28 Mart 2013

Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT

 Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT

Bazı insanlar vardır…
Girdikleri ortamlarda, konuştukları topluluklarda her zaman dikkatler onların üzerindedir. Farklı bir farkındalıkları vardır. Herkesler onlardan bir şeyler almaya, esinlenmeye çalışır.  
Bazıları buna Karizma diyor…
İşte bu kez sahip olduğum ve inceleyeceğim Otomobil de tıpkı yukarıdaki anlatımımı simgeliyor.

Tekrar bir Mitsubishi ile karşınızdayım…
Honda City aracımdan önce kullandığım Mitsubishi Colt, bende derin izler bıraktı ki tekrar Mitsubishi’ye döndüm diye düşünebilirsiniz. Uzun zamandır hayallerimi süsleyen bu aracın incelemesini diğerleri gibi bir oturuşta değil, günlerce üzerine ilaveler yaparak tamamlıyorum.

Öncelikle şunu belirtmeliyim ki, bu araçta kendinizi safkan bir spor otomobilde gibi hissediyorsunuz. Size bunu hissettirecek çok fazla detay düşünülmüş. Performansından  yol tutuşuna, konforundan güvenliğine, heybetli görüntüsünden yakıt ekonomisine, tüm detaylar Mitsubishi Mühendisleri tarafından incelikle dokunulmuş. 1.5 ve 1.6 Lancer’dan her anlamda farklı olan 1.8 Lancer, tamamen kendine özgü yapısıyla ülkemizdeki Lancer modellerinin içerisinde Evo X’den sonraki en güçlü seçenek olarak karşımıza çıkıyor.
Araç, spor görünümü ve rengi sebebiyle trafikte dikkatleri üzerine toplayan bir yapıya sahip. Çoğu zaman insanların aracı birbirine gösterdiklerine şahit oluyorsunuz. Park ettiğiniz yerlerde çocuklar yanaşıp “kaç yapıyor abi bu” diye sorabiliyorlar. Ülkemizde 2009 ve 2011 yılları arasında toplam 161 adet satılmış olan bu aracı her sokakta veya yolda görme şansınız ne yazık ki yok.
Benim aracımda diğer tüm 1.8 Lancer’lar gibi ruhsatta INSTYLE diye geçse de, esasen INTENSE modeli. 2009 yılından beri ülkemize getirilen aracın sıfırının fiyatı 75bin TL dolaylarında.
İkinci el olarak aldığım aracın rengi Yakut Kırmızısı olarak geçiyor ve lansman rengini taşıdığı için biraz şanlı olduğumu söyleyebilirim.  Bana göre Lancer’a en çok yakışan ve aracı gösteren renkler Kırmızı ve Beyaz seçeneği. Siyahta asil duruyor fakat aracın hatlarını tam olarak belli etmiyor diye düşünüyorum.
1.8 Lancer, diğer 1.5 ve 1.6 Lancer’lara göre çok farklı donanım özelliklerine, yol tutuşuna, motor performansına, ses sistemine ve dış görünüme sahip…
 
Daha önce bir Mitsubishi kullandığım için şu iki detayı çok iyi biliyordum,

Temiz bir Mitsubishi alarak;
  1. Performans anlamında her zaman kağıt üzerindeki değerlerden çok daha fazla performans elde edeceğimi,
  2. Yakıt tüketimi anlamında yine kağıt üzerindeki değerlerden düşük değerler elde edeceğimi biliyordum. Bu sebeple Lancer 1.8 CVT bana göz kırpıyordu…

Aracın kalbi 1798cc, 143Hp ve 178Nm değerlerine sahip 4B10 kodlu MIVEC motordan oluşuyor. Maksimum gücünü 6000devirde veren araç, maksimum torkuna ise 4250devirde ulaşıyor.
Düşük devirlerde sakin ama kendinden emin ilerleyen araç, ara hızlanmalarda da gaza sonuna kadar basmanıza gerek olmadan aracı istenilen hıza taşıyabiliyor. 
Gelelim üst devirlere, yani 4-6bin devir bandına…
Burada küstahça bir gülümseme attığımın farkındasınız biliyorum. Evet, araç Direksiyonun arkasındaki gerçek Magnezyumdan üretilmiş kulakçıklarla kullanılmaya başlandığında bu devir aralıklarında adeta çıldırıyor diyebilirim. 
Spor modda kullandığınız zaman aracın Hiç bitmeyen bir gücü var izlenimine kapılıyorsunuz. 1.8 ve 143 beygirin hakkını spor moddayken daha keyifle aldığınızı söyleyebilirim.
D modunda ise araç daha çok ekonomi yapma amaçlı çalışıyor. D modundaki kullanım durumunuzu belirli aralıklarla takip eden INVECS III teknolojisi, sizin aracı sürme karakteristiğinizi kaydedip ona göre bir performans sergiliyor. D modunda aracı çok agresif kullanırsanız, araç her daim fırlamaya hazır bir kısrağa dönüşüyor ve tüketimde buna bağlı olarak artıyor. Gaza sonuna kadar bastığınızda devir 6bin civarına kadar çıkıp sabitleniyor ve bu sırada araç çıldırırcasına ivmelenmeye devam ediyor. Benim size önerim kendi kullanma stilim olan, D modunda ekonomi yapma odaklı sakin kullanım, bu sayede düşük yakıt tüketimi elde etme, agresif kullanma ihtiyaçlarında ise spor moda geçme. Bu arada belirtelim, Vites kolu üzerinde Spor modu yer almıyor, Siz kulakçıklarla oynamaya başladığınız an araç spor moda geçmiş oluyor. Sağ Magnezyum kolu kendinize bir süre çekili tuttuğunuzda tekrar D moduna geçmiş oluyorsunuz.
Spor modda ayrı bir karaktere bürünen Lancer, 0-100 ve son hızlarda D moduna göre çok daha iyi zamanlar elde etmenizi sağlıyor.

Genelde yol tutuşu iyileştirmek için modifiye anlamında yapılan “Kule Gergisi” bu araçta standart olarak geliyor. 18'' jantlar ile birlikte araç yolda adeta süzülerek yol alıyor. Lancer 1.8 virajlarda ve ani manevralarda size sonuna kadar güven veriyor.  ASTC(ESP) istenildiği zaman kapatılıp açılabiliyor. Ben her daim açık kullanıyorum. Lastik ebatı olarak aracın standart fabrika çıkışında 215X45X18 ölçüleri yer alıyor.
Araçta Çok kollu süspansiyon kullanılmış ve 1.8’de süspansiyonlar spor olarak ayarlanmış durumda. Bu sebeple Yol tutuş çok başarılı bir hale gelmiş. Lastik yanak ebadı 45 olmasına karşın, darbeleri emen ve kabine çok fazla iletmeyen bir yapıya sahip. Diğer 1.5 ve 1.6 modellerine göre daha farklı bir yalıtım sistemi uygulanmış. Camları kapattığınız zaman adeta dış dünya ile irtibatınız kopuyor diyebilirim. Orta yükseklikteki hızlarda dahi içeriye rüzgar sesi vb. almıyorsunuz.
 
Lancer 1.8’de diğer 1.5 ve 1.6 Lancer’da kullanılan klasik 4 ileri Otomatik şanzıman kullanılmıyor
Genel olarak sorunsuz şanzımanlar kullanan Mitsubishi, Colt’da dünya devi Getrag ile çalışırken, Lancer 1.8’de Otomatik Vites olarak Japon menşeili Jatco’nun üretimi olan CVT şanzımanı kullanıyor. Aynı şanzıman yurt dışındaki 2400cc Lancer’larda da mevcut. Jatco daha önce incelediğim 2.0 Ford Mondeo TDCI Otomatik Şanzımanında gözüme çarpmıştı. Belki biliyorsunuzdur, dizel 2.0’lık Mondeo motoru çok yüksek tork değeri(340Nm) sunuyor ve buna karşın Otomatik Şanzımanı hiç sorun çıkarmıyor. Bu kadar yüksek torka rağmen bir şanzıman sorun çıkartmıyorsa benden tam puan almayı hakkediyordur. Lancer 1.8’de 6 ileri kademeye sahip şanzıman F1 olarak direksiyonun arkasındaki Magnezyum kulakçıklar sayesinde Spor modda kullanılabiliyor. D modunda şanzımanın CVT olması sebebiyle 1500 devirde tüm şehri dolaşabiliyorsunuz. Ani gaza basmalarda devir örneğin 5-6 bin devirde sabit kalırken hız sürekli artıyor. Şanzımana kısa bir süre içinde alışabiliyorsunuz ve adeta araç, şanzıman ve siz arasında bir bağ oluşuyor.
Bu bağ sonrasında şu izlenimi elde ediyorsunuz; Araç D modunda ağırbaşlı beyefendi bir yapıda yolda süzülerek ilerliyor. Spor modda ise, adeta tüm enerjisini bağırarak haykıran bir boğa edasıyla asfaltı kazıyor…
 
Gelelim bu aracın belki de en iyi özelliklerinden biri olan 8+1 Ses Sitemine;
Rockford Fosgate imzalı 650W Premium Müzik sistemi, bu araçta gaz pedalından ziyade sizi heyecana getiren ilk unsur diyebilirim. Bagajda bulunan 10'' lik punch(subwoofer) ile bass vuruşlarını içinizde hissetmenizi sağlıyor.
6 adet CD alan ana ünite üzerinde istediğiniz tüm ayarlamaları gerçekleştirebiliyorsunuz. Direksiyon üzerindeki butonlar ile de ses sitemini kontrol edebiliyorsunuz. Bu araçtaki ses sistemini herhangi bir araca uygulamaya kalktığınızda 2013 yılında 4500TL gibi bir harcama yapmanız gerekiyor. Çok başarılı bir ses sitemi olduğunu yenilemek istiyorum. Daha önce Ford Focus’da kullanılan Sony ses sistemini çok iyi ve yeterli buluyordum, taki bunu dinleyene kadar…
Bluetooth, Far-Yağmur Sensörü, Cruise Control, Soğutmalı torpido, içinde 12 V’luk elektrik girişi olan Kol dayama, AUX girişi, Ön konsolda, kapılarda ve Vites kolunun ön kısmı ile çevresinde karbon kaplama gibi konfor, güvenlik ve sürüşü kolaylaştırıcı birçok özelliğe sahip.
Yakıt tüketimi olarak, hafta sonları yaptığım Maltepe-Beyoğlu geçişlerinde köprü trafiği olduğu halde,  7.3 Lt gibi değerleri yakalıyorum. Çok aşırı dur kalkların olduğu trafikte 9 litre civarı bir tüketim çıkıyor. Durmaksınız gidilen Otoyollarda ise 5-6 litreli değerler kolaylıkla yakalanabiliyor.
Yol Bilgisayarında anlık, ortalama tüketimlerle, kalan yakıtla gidilebilecek mesafe, sıcaklık göstergesi, periyodik bakım hatırlatıcıları, ESP uyarıları gibi bir çok detaya ulaşabiliyorsunuz.

Aracın kapıları oldukça ağır ve kapanırken tok bir ses duyuyorsunuz. Kapı üstleri pahalı araçlarda olduğu gibi bir hayli geniş tutulmuş. Rahatlıkla kolunuzu buraya koyabiliyorsunuz. Tüm kapılarda eşya koyma gözleri bulunuyor. Önde bulunan kol dayama 2 kademeli açılıyor ve içerisinde 12 V aksesuar girişi bulunuyor. Arka kol dayamada arkadaki yolcular için oldukça rahatlık sağlıyor ve iki adet bardak tutucu içeriyor.
 
Aracın torpidosu soğutuculu ve soğutma özelliğini isterseniz açıp kapatabiliyorsunuz. Yine torpidoda ön yolcu hava yastığını kapama düğmesi bulunuyor. Torpidoda aydınlatma olmayışı bir eksiklik sayılabilir. Tüm camlar 2 kademeli Otomatik açma kapamaya sahip. Tüm camlarda sıkışma önleyici özelliğide bulunuyor.
Euro NCAP çarpışma testlerinden 5 yıldız alan araçta Sürücü Diz dahil olmak üzere Toplam 9 adet Hava Yastığı bulunuyor.
400 litrelik Bagaj hacmi sedan bir otomobil için yeterli düzeyde. Aracın kalitesini bagajı açtığınızda da görebiliyorsunuz. Uzaktan kumanda üzerindeki bagaj açma düğmesiyle bagajı açabiliyorsunuz.
Yetkili serviste 1.8 aracınızı bilgisayara bağlatıp kendinize özgü ayarları birkaç dakika içinde  yaptırabilirsiniz, örneğin; Uzaktan Kumanda düğmesi ile tüm camları açıp kapatma, yine uzaktan kumanda  ile kapıları açtığınızda eğer hava kararmışsa farlarınızın da yanması, kontağı kapatıp anahtarınızı çıkardığınızda cam açma/kapama düğmelerinin kaç saniye süreyle aktif kalacağı, kapıların otomatik kilitlenmesi, yol bilgisayarında değişiklikler gibi birçok özelliği açtırıp kapattırabiliyorsunuz.

Bu araçta son derece objektif yaklaşmama rağmen eksiklik olarak sayabileceğim konular çok sınırlı. Bu kadar kaliteli bir ses sistemi için daha yüksek radyo frekans alıcısı konulabilirmiş, zira radyonun bazen ses sisteminin hakkını vermede güçlük çektiğine şahit oluyorsunuz. Bir diğer detay noktada torpido içerisinde aydınlatma olmayışı olarak sıralayabilirim. 

Sonuç olarak, tercih edilmesi aşamasında biraz cesaret isteyen bu araç 1.8 oluşunun hakkını performans, yol tutuş, güvenlik ve konfor anlamlarında fazlasıyla veriyor. Yakıt tüketimi anlamında birçok 1.6 Otomatik benzinli modelden(Honda Civic, Mazda 3, Ford Focus, Opel Astra, Vw grubunun FSI Otomatikleri) daha az yaktığını çok net söyleyebilirim. İstenildiğinde LPG dönüşümüne de olanak tanıyor ve başarılı sonuçlar alınabiliyor. 

Çok kaliteli profesyonel bir ses sistemine sahip bu araç, diğer konfor ve güvenlik ekipmanları ile sizin ve ailenizin güvende yolculuk yapmasını sağlıyor. Fiyat/Performans anlamında sınıfında 1.sıraya oturacak bu model genelde temiz ve titiz kullanılmış olarak ikinci el olarak bulunabiliyor. 

Bu araç için, Sedan aynı zamanda Spor bir Otomobil almak, farklı olmak isteyenler için biçilmiş kaftan diyebilirim.

2016 yılında yeniden aldığım ve incelemesini gerçekleştirdiğim Lancer 1.8 CVT incelemesi aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz;
http://otomobiltestgaraji.blogspot.com.tr/2016/04/mitsubishi-lancer-18-intense-cvt.html





İyi Sürüşler

54 yorum :

  1. Şu sıralar takibimde olan bir araç. İncelemeyi bekliyorum ayrıca lpg uyumu nasıldır acaba bir bilginiz var mı ?

    YanıtlaSil
  2. Yeni aracınız hayırlı olsun. MCT Forum'daki linki görüp gelmiştim. Ben de bütçe sorununu aşabilirsem 2010 sonrası Colt AMT düşünüyorum. Lancer sonraki aşama :)

    Uzun aramalar sonrası Colt kiralayabileceğim bir yer buldum. Haziran ayı içinde yaklaşık 10 gün boyunca deneme şansı bulabileceğim. Yaklaşık 3 bin kilometre yol yapacağım ve beni üzmeyeceğine inanıyorum. Lancer'ınız tekrar hayırlı olsun, test yazısını bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Kardeşim Lancer'ın hayırlı olsun.
    Çok güzel tanıtmışsın ağzına sağlık.
    Yakıt konusunda bu kadar iddaali olacağını beklemiyordum.
    7,2 lt çok güzel rakam 1,8 motor için.
    Ayrıca senden arabanı değiştirmesende yani otomobil tanıtımları bekliyorum ;) Normalde pek otomobil dergisi filan okumam, fakat anlatımın süper.
    Okurken keyif alıyorum süper.
    Kısa zamanda görüşmek dileğiyle.

    YanıtlaSil
  4. Eline sağlık, hayırlı olsun.
    Ön yargıları kırmak adına çok başarılı bir araca sahip olmuşsun ve gayet iyi analiz etmişsin ve aktarmışsın.
    Araç sahibi olacaklar ve yine mevcut araçlarından daha iyi performans alabilmek adına gerekli tüm bilgilere, buradan ulaşmak mümkün.
    Önemli bir blog sitesi olarak görüyorum.
    Selamlar, Saygılar.

    Mikado

    YanıtlaSil
  5. Öncelikle araban hayırlı olsun, Allah hayırlı güzel günlerde kullanmak nasip etsin. Sayfanı incelediğimde arabalarla ilgili çok detaylı ve fazla bir birikime sahip olduğunu görüyorum. Bu araba ve diğer kullandığın arabaları anlatırken o kadar objektif, o kadar sade ve akıcı anlatmışsın ki taktire değer bir üslüp gerçekten emeklerine sağlık.
    Sonraki zamanlarda başka arabalar hakkındaki yazılarını bekliyor olacağım.
    Saygılar...

    Morkıvılcım

    YanıtlaSil
  6. bendede bu aracın 2011 modeli sport ınvite olan modeli var aracıma blow off takmak ıstıyorum acaba uygun olurmu şimdeden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabahattin Bey merhaba,
      Öncelikle belirtmek isterimki Blow-off turbo beslemeli motorlarda kullanılabilir.

      Detaylı bilgiyi aşağıda bulabilirsiniz;
      Turboşarjlı motorlarda, wastegate ve blow-off valfi basıncın regüle edilmesinde (ayarlanmasında) kullanılır. Turbo beslemeli otomobillerde ayak gazdan çekildiğinde turbo hala dönmeye devam etmektedir fakat turbonun bastığı havanın gideceği bir yer olmadığı için oluşan yüksek basınç turbo pervanesine büyük bir kuvvet uygulayarak pervaneyi aniden yavaşlatır. Gaza tekrar bastığınızda turbo basıncının tepe noktasına gelebilmesi için pervaneyi tekrar hızlandırmak gereklidir ve bu esnada istenilen turbo basıncı elde edilemediği için büyük bir performans kaybı yaşanır. Blow-off valfi işte bu performans kaybını önlemek için vardır. Kısaca bir basınç emniyet sistemidir. Bu valf, bazı araçlarda çoğu sürücüler tarafından istenen turbo ıslığı olarak isimlendirilen sesi oluşturur.

      Blow-off valfin sağladığı faydalar:
      Turbo pervanesi üzerindeki olumsuz geri basıncı önleyerek turbonun ömrünü uzatır. Turbo pervanesinin hızının yavaşlamasını engelleyerek turbo basıncını sürekli yüksek tutar. Yüksek turbo basıncı yüksek güç anlamına gelir. Gazdan çekme ve gaza basma arasında daha önceki döngülerde oluşan ısınmış havayı dışarı verip yeni soğuk havayı içeri aldığı için artı güç sağlar.

      Blow-off valfi ile dump valve arasındaki fark:
      Blow-off valfinin dump valve olarak isimlendirilmesi yanlış isimlendirmedir. Bu iki valf aynı problemin iki farklı çözümüdür.

      Sil
    2. Sebahattin bey aracınız satılık mı.?

      Sil
  7. merhabalar. 1.8 almayı düşünüyorum.. servis bakımlı olanı 130.000 km ye kadar alınırmı.. motor şanzıman yıpranması ne olur.. yoksa daha düşük km mi beklemeliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      1.8'ler de düşük km'li araçları uygun fiyatlara bulmak epey zorlaştı.
      Onun yerine 100-130bin km civarındaki araçlar dediğiniz gibi yetkili servis bakımlı ise hiç tereddüt etmeden alabilirsiniz. Bu km'ler Mitsubishi araçları için çok basit değerlerdir.
      Periyodik bakımı düzenli yapılmış, hele ki LPG takılmamış araçları km çekinceniz olmadan alıp kullanabilirsiniz...

      Sil
  8. 1.6 Lancer'ı test etme imkanınız olduysa, hakkında bilgi bulmanın zor olduğu bu araçla ilgili de bir şeyler karalarsanız memnun olurum. Adresinizi opelx'te gördüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Aslında 1.8 incelemesinde 1.6 hakkında da bilgiler aktarmaya çalıştım. Motor, ses izalasyonu ve bazı donanımlar haricinde 1.6'da 1.8'in kalitesinde bir araçtır.
      Fiyat/performans anlamında rakiplerinin çok önündedir. Manuel vites seçeneğini tercih edecek kişilere önerebileceğim bir araçtır.
      Daha fazla bilgili http://www.mitsubishiclubturkey.com adresinden edinebilirsiniz...

      Sil
  9. Çok güzel bir anlatım, MCT'den gördüm geldim :) 1.5. in otomatiğinden sonra otomatik benzinli araç almaya korkar oldum, yoksa 1.6 manuel yerine 1.8 tercihim olurdu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      İyi Sürüşler

      Sil
  10. http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mitsubishi-sahibinden-temiz-kopek-baligi-204121855/detay/
    erhan abi bu araç nasıl abi yorumun nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu aracı bu araç yapan Jantları mevcut değil!
      Belkide servislerde bu jant için sıra bekleyen onlarca kişiden birine satılmıştır.
      Orijinal jantları da olsaydı, gerek km'si, gerekse rengi ve modeli ile alınabilir bir araç.

      Sil
  11. Erhan bey yorumlarınız yine çok detaylı olmuş.emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  12. Yanıtlar
    1. Tam tersi,
      birinciyi alın kullanın, ikinciyi almak isteyeceksiniz... :)

      Sil
  13. Güzel araba herkese tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  14. Erhan Bey, LPG ile kullanımda sıkıntı çıkıyor mu bu araçlarda bilginiz var mıdır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Motor LPG ile uyumlu. Yakıtı da oldukça ekonomik. Yalnız subaplar çelik olmadığından 100 bin km'de bir subap değişmemiş veya çelik subaplarla değişmeniz gerekebilir

      Sil
  15. Erhan bey telden msj göndermiştim buraya. İletilmemiş olma ihtimaliyle tekrar bilgisayardan yazıyorum.

    2010 model 1.8 CVT'lerin hepsinde soğutuculu torpido özelliği mevcut mu? Mevcutsa bu özellik nereden açılıp kapatılıyor? Teşekkürler cevaplarınız için. Güvenli sürüşler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Torpidonun tavanında yuvarlak vana gibi bir parça vardır, onu çevirerek aktif edebilirsiniz.
      Tabi soğuma için klimanın açık olması gerekiyor.

      Kazasız sürüşler dilerim...

      Sil
  16. Güzel makale olmuş Erhan kardeş, eline fikrine gözüne sağlık..
    Bir sorum var. 1.8 CVT kullanıcısıyım. Aküyü değişmem icap etti. Bu araçla uyumlu tavsiye ettiğin VARTA modeli var mıdır? Bir de Varta dışında tavsiyen varsa onu da yazabilir misin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Teşekkür ederim.
      Yakın zamanda bir dostumun 1.8'ine 62amperlik İnci Akü aldık. Memnun.
      Varta'da iyidir. 62Amperlik modelinden alabilirsiniz.
      İyi Sürüşler

      Sil
  17. Erhan Bey merhaba 150binde boyasız 38 bin liraya nasıl sizce. Sahibinden ilan no: 197558687

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Araç güzel görünüyor. Uzun süredir ilanda. Temiz kullanılmışsa alınabilir.

      Sil
  18. merak ediyorum acaba bu mitsubishi lancer serilerine motor performasını arttırmak için birşeyler yapılabilir mi yani turbo taktırmak vs şeyler beygir gücünün artması için günümüzde lancer 1.6 mt ve at satısı var motorun gücünü arttırma imkanımız olurmu ? bide bu 2015 modelinde fabrikadan çıkışlı turbo varmı arada kaldım lancer mi civicmi bi tavsiyenizi alayım :) ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Motorda güç artışı için yapılabilecek modifikasyonlar var fakat atılacak taş ürkütülecek kuşa değmeyebilir.
      Bu aracı bu haliyle kabullenmek gerek.
      Civic ile kıyaslamak 1.8 CVT'ye hakaret etmek anlamına gelir.

      Sil
  19. Merhaba erhan bey subab lari celikle degistirme nin maliyeti neydir bilginiz varmi 1.5 icin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tahminim toplam 2500TL gibi bir rakam tutacağı yönünde...

      Sil
  20. 3 günlük 1.8 CVT 2010 siyah Lancer sahibi olarak bu aracı seçmemde incelemenizden faydalandım. Teşekkür ederim. 1 gün önce de LPG+Sübap yağlama, Benzin Pompa Koruma Rölesisi, sustalı anahtar gibi değişiklikler yaptım.

    bir zamanlar "Octavia L&K" aracımdan aldığım hazzı yeni Octavia DSG FSI , Astra H otomatik, Chevrolet Kalos otomatik, Passat DSG 2.0 2011 TDI, Accent era otomatik araçlardan almamıştım. En son Honda civic 2013 eco CVT ile Japon araçlarını keşfettim. Nihayetinde civicten de ayrılınca (güzel araçtı ancak satmam gerekti.) son kez değiştirmeme niyeti ile bu aracı aldım. iyiki de almışım. yol tutuş ve tırmanış hissi 2011 BMW 5.20 ile yakın diyebilirim.

    Bu aracın ikinci el değeri (Sömürge ülkesi olmasa idik veya gözü kör Fransız-Alman takıntımız olmamış olsa) diğer araçlara kıyasla 65.000 TL civarı olmalı idi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alpay aracın tekrardan hayırlı olsun. Kazasız sürüşler dilerim. Çok güzel bir seçim yaptığını zamanla daha iyi anlayacaksın.
      İyi Sürüşler

      Sil
  21. iyi akşamlar 120 binde lpgli araç bakıyorum sorularım ; Vites geçişleri sarsıntılı mı nasıl ? subab kaç binde değişmeli değişmediğini nasıl anlarız ? 130 binde ki servis bakım maliyeti nedir değişen ? detaylı yazabilir misiniz ? teşekkürler hayırlı günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yusuf Hocam,
      Öncelikle bu araçta vites geçişlerini hissetmezsiniz. Bir DSG veya EDC şanzımanda hissedersiniz ama bunda hissetmezsiniz. Çünkü bu araç CVT şanzımana sahip. Kalkıştan saniyeler sonra bir bakmışsınız vites 4e çıkmış bile, buna ilk başlarda siz dahi inanamazsınız, böyle güzel bir şey :)
      Baktığınız araca LPG ne zaman takılmış bu önemli. Eğer yeni takılmışsa Subaplar için çekinmene gerek yok. Takribi 80bin km kadar götürecektir Subaplar...
      Yetkili servis bakımlı, trameri temiz o km'de ki bir aracın fiyatı 40'dan başlar...
      İyi sürüşler

      Sil
  22. merhaba Erhan Bey,
    Bende yakın zamanda 2009 1.8 Lancer sahibi oldum. aracım 132.000 km de. yalnız rolanti devri 700 civarı d modunda 500 lerde ve yokuşlarda geri kaçırmaya sebep oluyor. bu bütün cvt lerin sorunumudur ve düzeltilebilir mi bilginiz varsa ve paylaşırsanız sevinirim. onun dışında araç kullanım olarak keyif veriyor anlatımınıza sonuna kadar katılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Böyle bir sorunu ilk kez duyuyorum.
      Muhtemeldir ki, CVT kayış veya kasnağı ile ilgili bir sorun var. Rölanti devriniz de düşük. En kısa zamanda bir yetkili servise göstermenizi tavsiye ederim.
      İyi Sürüşler

      Sil
    2. Hocam, Herkes diyorki işte parçası bulunmaz ustası yok servis ilgilenmiyor uzun yolda yorar fazla yok piyasası bitik felan diyor alasimiz gelmiyor cok begeniyorum arabayi fakat bu söylentiler kafami cok kurcalıyor siz.nediyorsunuz ? Almak istediğim model 2011-2013 istanbul da ikamet ediyorum

      Sil
    3. Merhaba,
      Parça bulmanıza gerek yok.
      Periyodik bakım dışında servis ihtiyacı duyacağınız bir araç değil bu. Piyasasına gelirsek, şuan temizleri karaborsada. Alıp kullanıp çok rahat karlı satabilirsiniz. Yeterki bakımlı bir araç alın.
      İyi Sürüşler

      Sil
  23. Merhaba acaba 1.8 modelinin manüel olanı mevcutmu arıyorum bulamıyorum otomatik olarak mı üretiliyor sadece

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ülkemize sadece otomatik(CVT) versiyonu getirildi.
      Manuel olarak 1.6 var fakat onun da 1.8 ile alakası yok.
      İyi Sürüşler

      Sil
  24. Öncelikle teşekkür ediyorum Erhan bey,değerli yorumlarınız için,benim sorum bu araçla yokuşta kaydırma sorunu yaşarmıyız.Hayırlı günler diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Teşekkür ederim.
      Tam otomatik olması sebebiyle yokuşta kaydırmaz. Vites geçişleri çok konforlu ve hızlıdır.
      İyi Sürüşler

      Sil
  25. Abi merhaba 35 bine temiz 1.8 bulamıyorum ya ağır hasarlı yada 200.000 km de sence bulabilirmiyim temizini

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Erkan,
      O paralara temizi artık imkansız gibi. Bir On lira arttırsan bile bazı yönleri eksik bulabilirsin. Bir kere km si düşük nerdeyse kalmadı. Yinede aramaya devam.
      İyi Sürüşler

      Sil
  26. Erhan bey selamlar 10 yıldır lancer kullanıyorum. (2004 1.6 mt-2006 1.6 mt ve 2009 1.5 at) Sizin 1.8 yazınızı okuduktan sonra. Zaten aracın kalitesini çok yakından bilmem sebebiyle kesinlikle almaya karar vermiştim. 2 gün önce çok temiz bir 1.8 sahibi oldum çok şükür. 109000 km de tamamen orjinal ve darbe siz bir araç siyah renk lpg siz.araçla hiçbir şekilde oynanmamış en basitinden ek soz ucuna krom çıkış bile yapılmamış arka koltuklara sanki hiç oturulmamış gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayram Bey aracınız hayırlı olsun, güzel güzel kullanın. Güzel bir araç almışsınız.
      Bu araç uzun yolda, 100km/h da 6,5lt yakacaktır. Ben defalarca uzun yolda o şekilde yolculuk ettim.
      Şehir içinde mesafeniz de kısa olduğu için(neredeyse motor ısınmadan yolunuz biteceği için(5km demişsiniz)), 8,5-10lt arasında yakacaktır.
      Size önerim, aracı 1,5 ay kadar kullanın. sonrasında durumu değerlendirin. Eğer çok yaktığını düşünüyorsanız LPG'ye geçersiniz...
      İyi Sürüşler

      Sil
  27. Erhan bey çok teşekkür ederim. Kurumsal bir firmada idari işler sorumlusuyum işim gereği kullanmadığım marka model alt ve üst segment araç kalmadı diyebilirim. O nedenle hangi araç kaç km de sorun çıkarır kalitesi konforu hepsini çok iyi bilirim. Bizim ülkede Yere göğe sığdırılamayan alman ve fransız araçlarının. Ne sıklıkla arıza çıkardığınıda iyi bilirim. Daha önceki 3 mitsubishi aracımda da sattığımda km ler yüksekti 150 bin - 170 bin aralığındaydı. Ve hiç birinde mekanik elektronik hiç bir sorun yaşamadım mitsubishi ile tanışmış biri olarak kendimi şanslı hissediyorum. En azından çoçuğumun rızkını araç arızalarına tamircilere vermediğimi düşünüyorum. İnşallah yeni lancer de üretilir ülkemize gelir.. saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel tespitleriniz için sizi tebrik ederim...
      İyi Sürüşler

      Sil
  28. Erhan bey aracı kullandıkça aşık oldum diyebilirim. Evim ile işim mesafe olarak yakın ama özellikle yazın gezmeyi çok severim. Geçen sene eski aracımla 2 ayda 6500 km uzun yol yapmıştım. Şimdi bu araç böyle keyifli iken yerimde duramayacağımı anladım ve lpg takmaya kesin karar verdim. Atiker gold yağlama sistemli + 10 bin km bakım hediyeli sisteme. 1600 tl/12 ay taksitle fiyat aldım. Sizin öneriniz nedir bu sistem iyi mi sorun çıkartırmı lpg ile şehir içi/dışı yakıt ortalamam kaç lt. Olur. Bilgi verebilir misiniz teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayram hocam,
      bana telefon numaranızı e-posta ile gönderin.
      Sizi yaklaşık 25 adet 1.8CVT sahibinin olduğu whatSapp grubumuza ekleyelim. Orada lpg ile ilgili daha cazip fiyat ve bilgiler alabilirsiniz.
      İyi Sürüşler

      Sil
  29. hocam sizi facebook'tan ekledim kabul ederseniz araç hakkında kafama takılan bir kaç soruyu sormak istiyorum

    YanıtlaSil