzerindeki değerlere aldanmayın, yine temelde yakıtları aynı olacaktır. Ki gözlemime göre yenisi daha fazla tüketmektedir.
      İyi Sürüşler

      Sil