10 Nisan 2014

Ford Mondeo 2.0 TDCi AT

Ford Mondeo 2.0 TDCi

Ford markası ile 2007 yılında ilk aracım olan Focus 1 ile tanışmıştım. Otomobil ile ilk tanışmam bu marka ile olduğundan kendisine karşı farklı bir sempatim bulunuyor. İlk kez dizel bir araç alarak yine bir ilki Ford ile hayata geçiriyorum. Piyasada fiyat/performans anlamında uzun süredir dikkatimi çeken, daha önce de birkaç kez alım için ciddi arayışına girdiğim 3.nesil MK3 Ford Mondeo TDCi Otomatik seçeneğini almış bulunuyorum.
Aracım 3. neslin son üretim yılı olan 2007 modeline sahip. Trend modeli olmasına rağmen araçta ihtiyacınız olabilecek tüm ince detaylar düşünülmüş durumda. Mondeo, Ford'un Ka, Fiesta, Focus gibi modellerinde hakim olan New Edge tasarım anlayışıyla yaratılmış. Mondeo, ön kısımda büyük üçgen farlar, aralarında yine keskin çizgilerden oluşan ızgara, arkada büyük üçgen stop lambalarıyla New Edge tasarım kimliğini belli ediyor. Trend donanım paketine sahip olan aracımın ön ve arka tamponlarındaki koruma bantları siyah renkte. Yanlarda koruma bandına yer verilmemiş.
Ford ilk olarak Mondeo modelini 1992 yılında piyasaya sürdü. Mondeo kelime olarak “dünya” anlamına geliyor. Ford bu aracı üretirken “dünya otomobili olacak” şeklinde tasarlamıştır. Üretim yıllarını temsil eden model kodlaması şu şekildedir;  MK1: 1992-1996 – MK2: 1996-2001 – MK3: 2002-2007 – MK4: 2007-2014 – MK5: 2014 -
Mondeo’da Ford'un kendi üretimi olan, enlemesine yerleştirilmiş 1998cc, 130Hp ve 330Nm değerlerine sahip Duratorq motor görev yapıyor. Maksimum gücünü 3800 devirde veren araç, maksimum torkuna ise 1800 devirde ulaşıyor.
Motorda common rail enjeksiyon sistemi ve değişken geometrili turbo teknolojisi kullanılmış. 1400 bar püskürtme basıncıyla çalışan common rail dışında APC (Accelometer Pilot Control) sistemi kullanılıyor. Bu sistem sayesinde aynı yanma zamanında üç kez püskürtme (pilot, ana, artçıl) yapılması verimi yükseltiyor. Motorda kullanılan elektronik vuruntu algılayıcısı motorun çalışma gürültüsünü kontrol altında tutabiliyor. Pilot ve ana enjeksiyon sırasında her 0.3 milisaniyede bir gürültü düzeyini ölçen sistem gürültüde artış söz konusu olduğunda gerekli ayarlamaları yapıyor. Bu sayede TDCi motorlarda gürültü oldukça düşük seviyede tutulabiliyor. Ford Mondeo 2.0 TDCi'da kullanılan motor üstten çift eksantrikli ve 16 supaplı. Motorun güç ve tork bandı oldukça başarılı ve bu durum performansa yansıyor. 
1530kg’lık Otomatik Vitese sahip bu aracı 10 saniyenin biraz üzerinde bir zamanda(10,5) 100km hıza ulaştırabiliyorsunuz. Uzun yolculuklarda 230’lu rakamları görmeniz zor değil. Hassas çalışan ve ele iyi oturan direksiyon sistemiyle aracı rahatlıkla kontrol edebiliyorsunuz.
Tüm viteslerde, aracın yüksek torkunun sizi adeta koltuğa yapıştırdığına şahit oluyorsunuz. 100km hızdan sonra adeta aracın içinden bir Mondeo daha çıktığını söyleyebilirim. 5 Vitesten itibaren şanzımandaki kayıplar azaldığından, üst devirde 330Nm’lik torkun farkına daha iyi varabiliyorsunuz. 
Uzun yolculuklarda üst segment 2.0 ve düşük hacimli (1.6 - 1.3) yeni tip dizel motorlu araçların sizi hafife almaması, tam tersi birçok durumda yol vermesi gerekiyor. Genelde siz yol verene kadar arkadakilerin sabrını ölçebiliyorsunuz. Aracın cüsseli duruşu ve gücü sayesinde trafikte tahrik edilmiyorsunuz. 
 
MK3 Ford Mondeo TDCI Otomatik’de, belkide en çok değineceğim konu aracın muhteşem şanzıman sistemi. Şanzıman konusuna detaylıca girmeden önce, piyasadaki Mondeo ile ilgili yanlış bir algı ve efsaneyi düzeltmeye çalışacağım; Ford, 2005 ve 2007 yılları arasında Focus ve C-Max 1.6 dizel araçlarında CVT şanzıman kullandı. CVT şanzıman ve yüksek torklu dizel motorun evliliği sonunda oldukça olumsuz geri bildirimlerle karşılaşıldı. Ford birçok Focus ve C-Max modelinin şanzımanını garanti kapsamında değiştirdi. Garantisi biten ve sorun yaşayan kullanıcılara iyi niyet garantisi adıyla şanzıman değişiminin ücretinin yarısını karşıladı ve kesin çözüm olarak da 2007 yılından sonra 1.6 dizel araçlarda Otomatik Vites seçeneğini tamamen kaldırdı.
Burada dikkat edilmesi gereken detay, Mondeo’da kullanılan şanzımanın yukarıda anlattığım tipte olmamasıdır.
Mondeo’da  Jatco (Japanese Automatic Transmission Company) üretimi,  "Jatco JF506E" kodlu 5 ileri yağlı sistem Tiptronik şanzıman kullanılmaktadır. Bu kadar yüksek torka rağmen(330Nm) sorunsuz ve sarsıntısız vites geçişleri ile adeta kendisine hayran bırakmaktadır.
Aracı bir süre kullandıktan sonra şuna şahit oluyorsunuz; Bu şanzımanın öğrenme yeteneği de bulunuyor. Kendini sizin kullanma tarzınıza göre ayarlıyor. Yokuş çıkarken veya inerken akıllı davranışlarıyla sizi kendisine hayran bırakıyor. Araç hız ve yol durumunu sürekli analiz ederek, eğim sensörlerinden gelen eğim bilgilerini de dikkate alarak sizin gaz pedalına basma açınızı ve bunun sonucunda motora binen yük verilerini de düşünerek uygun vitesi seçiyor. Aracın hızına ve gaz verme tepkilerine göre bazen vitesi boşa aldığına dahi şahit olabiliyorsunuz. 
5 ileri olmasına rağmen çoğu zaman sürüş tarzınıza göre iki kademeli geçişlere şahit olabiliyorsunuz. Buda performans ve yakıt tüketimimde ekonomi olarak size geri dönüş sağlıyor. Şanzımanı manuel konuma getirmek için vites kolu sağ taraftaki yuvaya itiliyor. Vites büyütmek için kolu geriye çekmek, vites küçültmek içinse ileriye itmek gerekiyor.

MK3 Mondeo’da kullanılan Jatco şanzımanı kısaca özetlemek gerekirse, onu sıradan bir vites kutusundan ziyade, okuyabilen, yorumlayabilen bir robot diye düşünmek yerinde olur.
Vites kolunu sağ tarafa çekip aracı manuel modda kullanabiliyorsunuz. Direksiyonun üst kollarındaki metal alaşımlı F1 butonlarının tepkileri oldukça hızlı. Spor kullanımlarda aracı Manuel modda sürmenizi öneririm. Zira yaptığım denemelerde F1 ile kullanıldığında aracın daha seri hareket ettiğini gördüm. 
Bu noktada şunu belirtmeliyim, daha önce kullandığım A4 ve Lancer modellerinde vites D konumundaykende F1 kullanılabiliyorken, Mondeo’da Vites kolunu sağ tarafa çekmediğiniz sürece F1 butonlarının aktif olmadığını görüyorsunuz. Bunun nedenini kendi gözlemimle, yüksek tork sebebiyle vitesi kolunu sağ tarafa çekerek aracı manuel moda alıştırma ve F1 butonlarının direksiyonun arkasında değil, elinizin tam altında olması(yanlışlıkla da basabilirsiniz)düşüncesiyle yapıldığı şeklinde.
Bugüne kadar tecrübe ettiğim ve hayran kaldığım şanzımanları sıralamam gerekseydi, Jatco ilk 3 sıralamam içerisinde rahatlıkla yer alırdı. Daha önce kullandığım 1.8 Lancer CVT aracımın şanzıman üreticisi de Jatco idi. O sebeple ikinci kez bu şanzıman markasını teste tabi tutmuş bulunuyorum. İlk üçteki diğerleri hangileri derseniz; Getrag, ZF ve Jatco dünyada nam yapmış, üst segment ve spor araçlara şanzıman üretimiyle tanınan markalar ve tecrübe ettiklerim arasında ilk üçü paylaşıyorlar.
Çift renk kombinasyonu kullanılan araç içinde oldukça ferah bir hava hakim. Orta konsol ergonomik açıdan sorunsuz. İhtiyacınız olan tüm işlevlere rahatlıkla erişebiliyorsunuz. Önde, yanlarda ve arkada görüşü kısıtlayan herhangi bir olumsuz sütun/detay bulunmuyor. Koltuklar oldukça rahat. Direksiyon simidi dışında araçta deformasyon ve aşınma olan bir nokta göremedim. Konsoldaki butonlar yapıları itibariyle geçen yıllara rağmen aşınmadan kullanılabilmişler. Direksiyon derisindeki yıpranma ve aşınmalar sebebiyle aracı aldığım gün iyi bir yerde direksiyonu kaplattım.
Sürücü tarafında elektrikli yükseklik ayarı bulunuyor. Bel desteği her iki ön koltukta da manuel olarak ayarlanabiliyor. Koltukların yan destekleri sayesinde virajlarda konforunuz bozulmadan yolculuk edebiliyorsunuz.
Arka diz mesafesi oldukça yeterli seviyede. Koltukların kalitesi uzun yolculuklarda rahat ve konforlu seyahatler yapmanızı sağlıyor.
Tüm kapılarda saklama gözleri mevcut. Torpidosu oldukça geniş ve aydınlatmalı. AUX girişi torpido içerisinde bulunuyor. Ayrıca tavanda tek dokunuşla açılan gözlük saklama bölümü bulunuyor. 
Cam açma düğmelerinin hepsi aydınlatmalı ve tek dokunuşa sahip. Diğer camlar için kilit sistemi mevcut. Çocuk kilitlerini kapı iç kısmından anahtar ile aktive edebiliyorsunuz. 
Dikiz aynaları elektrikli ve ısıtmalı. Ayna ayarlama işlevi için kullanılan buton Focus 1'de kullanılanla aynı.
 
Elektronik iklim kontrollü otomatik kliması oldukça randımanlı çalışıyor. Aracın içinde birden fazla kişi olduğunu zamanlarda oluşan buğuyu saniyeler içinde yok edebiliyor. 
 
Araçta Ford’a özel başarılı bir ses sistemi kullanılmış. Tek CD alabilen ana ünitenin MP3 okuyamamasını AUX ile telafi edebiliyorsunuz. Radyosundan bugüne kadarki araçlarım içerisinde en net ses aldığım araç diyebilirim. 
Direksiyonun sol arka kısmında Ses Sistemini kontrol edebileceğiniz kumanda bulunuyor.
 Bagaj hacmi 500 litre ile sınıfına göre ideal bir büyüklüğe sahip. 
 
Araçta 8 adet hava yastığı kullanılmış. MK3 Mondeo, Euro NCAP testlerine katıldığı ilk üretim yılında(2002) dört yıldızla ayrılmış. 2007 yılına kadar yapılan iyileştirmeler ve ekstra güvenlik özellikleriyle teste tekrar girilse eminim ki rahatlıkla 5 yıldızı hakedecekti.
Hırsızlığa karşı çift kilitleme sistemi kullanılan araçta, kapıları merkezi kilitle kapattıktan sonra kapatma düğmesine 3saniye içinde tekrar basmanız yetiyor. Bunun sonunda kapılar içeriden de açılamaz hale geliyor. Uzaktan kumanda ile tüm camlar açılıp kapatılabiliyor. Yine tüm camlarda sıkışma önleme özelliği bulunuyor.
Ön tarafta sürücü ve yolcu için içi oldukça geniş bir kol dayama bulunuyor.
Arkada da kol dayama mevcut.
Ford’un klasikleşmiş daha önce Focus’da da tecrübe ettiğim Tam bağımsız Süspansiyon sistemi Mondeo’da da kullanılmış. Aracın yol tutuşu gerçekten muazzam. Virajlarda ve ani direksiyon kırmalarında araç en ufak bir kararsızlığa düşmüyor ve çizgisinden ödün vermiyor. Araç uzun ve hızlı virajlarda adeta ray üzerinde ilerliyormuş hissi uyandırıyor. Focus'tan alınarak geliştirilen 4 kollu arka süspansiyon sistemine entegre edilen esnek tekerlek bağlantılarının Mondeo'nun yol tutuşunun başarısında büyük payı var.
ESP olmayışı bir eksiklik sayılabilir. Aracın fabrika çıkışında 205X55X16 ölçülerinde lastikler kullanılmış. 205 genişliğinin bu araç için tam kararında bir genişlik olduğunu düşünüyorum, daha fazlası yakıt tüketimini arttıracaktır.
Araç kasis ve çukurlarda yolcuları rahatsız etmeyen bir konfora sahip. Birçok yol tutuş ve verdiği keyif anlamındaki test ve karşılaştırmada 1.likle çıkan Mondeo, yol tutuşunda sektöre referans olan bir araç. 
ABS ve EBD (Elektronik Fren Gücü Dağılımı) sayesinde iyi bir frenaj mesafesi yakalanmış durumda. 100km hızla giderken yapılan panik frenlerde 39 metre gibi iyi bir mesafede durabiliyorsunuz. Yine frenleme için araçta EBA (Acil Durum Fren Desteği)bulunuyor.

Aracı İstanbul’da kullanıyorum. Yol bilgisayarında tüketim ortalamam 7,2 litre olarak görünüyor. Uzun yolculuklarda rahatlıkla 4,5 - 5 litre civarında bir tüketim değerini yakalayabiliyorsunuz. 1,5 tonun üzerindeki  ve 330 Nm torkluk bir makinada bu değerleri oldukça ekonomik bulduğumu rahatlıkla söyleyebilirim. Aracın yakıt deposu 58 litreden oluşuyor. Yakıt anlamında tek dezavantajı, tüketimdeki ekonomiklik sebebiyle çok yol yapıyor olmanız.
Genel değerlendirme olarak Şunu belirtmeliyim ki, Ford Mondeo TDCI çok narin bir araç değil. Tam tersi kötü yol şartlarında dahi rahatlıkla kullanılabilecek bir alt yapıya sahip. Maalesef ki kullanıcıya verdiği bu sağlamlık hissi sebebiyle piyasada titiz ve temiz kullanılmış Mondeo bulmak oldukça zor.
Mondeo TDCi, fiyat/performans anlamında aldığı rakamı sonuna kadar hak edecek bir araç. Model yılı itibariyle üçüncü dilime düştüğünden vergide avantaj da sağlıyor. Piyasada 2005 yılından itibaren makyajlı kasası mevcut. Temiz otomatik araçların piyasası 26-29 bin TL aralığına oturmuş durumda.
100.000km'nin altında ikinci el dizel bir Mondeo bulmak hayal diyebiliriz. Aracın herhangi bir kronik arızası bulunmuyor. Yedek parça ve servis sorunu yaşamıyorsunuz. Periyodik bakımları her 15.000km’de bir yaptırmak gerekiyor. Triger sistemi zincirli.
Güvenli, konforlu, iyi bir yol tutuşu ve trafikte yol verenden ziyade yol alan olmak ve tüm bunları ekonomik bir bütçe ile yapmak isteyenlerin ilk tercihi olması için tavsiye edebileceğim bir araç.

96 yorum :

  1. Her zaman ki gibi süper anlatmışsın kardeşim.
    Binmiş kadar olduk :)

    YanıtlaSil
  2. hocam çok güzel anlatım ciddi anlamda bende almayı düşünüyorum ama ford dizel motor konusunda ne kadar iyi bilmiyorum motor konusu kafama takılıyor acaba sorun çıkarma ihtimali yüksek mi malum düşük km li araç bulmak çok zor sizin bu konudaki görüşlerinize ihtiyacım var mondeo tdci (sağlamlık,sorunsuzluk,turbo ve motor ömrü) anlamında neler vadediyor teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erkan merhaba,
      Ford dizel motorda bu işin ehli.
      Mondeo'da ki motorda kendi üretimi.

      Periyodik bakımı düzenli yapılmış bir aracı gözünüz kapalı alabilirsiniz.
      D sınıfında ki bir Ford periyodik bakımları düzenli yapılmışsa kolay kolay arıza çıkarmaz ve sizi yolda bırakmaz.

      İyi Sürüşler

      Sil
  3. Merhaba arkadaşlar 2009 model ford focus 1.6 tdci aracım var yağ bakımı yaptırdım full seti bu siteden aldım sizede tavsiye ederim.

    http://www.fordmerkez.com/

    YanıtlaSil
  4. arkadaşlar ankarada fordda uzman usta tavsiye ederim,

    Sedat KARAAĞAÇ 05324070144

    YanıtlaSil
  5. Merhaba:
    Ses yalıtımı konusunda yorumunuz nedir ? Lastik, yol, rüzgar sesi vs.
    İstanbul içi tüketim değeriniz ,nasıl bir sürüş karakteri ile oldu ? arkadaşım focus ile yakın değerlerde kullanıyor aracını.
    inceleme çok güzel. teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Sürüş karakteristiğim genellikle sakin ve dikkatli. Bazı zamanlarda ise aracı test etme amaçlı limitlerinde kullanmak şeklindedir.
      Mondeo'nun motor sesi biraz fazla fakat bu ses genellikle aracın dışında rahatsız edici düzeyde. Aracın içinde normal seviyede bir ses mevcut.
      Aracın yola oturuşu ve süzülerek ilerlemesi sebebeiyle diğer sesler sizi pek rahatsız etmiyor.
      Dikkatli ve araca alışma evresinden sonraki kullanımlarınızda, Focus'dan rahatlıkla daha az yakabilirsiniz.
      İyi Sürüşler

      Sil
  6. Öncelikle açıklayıcı ve bilgilendirici yazınız gerçekten harika..Emeğinize sağlık..Bugün itibari ile bende 2007 ghia mondeo otomatik vites ile ford ailesine katıldım.Katıldım ama aracı teslim aldıktan sonra şehiriçi 12 lt yakıtı bakımdan vede alışma döneminden sonra o değerlere varırmıyım dersiniz..Başkaca tavsiyelerinizi de bekliyorum.Sanırım lastiklerde geniş yanak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalçın Bey öncelikle aracınız hayırlı olsun. Güzel bir seçim yapmışsınız. Kazasız kullanmalar dilerim.
      Aracınızın benzin mi yoksa dizel mi olduğundan bahsetmemişsiniz.
      Eğer benzinli ise alışmadan sonra 10litre civarında gezinecektir tüketim.
      Eğer dizel ise aracınızı bir elden geçirmeniz gerekiyor.
      Bu tip yüksek torklu araçlar çok fazla kurum üretirler. Egr ve dizel partikül filtresini temizletin, periyodik bakımını yaptırın, mazot ve yağ filtrelerini yeniletin, lastik boyutunu da fabrika çıkışı değerlerine en yakın seviyede tutmaya çalışın. Tüm bunlardan sonra sizinde bahsettiğiniz alışma evresinden sonra 7,5litreleri rahatlıkla yakalayabilirsiniz.
      Tekrardan hayırlı olsun,
      İyi sürüşler

      Sil
    2. Çok Teşekkürler..En kısa zamanda dizel aracımı bakıma alacağım..Bakımdan sonra bilgilendirme yaparım..Size ve herkese kazasız sürüşler..

      Sil
    3. 225 45 18 le benimde 10.1 di kışlıklar için aldığım 205 55 16 da 7.2 ye düştü şehiriçi ve bu araba bundan fazlasınıda yaksa helal ediyorum muhteşem bir araç birde bendeki 2.2 st

      Sil
    4. Eminim ki 18'' ile harika bir görüntüsü vardır.
      Tek dezavantajı yakıtı arttırması...

      Sil
  7. Güzel paylaşım. Vitesi sağa almadan tam otomatik olarak kullanılabiliyor değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,
      Tabi, kol solda kaldığı sürece şanzıman tam otomatik modunda oluyor.

      Sil
    2. Alakanız için teşekkür ederim. Bu aracı çok beğendim. Almak için bakıyorum. Bandrol ücreti ile kasko ücretini sormak istiyorum. Birde tavsiye edeceginiz fiyat aralığı nedir 2006-2007 acaba en az en çok ederi nedir bu aracın? Tekrar teşekkürler

      Sil
    3. Bandrol ücreti
      Yıllık:1.189,00 TL
      6 Aylık: 594,50 TL

      Kaskosu ortalama iyi bir pazarlık ile 1000 TL civarlarında olur.

      Mondeo'nun fiyatı da piyasa koşullarına göre artış gösteriyor. Günümüzde 150bin km'nin altındaki sorunsuz bir aracı, 30bin liraya kadar alabilirseniz başarı diyebiliriz.

      Sil
    4. Benim 2007 mondeo ghia x var benzinli otomatik vites..ama vites bu resimlerdeki gibi değil.yanda manuel kullanma yok.

      Sil
    5. 2007 2.0 mondeo ghia x otomatik benzinli yeni aldım otobandan gelirken yokuş aşagı 160 ı geçmiyor,rampalarda atılıp çıkmıyor.sanki 4. Vitese geçmiyor gibi bir hata yapıyor.formlarda araştırdım o/d tuşu diye bişey varmış onu ğasif hale getirecen diyorlar, öyle bi düğme yok gibi arabada.bide bu vites yukardaki resimlerdeki gibi değil yanda manuel kullanım yok.bi yardımcı olursanız sevinirim

      Sil
    6. İhsan Bey merhaba,
      Manuel kullanma ve Jatco marka şanzıman sadece dizel modellerde mevcut. Benzinlilerde ise klasik otomatik şanzıman mevcut.
      İyi Sürüşler

      Sil
    7. İhsan Bey,
      ekleme olarak, araçta lpg varsa ayarlarına bir baktırın,
      yoksa şanzıman yağını kontrol ettirin.
      İyi Sürüşler

      Sil
  8. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler benimde bir sorum olucak aracın zorunlu trafik sigortası hakkında bilgi verirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim.
      Trafik sigortası takribi 450 TL civarında tutar.

      Sil
    2. selam benim 2005 ghia yarı otomatik mondeo aracım var. tüm bakımları yapılmasına rağmen bir aydır sibop sesi gibi sesler geliyor ve şırıltılı çalışıyor. birkaç tamirciye götürdüm bilemediler. son çarem yetkili servis. İzmir Mehmet

      Sil
    3. Yakıt aldığınız yeri değiştirmeyi deneyin birde...

      Sil
  9. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler benimde bir sorum olucak aracın zorunlu trafik sigortası hakkında bilgi verirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim.
      Trafik sigortası takribi 450 TL civarında tutar.

      Sil
  10. merhabalar mk3 manuel dizel hakkında görüşleriniz nedir..? ve sizce km ye kadar araç alınabilir....?
    mesela 300K da motoru yetkili serviste yenilenmiş,şuan 305K da bi araç alınabilir mi..?
    şimdiden teşekkürler Erhan bey 10 numara adamsınız uzaktan okuyup yardımcı olduğunuzu gördüğümüz kadar :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Yetkili Servis kelimesini kullandığınız için hemen gözlerim fal taşı gibi açıldı ve aracı merak ettim.
      Bilinçli ellerde, yani yetkili serviste yenilenmişse rahatlıkla alınabilir.
      O kilometreler otomatik için şüphe oluştururken, manuelde o şüpheyi de duymazsınız hem.
      Ekspertiz sonrası alınabilir fikrimce.
      İyi Sürüşler

      Sil
    2. sahibinden sitesinde 250578447 bu kodlu ilan konuştuğumda 6.700 tl motoru yenilemek için harcadığını ve yetkili serviste yaptırdığını söylemişti...

      Sil
    3. Yetkili servisten bu işlemi arayıp teyit ettirin.
      Yetkili servis yapmışsa mutlaka garantide verirler.
      Buna güvenerek alınabilir.
      Ama manuel bakıyorsanız daha düşük km'li(100-160bin arası) araçlarda bulabilirsiniz.

      Sil
  11. erhan bey araba firmaları seni test plotu olarak almalılar.mükemmelsin.fakat.motor sesi olarak size katılmıyorum.2006 trendim var.ciddi sesli ve her binenin dikkatini çekiyor.saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok Teşekkür ederim.
      Aracınızda kurum temizliği yaptırmanızı öneririm. Birde 1 iki depoda enjektör temizleyici kullanın. Farkedilir şekilde sesin azaldığına şahit olacaksınız.
      İyi Sürüşler

      Sil
  12. çok saolun.pendikte oturuyorum.iyi bir usta ismi verebilirmisiniz.sağlıcakla kalın..

    YanıtlaSil
  13. Ben İçerenköy'de HERFORD servisini kullanıyordum. Gayet memnundum. Tavsiye ederim.
    İyi sürüşler

    YanıtlaSil
  14. Merhaba. İncelemeniz çok başarılı.

    Mondeo hiç düşündüğüm bir araç değildi. Alfa 156 2.0 otomatik 24bin TL civarı, Accord 2003 2.0 otomatik, 32bin TL civarı bakıyordum. Biraz araştımadan sonra Mondeo'nun bu bütçede iyi bir alternatif olduğunu gördüm. Accord bu araçtan belki üstündür, ancak fiyat/performans ve dizel olmasıyla Mondeo ilgi çekici bir hale geliyor. Sizce bu araçları düşünen biri bunu almalı mı? Arabadan beklentim, spor görünüm, yeterli hızlanma, konfor, sanayi yolunu unutturması. Dizel Mondeo MK3 düşünüyorum. Bakımlı olarak, kaç bin km'ye kadar, fiyat ne kadara almak uygundur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Rıza Bey,
      İncelediğiniz Mondeo aracımla birçok kez Accord 2.0 modelini performans bakımından geride bıraktım. Gerek ara hızlanmai gerekse ilk kalkış olsun Mondeo çok daha hızlı. Bu örneği neden veriyorum, Accord daha spor izlenimini yıkmak için.
      Accord çok fazla yakıt tüketen bir araç. LPG kullanmanız mecburi. Artı yol tutuşunda Mondeo'nun yanında lafı yol tutuşundan bahsetmek biraz abes olur.
      Alfa 156 çok güzel bir araç fakat sorunsuzluk anlamında bahsettiğiniz sanayi yolunda bir hayli vakit geçirmenizi sağlayabilir.
      150bin km civarlarında periyodik bakımı aksatılmamış bir Mondeo sizi çok memnun edecektir. Üstelik iyi bir araştırma ile 30-31bin gibi rakamlara bulabilirsiniz. Yanında ekonomisi de cabası. Belki bir alternatifi Vectra 1.9 dizel olabilir. Onu da incelemelerim arasında okuyabilirsiniz.
      İyi sürüşler.

      Sil
    2. Çok profesyonel incelemeler yapıyorsunuz. Eğer bu işten para kazanmıyorsanız, bunu profesyonelliğe dökmelisiniz bence.

      İncelemelerinize bakarken, hiç düşünmediğim bir araç olan, Vectra 1.9 CDTI, biranda satın alma listemde en üst sıraya yükseldi, yazdıklarınızdan sonra. Çoğunluğu uzun yolda olmak üzere yılda ortalama 5.000 km yapacağım. Bu durumda dizel Vectra veya Mondeo'mu daha uygun, yoksa fazla km yapmayacağım için, daha az servis gerektireceğini varsayarak 2.0 Selespeed 156 ya da sorunsuz 2.0/2.4 Accord'mu. Mutlaka otomatik alacağım. Bütçe olarak 32.000 TL'yi geçmeyi pek düşünmüyorum. Mk1,5 2003 sonrası 156'yı 24.000 TL civarı alırsam, Alfa bana 5 yılda diğer araçlardan 8.000 TL fazla masraf çıkarmazsa bence Alfa tercihi de yapılabilir?

      http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-ogretmenden-temiz-1.9-dizel-vectra-c-2005-159.000-de-270909598/detay Bu aracı bir süre izleyeceğim.

      Sil
    3. Teşekkür ederim. Amacım kullandığım araçlar üzerinden diğer kullanıcılara, araç alacaklara yardımcı olmak şimdilik...

      Açıkcası eğer bütçenizi arttırabilirseniz, size Alfa 159 öneririm. O incelememi okumanızı tavsiye ederim. 156 sizi biraz yorabilir.
      Onun yerine Mondeo veya Vectra'da tercih edilebilir.
      Accord'u yol tutuş ve aşırı yakıtından ötürü tercih etmiyorum.
      İyi Sürüşler

      Sil
    4. Biz teşekkür ederiz, bizimle birikimlerinizi paylaştığınız için.

      Bütçeyi kısa vadede çok arttırmayı düşünmüyorum. 159 incelemenizi okudum, ve okuduktan sonra, kesinlikle bir süre sonra almam gereken araba bu dedim. Sağlamlık sorununu da çözüdüğü için Alfa.

      Peki mevcut senaryoda, yılda 5.000 km'de, dizel almak mantıklı olur mu? İyi bakılmış denk gelirse, Vectra veya Mondeo o kadar masrafsız ve sorunsuz mu?

      Sil
    5. Dediğiniz gibi iyi bir araç denk gelirse tabiki alın, ekonomik olarak kullanırsınız. Satma zamanı da herzaman kıymetli olur dizel.
      Dizel düşünmezseniz, Mondeo'nun aynı kasasının 2.0 Ghia olanına da bakabilirsiniz ama yakıtı biraz fazladır(10lt ve >)
      İyi Sürüşler

      Sil
  15. hocam öncelikle arabanızın temizligine bayıldım. içi dışı prıl prıl. allah kazasız ve mutlu günler nasip etsin. bana da böyle temiz bi mondeo nasib olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Mustafa kardeşim...

      Sil
  16. Merhaba yakın zamanda 145.000 km'de 2006 Otomatik Mondeo 2.0 TDCI Trend aldım. İtiraf etmem gerekir ki sizin incelemenizde benim için oldukça ikna edici oldu. İncelemeleriniz öncesinde ne kadar araştırma yaptığınızı da Ford forumlarını incelerken farkettim. 4 aylık kullanımım sonunda incelemedeki bütün görüşlerinizin altına imzamı atarım. Mondeo mk3 piyasadaki fırsat araçlarından birisi.
    Yalnız Mondeoların bazı sorunlu parçaları var. Almayı düşünen arkadaşların bunlara dikkat etmesini öneririm. Birisncisi direksiyon kutusu. Çevirirken takılma varsa revizyon istiyor muhtemelen. İkincisi aracın V kayışı sistemi tasarım olarak hatalı. Zamanla gergi rulmanları boazarak aracın aşırı titreşimli ve sesli çalışmasına neden oluyor. Aracı aldıktan sonra burada bir revizyon yapmanız gerekebilir. Bu revizyon sırasında da aracı sabit tipte olan alternatör kasnağını, clutch pulley denilen ve kayıştaki sarsıntıları emen tipte kasnakla değiştirmeniz sorunun yenilenmesini önleyecektir.
    Siz aldığınız araçta bu tür bir sorun yaşadınızmı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ozan Hocam,
      Verdiğin değerli bilgiler için Teşekkür ederim. Mondeo alacak kişiler için yararlı olacaktır bu tespitler.
      Benim aracım pek yorulmuş bir araç değildi ve genellikle iyi yollarda kullanılmıştı. Çoğunlukla da yetkili serviste bakılmıştı. Belki bunların etkisiyle bu şikayetlere rastlamadım.
      Ama çok sesli çalıştığına şahit olduğum başka Mondeo'lar oldu. Sizin bu tespitinizi okuyunca aklıma onlar geldi.
      Tabi her sorun her araçta olmayabilir ama yinede alacak kişilerin tespitlerinize dikkat etmesini bende öneririm.

      Teşekkürler,
      İyi sürüşler

      Sil
    2. Değerli bilgileriniz için çok teşekkür ederim. 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI Otomatik Ghia sahibiyim 6 yıldır kullanıyorum. Aracı 90.000 km almıştım şu an 200.000 km 'de. İş gereği aracım otobanda kullanıldı yıpranmış bir araç değildir. Aldığım günden bu zamana kadar her yıl V kayışı ve gergi rulmanları değiştiriyorum. Bir süre sorunsuz gidiyor. Daha sonra motor çok gürültülü çalışmaya başlıyor. Hele birde klimayı açayım derseniz inanın sesden rahatsız oluyorsunuz. Zamanla bir de seyir halinde akü ışığı yanıyor ve hemen gidip V kayışını gergi rulmanlarını değiştiriyorum:) Bu problemden dolayı yolda kaldığımda oldu. Ozan Bey'in de bahsettiği gibi V kayış sistemindeki gergi rulmanlarının dağılması benim aracımda gördüğüm kronik bir hata. Uydurma çözümler denedik ama başarılı olamadık. Bahsettiğiniz clutch pulley kasnağı bulursam birde onu deneyeceğim.
      Saygılar Sevgiler..

      Sil
  17. Merhaba erhan bey 240000 km benzinli manuel 2005 Mondeo alınırmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Muhtemelen LPG'li bir araç.LPG’nin ne zaman takıldığını öğrenin.
      Ford motorları için bu km’ler kabul edilebilirdir. Fakat Lpg çok uzun süredir takılıysa belli yenileme ihtiyaçları olabilir motorda (subap değişimi vb.)
      İyi Sürüşler

      Sil
  18. Hocam 2007 model 2.0 tdci ghia 202000 km de araç almayı düşünüyorum.daha doğrusu 2012 model 1.6 ehdi citroen c5 ile takas etmeyi düşünüyorum.sizce mantıklı bir takas olur mu?c5 yakıt tüketimi açısından gerçekten çok iyi.ses yalatımı da beni çok rahatsız etmedi şimdiye kadar.2011 yılında sıfır aldığım focus 1.6 benzinli aracı yakıt tüketimi ve ses yüzünden 17000 km de satmıştım.mondeo ile ilgili Erhan Bey in yazdıklarını okudum ve şimdiden bi heveslendim araç için �� Benim aracım 10300 km executive otomatik şanzumanlı.ön taraftan ufak bi kazası ve 5000₺ civarı hasar kaydı olduğu için 51000₺ fiyat yazdım.almayı düşündüğüm araçta ise boya yok otomatik şanzuman ve fiyatı 32500₺ yazılmış.sizce mantıklı bir takas olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Öncelikle bu cesareti gösterdiğiniz için sizi tebrik ederim.
      Mondeo'ya iyi bir ekspertiz yaptırın. Motor ve şanzıman'da sorun yoksa alabilirsiniz.
      Yeni C5'e göre biraz daha sesli olacaktır.
      Fakat konforu, gücü, yol tutuşu kesinlikle geri kalmayacaktır. Dikkatli kullanımda yakıt tüketimi anlamında da çok büyük bir fark olmayacaktır...
      Umarım herşey sizin için yolunda gider ve bu değişimi yaparsınız.
      İyi Sürüşler

      Sil
  19. Merhabalar öncelikle her soruya yanıt vermeniz çok güzel bir incelik. Yaptığınız tespitlerin hepsini okudum. Çok güzel anlatım olmuş. Balıkesirde yaşıyorum ve bir arkadaşım alacağına karşılık aldığı 2005 2.0 tdci otomatik mondeosunu satmak istiyor. Bende alımkar oldum ve blogları , forumları okuyarak araç hakkında bilgi sahibi olmaya çalışıyorum. Sizin yazınızı okuduktan sonra tamam dedim benim aradığım araç budur. Ancak bu alımkar olduğum araç tabii sizin aracınız kadar temiz değil motor çok gürültülü çalışıyor vites geçişlerinde 2. vitesten 3 e geçerken sarsıntı yapıyor falan filan arkadan darbesi düzeltilmiş macunlar kapı içlerinde belli falan filan ... İşin özü sizce ben bu aracı uygun bi fiyata alsam motor şanzıman masrafı ortalama bana ne çıkar. Yada kaç tl ye alırsam bana kendini kurtarma opsiyonu sunar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Serdar,
      İmkan varsa başka araç değerlendirelim. Yoksa illa da bu aracı alacaksak 23-24 bandında alım yapılıp akabinde düzeltme işlemlerine geçilebilir.

      Sil
  20. Erhan bey iyi günler 2006 model dizel otomatik boyasız bir mondeo alımı konusunda sahibi ile görüştüm bugün kısmetse aracı göreceğim 173.000 km olması beni tedirgin ediyor sizce bu km sıkıntı yaratır mı daha sonra satmak istediğimde 200 bin üstü bana çok kaybettirir mi alırken standart oto ekspere göstermeyi düşünüyorum benim özellikle dikkat etmemi önerdiğiniz bir husus var mı? bu arada aracın son oluru 36.000 tl civarı bana araştırmalarıma göre yüksek geldi sizin görüşünüz nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oktay Bey merhaba,
      Rakam bana da yüksek geldi. Onun dışında periyodik bakımı düzenli yapıldıysa, turbosunda sorun yoksa km'den korkmanıza gerek yok. Fakat 200k üzeri dediğiniz gibi fiyattan taviz verip satabilirsiniz. Yanıltmak istemem ama 30-2gibi bir rakam olursa daha iyi bir iş yapmış olursunuz.
      İyi Sürüşler

      Sil
  21. Selam. 2004 modelmondeo 2,0 TDCİ aracım var. Aracım ağır hasar kayıtlı ve bunu ne yazıkki satıcı tarafından bana söylenmediğinden bilmeden aldım. Şu anda da mahkeme açtım sürüyor.Herneyse aracımda yaklaşık 6 aydır bir problem olustu. bilgisayara soktum vites boşa geçme hatası veriyor diyor. Bursada sadece bir kişi yapabildiğinden agzını doldurup rakam söylüyor bana ne tavsiye edersiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serdar Selam,
      Çok geçmiş olsun. Üzücü bir durum. Umarım sonuç alırsınız.
      Size tavsiyem, yetkili bir servise gidip arıza tespiti yaptırmanız. Belki de çözüm çok daha basit ve maliyeti düşük olabilir. Yetkili serviste asıl sorunu ve maliyeti öğrenip ona göre hareket etmekte fayda var.
      Geçmiş Olsun

      İyi Sürüşler

      Sil
  22. https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-2006-model-mondeo-ghia-235376441/detay/

    Erhan bey yazılarınızı okudum ve daha önce 2011 focus 1,6 tdci aracımı 5 yıl kullanmış ve çok memnun kalmıstım.şimdi yeniden forda dönmek istiyorum ve bu sefer mondeoya heves ettim.tabi sizin yazılarınızda bir hayli heveslendirdi beni. Size sorum şöyle olacak; yukarıda linkini verdiğim ilan sahibiyle görüştüm ve aracının periyodik bakımlarını her sene düzgün olarak yaptığını turbosunda sıkıntı olmadığını ve her parçayı orijinaliyle yetkili serviste değiştirdiğini söyledi.kendisi aracını 90,000 de almış. Fiyatı en son 36,500 olur dedi. Daha pazarlık yapmadım sizce en son ne vermeliyim. Cevabınız için şimdiden teşekkur ederim.
    Volkan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Araç güzel diri görünüyor. Fakat bu rakam oldukça yüksek. Otomatik ve km'si 150k ve altında olsa tamam diyebilirdim ama hem manuel hem de 186k'daki bir araç için yüksek.
      Maksimum 33 civarında bir rakama alabilirseniz düşünülebilir.
      İyi sürüşler

      Sil
  23. Erhan hocam iyi gunler MK4 kasa 2008 2009 model. Bir mondeo almaya kesin karar verdim.2.0 tdci mi 1.6 benzin&lpg mi yilda en az 20 bin km yaparak gezmeyi cok seven biriyim butcem maximum 42 bin TL 180 bin km ye kadar olan titanyum paketlere bakiyorum yorumlarinizi ve bilgilerinizden faydalanmak isterim simdiden tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Benim tercihim bu koşullarda kesinlikle dizel den yana olurdu. Hem daha performanslı, hemde lpg'nin açacağı dertlerden uzak olmak için.
      İyi Sürüşler

      Sil
    2. Temiz kullanıldığına inandığımız 180 bin km deki bir mondeo turbo veya enjekter arıza verebilirmi, çevremde 3 tane teniz kullanılmış focus, c-max ve connect 130 ile 150 bin arasında turbo arızası verdiler bunormalmidir sizce

      Sil
  24. Erhan bey vermis oldugunuz bilgiler cok basarili 2008 2009 model bir mondeo almak icin niyetliyim daha once 2004 vectra ve2008 laguna kullandim lagunamla iki hafta once kaza yaptim perte cikma ihtimali yuksek 40 bin tl yi gecmeyecek bir mondeo alma niyetindeyim yilda ortalama 20 bin km yapan gezmeyi seven biriyim hic dizel arac sahibi olmadim size sorum su olacak lpg takilmamis 130 bin km civarinda benzinlimi yoksa 2.0tdci 180 bin kmye kadar olan bir dizel mi almaliyim benzinliye kesinlikle lpg taktiririm ama paket kesinlikle titanyum veya selective, rahatliga konfora ve sessizlige onem veren biriyim vereceginiz cevap icin simdiden tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsmail Hocam öncelikle geçmiş olsun. alllah beterinden korusun.
      Ben olsam dizel tercih ederim. Mondeo piyasada çok ve kolay bulunan bir araç. İyi bir araştırma ile o bütçeye güzel bir dizel bulabilirsiniz. Böylece hem performans, hem de ekonomiyi bir arada yaşarsınız.
      İyi Sürüşler

      Sil
  25. İyi günler Erhan bey.Bende mondeo almak istiyorum. sahibindende 303140049 numaralı ilana bakabilirmisiniz. Fiyat nasıl sizce. yardımcı olabilirmisiniz acaba. şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Araç manuel ve km'si yüksek.
      Tek olumlu yanı Ghia donanıma sahip olması. Benim gönlimdeki rakamı 32bin lira'dır.

      İyi Sürüşler

      Sil
  26. Merhaba.
    Öncelikle verdiğiniz bilgiler cok ıyı bunun ıcın teşekkurler.
    Ben Ford Mondeo 2005 tdci ghia almak istiyorum.
    Bir tane arac buldum 25,000 tl civarında 190binde 4100 tl hasar kayıtlı arka tampon degişmiş durumda bı de etek altı boyalı aracı bu hafta gormeye gıdıcem bana dıkkat etmmem gereken konu hakkında bılgı verebılırsenız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Fiyatı uygun görünüyor. Periyodik bakımları aksatılmadan yapılmışmı, enjektörleri ne durumda, çok fazla siyah duman atıyormu, yağ yakma problemi varmı, turboda ıslık sesi yüksek mi, gibi kontrolleri yaptırmanız yeterli olur. D sınıfı ve sıfırda fiyatı yüksek olduğu için tramerdeki meblağ dert edilecek bir rakam değil.
      İyi bir ekspertizden sonra alınabilir bir araç.

      İyi Sürüşler

      Sil
  27. Merhabalar değerli yorumlarınız için tşk ediyorum. Bi konuda goruslenirinizi almak istiorum. Geçen 5 kişi ile 1.6 tdi golf dsg ye binme şansım. Oldu. Araç sollama yokuşta sollama ivlemelenme muhteşemdi. Adeta koltuğa yapıştırıyordu. Aynı şartlarda 2.0tdci otomatik mondeo ile golfu kiyaslar mısınız? Sollama ivlemelenme Vs ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Dizel araçlarda yapıştırma tabirini yerine getiren en büyük kalem aracın tork eğrisidir. Kıyaslamayı şu şekilde yapacağım daha anlaşılır olması açısından;
      Golf'de örneğin 5 saniye boyunca koltuğa yapışırken, Mondeo'da 8saniye boyunca yapışırsınız.
      Golf'te 130'lu hızlardan sonra yapıştırma hissiyatı azalırken, Mondeo'da bu durum 160'dan sonra azalır.
      Mondeo'nun bu konularda daha üstün olması daha yüksek tork, hacim ve beygir gücünden kaynaklanıyor. Tüm bunlara karşın tüketimi ise, sadece bir tık yukarıdadır.
      Fiyat/performans anlamında baktığınız zaman Mondeo herdaim öndedir. Tabi bunda D segmenti olmasının da payı mevcut.
      Sonuç olarak;
      Günümüzde 35bin TL verip bir TDCI Mondeo almak mı, yoksa 55bin TL 1.6 TDI Golf'mü buna karar vermek gerekiyor.
      İyi Sürüşler

      Sil
  28. Değerli yorumlarınız için tşk ediyorum .ozaman temiz bi tdci otomatik istiyorum. :)

    YanıtlaSil
  29. Erhan bey bu aralar sahibinden de mondeolarin fiyatları yüksek gidiyor, yaz öncesi temiz sayılabilecek mondeolarin 35 civarindayken su aralar 37_40 arası yazıyor.sizce 2006_7 otomatik tdci Ghia mondeoya su aralar 37 ve ustu verilir mi? Yoksa kış dönemini beklesek daha uyguna bulunabilir mi? Tesekkurler

    YanıtlaSil
  30. Erhan bey iyi günler, size mondeo piyasası ile ilgili bir sorum olacak, cevaplarsaniz sevinirim.
    Yaz öncesinde duzgun bir 2006/7 mondeo Ghia yi 35 bin civarı alınabiliyordu, fakat şuan sahibinden de fiyatlar yükselmiş görünüyor. Bu aracı almak için kış dönemini beklesem fiyatlar normal seviyeye gelir mi? Yoksa duzgun bir otm. Mondeoya 35 ustune ne kadar çıkmalıyım? Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim. Volkan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Şu sıralar 35 tavan fiyat olmalı bana göre. Aksi halde fiyat/performans ekseninden çıkmış olur.
      İyi Sürüşler

      Sil
  31. merhaba size bir sorum olacak bende 2010 mk 4 2.0 tdcı mondeo bu aracın bagajı açılmıyor kilit motoru çalışıo sorun yok ama hiç bi şekilde açamadık sorun nedir acaba sistemde elktirk var yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Kilit mekanizması bozulmuştur. Ses gelse de dişliler görevini yerine getiremiyordur. İşi bilen bir yerde kilidi değiştirmenizi tavsiye ederim.
      İyi Sürüşler

      Sil
  32. Mrb bende bu aractan bakıyorum ama bütçe gereği 200-250 bin km civari araclara bakıyorum sizce bana cok sıkıntı çıkarırmı ve bu aracların ortalama motor ömrü nedir.
    Şimdiden tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Periyodik bakım aksatılmadıysa ve ağır bakımlar her 100bin'de bir yapıldıysa bu km'ler çok da sorun teşkil edecek km'ler değil. Ne zaman 400-500bin km oldu o zaman motor rektifiyesi vb. gerekebilir.
      İyi Sürüşler

      Sil
  33. merhaba yazınız çok güzel hazırlanmış.2006 mondeo tdci otomatik ghia aracım var. bana çok gürültülü geliyor. servis ve usta normal diyor. bu sesi azaltmanın yolu yok mu?
    selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Teşekkür ederim.
      Kaput altına ve ön konsol kısmına motor kısmından izolasyon yaptırabilirsiniz. Bu işlem sesi bir miktar azaltacaktır.
      İyi Sürüşler

      Sil
  34. Erhan bey sahibinden.com da şu iki ilana bakabilir misiniz? Sizce hangisini almak daha mantıklı.2 gün sürem var.
    372746589-Dizel
    373727600-Benzin+lpg

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hüseyin Hocam, dizel olanı pek beğenmedim. Diğer ilan görünmüyor.

      Sil
  35. Erhan bey merhabalar..yaklaşık 1 aydır mondeo araştırmaktayım..ve arabanın hastası oldum resmen..bugün arabam.com da ilanı olan bir arabaya bakmaya gittim ve size danışmak istiyorum..araç 2007 model tdci trend..araçta değişen yok ama komple boyalı..önden ve arkadan iki adet kazası var..boya ve kaza tamirleri çok ehil ellerde yapılmamış belli oluyor ufak tefek masrafı var..aracın içi temiz ama hor kullanılmış bir araca benziyor..ayrıca 227k kmde araç..ama fiyatı uygun gibi geldi bana ne dersiniz..yarın ustama gösterdikten sonra karar vericem..sizinde fikriniz öğrenmek isterim..
    https://www.arabam.com/ilan/sahibinden-satilik-ford-mondeo-2-0-tdci-trend/dizel-otomatik-sorunsuz-aile-arabasi/6325470

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Periyodik bakımları düzenli yapıldıysa, ağır bakımları aksatılmadıysa neden olmasın...
      İyi Sürüşler

      Sil
  36. İyi günler Erhan bey 2004 tdci otomatik trend paket mondeo sahibiyim. Aracım ilk çalışırken motor isinincaya kadar viteste titreme yapıyor. Parkta ve boşta aynı titreme olmuyor. Sizce problem ne olabilir.Bi iki yere gösterdim. Şanzimanla alakalı olabilir yada akismetre veya enjektörle alakalıdır dediler. Bu arada araç 72000 km de. Yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Motor kulaklarını kontrol ettirin, kırılma veya çatlama olmuş olabilir...
      İyi Sürüşler

      Sil
  37. İyi günler erhan bey bende 2006 jatco şanzuman dizel otomatik mondeo var şanzuman yağı olarak en olumlu mobil 220 dediler sizce öneriniz nedir bu konuda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orijinal Yağ budur;
      WSS M2C 922 A1 in dextron III

      Şunu da kullanabilirsiniz;
      Shell dexron III
      Şu forumda uzunca konuşuldu bu konular, göz gezdirmenizi öneririm;
      http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/249590-mk3-dizel-jatco-%c5%9fanz%c4%b1man-ya%c4%9f%c4%b1-de%c4%9fi%c5%9fimi/

      İyi Sürüşler

      Sil
  38. slm FORD MONDEO TITANIUM DİZEL OTOMATİK 23000km alinırmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Periyodik ve ağır bakımları düzenli yapılmışsa alınabilir.
      İyi Sürüşler

      Sil
  39. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  40. Yani bir kişi bu kadar soruya bu kadar istekli bir tek sizin gibi verebilir. Tebrik ederim. Bu arada ben genç bir kardeşiniz olarak daha önce benzinli Stilo(1.6) ve benzinli(1.2) clio hb 2005 kullandım. Malumunuz dizel e geçmek istiyorum. 160000 binde manuel 2004 model mondeo katşıma cıkıverdi. Şu an bende clio var 120000 binde 6bin TL üste vererek almalımıyım sizce.

    YanıtlaSil
  41. Cüneyt Bey Teşekkür ederim.
    Bahsettiğiniz Mondeo'nun periyodik bakımları düzenli yapılmışsa mutlaka alın. Konforunuz, güvenliğiniz, performansınız artacaktır. Çok memnun kalırsınız.
    İyi Sürüşler

    YanıtlaSil
  42. Erhan Bey Merhaba,
    Yazınız sayesinde bir seneyi aşkındır 2005 mondeo ghia ov sahibiyim.Size ne kadar teşekkür etsem azdır.Bu kadar uygun fiyata, güvenli ve konforlu bir araç alacağımı düşünmezdim.
    Sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil
  43. Merhaba 2007 model 150 bin km de lpg li otomatik mondeo için düşüncelerinizi alabilir miyim. Genelde 2.0 tdci için yorum yapılmış, benzinli otomatik şanzımanı nasıldır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Sorunsuzdurlar. LPG ile uyumludur motoru.
      İyi Sürüşler

      Sil
  44. Erhan bey erhan ben 2009 model ford mondeo 2000 tdci 140hp aracım sabahları çalıştırdığı zaman çok fazla titreme yapıyor ısınınca bu titreme gidiyor yalnız 1800 2000 devirlerde kilometre kaç olursa olsun gene titreme yapıyor sebebi nedir acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Kurum temizliği yaptırmak gerekebilir.
      Gaz kelebeği, egr, dpf temizlendikten sonra araç rahatlayacaktır.
      İyi Sürüşler

      Sil