Bazı erkeklerin hayatta vazgeçilmezleri vardır…
Kadın zarafeti ile süslenmiş hatlar, kendine güvenen asil bir
duruş, agresif keskin bakışlar…
İçine girildiğinde ise, agresifliğin yerini hisli ve estetik
dokunuşlara bıraktığı, yüzü size dönük, sizi daima özel hissettirecek bir tasarım
anlayışı…
Onu her kullanışınızın sonunda, bir Falcon’un kokpitinden
dünya turu yapmışçasına rahatlatan, dışarıdakilerin sürekli sahip olmak için
hayran ve imrenen bakışlarına bünyesindeki teknik güç ve birikimle küstahça
gülümseyen ve size vazgeçilmezlik duygusu aşılayan…
Alfa Romeo… Özel
kullanıcıların dilini çözmüş, yukarıdaki betimlemeyi 159 modelinde çıta seviyelerine yükseltmiş ve
bunu tattırdıktan sonra kullanıcıların vazgeçilmezi haline getirmiştir. Öyle ki;
bu kitlenin dünya üzerinde bir nitelemesi dahi bulunuyor; Alfisti
Bu incelememde yukarıdaki anlatıma birebir uyacağını
düşündüğüm ve özel bir dostumun yönlendirmesi ile tercih ettiğim, gerçek
anlamda bir fiyat/performans aracı olan, 2007 model Alfa Romeo 159 - 1.9 JTDm Distinctive
Plus Q-Tronic modelini sizlere anlatmaya çalışacağım.
1906 yılında SAID – Societa Anonima Italiana Darracq ismiyle
otomobil üretimine başlayan firma, 3 yıl içinde iflasın eşiğine gelerek Anonima
Lombarda Fabbrica Automobili yani bilinen kısaltması ile 1910 yılında A.L.F.A.
adını aldı. Sanayici ve maden mühendisi Nicola Romeo’nun şirkete ortak
olmasıyla şirket savaş yıllarında askeri donanım üretmeye başladı. Ardından
1920 yılında tekrar otomobil sanayiine sağlam bir giriş yaptı ve Milano’da Alfa
Romeo ismi doğmuş oldu.
Alfa Romeo 1986‘da
Fiat Grubu ve Şubat 2007’den bu yana, Fiat Group Automobiles SpA’nın bir parçasıdır.
Daha çok spor otomobiller konusunda efsane olan Alfa Romeo,
90’lı yıllarda ekonomik sorunlarla boğuşmuştur. 1998 yılında üretilen Alfa Romeo 156 ve 99’da
gelen 166 Sedan ile Fiat firmayı tekrar eski günlerdeki başarılarına
kavuşturmuştur. 2000 yılının Mart ayında General Motors ile yapılan ortaklık
anlaşması ile ekonomik sorunlar büyük ölçüde aşılmış, satış rakamlarında
yükselen bir trend yakalanmıştır.
1939 yılında Henry Ford, “Ne zaman bir Alfa Romeo’yu yolda
görsem şapka çıkartırım” diyerek markanın asil duruşunu daha o zamandan
görmüştür.
1998 - 2005 yılları arasında Alfa 156 modeli değişik tasarımı ve önceki modellere göre yükselen kalitesi ile markanın yeniden hayata dönüşünü sağlamıştır. Alfa Romeo, 156 modeli ile yakaladığı bu başarıyı sürdürmek ve aracın selefini çok daha iyi tasarlamak düşüncesi ile 159 modelinin çalışmalarına 2001 yılından itibaren başlamıştır. Tasarım konusunda işin üstadı Giorgetto Giugiaro ile Alfa Romeo Stil Merkezi birlikte çalışmışlardır. Birlikte çalışmaktaki amaç, Giugiaro’nun aklındaki çekici, agresif ve sportif karakteri, Alfa’nın yıllardır tecrübe ettiği teknik bilgi ile yoğurmaktı…
1998 - 2005 yılları arasında Alfa 156 modeli değişik tasarımı ve önceki modellere göre yükselen kalitesi ile markanın yeniden hayata dönüşünü sağlamıştır. Alfa Romeo, 156 modeli ile yakaladığı bu başarıyı sürdürmek ve aracın selefini çok daha iyi tasarlamak düşüncesi ile 159 modelinin çalışmalarına 2001 yılından itibaren başlamıştır. Tasarım konusunda işin üstadı Giorgetto Giugiaro ile Alfa Romeo Stil Merkezi birlikte çalışmışlardır. Birlikte çalışmaktaki amaç, Giugiaro’nun aklındaki çekici, agresif ve sportif karakteri, Alfa’nın yıllardır tecrübe ettiği teknik bilgi ile yoğurmaktı…
Aracın ön tarafında Alfa modellerinden alışkın olduğumuz
klasik dikey ızgaraya(scudetto) yer verilmiş. Bi-Xenon yuvarlak farların yapısı
alışılmış tasarımların epey dışında. Aracın
geniş sütunları geniş tutulmuş ve bu sayede akıcı bir tasarım elde edilmiş. 17
inç hafif alaşım jantların tamamladığı gövde de güç, sağlamlık ve dinamizm
zarafetle bütünleşiyor. Eğimli ön sütunlar, kaputun altındaki yüksek torklu
güçlü motorun varlığına işaret ederek, araca zarif bir görünüm kazandırıyor. Uzatılmış
arka stop lambaları bagaj kapağı ile ikiye ayrılarak, ön farların tarzı devam
ettirilmiş. Bagaj kapağındaki kıvrımlı
çıkıntı hoş bir spoiler havası veriyor. Çift egzos çıkışı da aracın güçlü ve
heybetli görüntüsüne katkı sağlıyor.
159’un etkileyici gövde boyutları 4660mm uzunluk, 1828mm genişlik, 1417mm yükseklik
ve 2700mm dingil mesafesinden oluşuyor. Aracın ön kısmı çok ferah olmasına karşın,
arka koltukların diz mesafesinin akranlarına göre biraz dar kaldığını
söyleyebilirim.
159 modelinde dayanıklılık ve kalite Alfa Romeo'nun ilk
bakışta göze çarpan temel unsurları arasında. Eşsiz güvenlik seviyesiyle
birleşmiş sportif sürüş keyfini tatmak isteyenler için, aracın gösterişli ve
dışa çıkıntılı çamurlukları ile büyük boyutlu jant/lastikleri gövde özellikleri
ile birleşerek 159'un sportif ancak bir o kadar da yola hakim güvenli
karakterini dışa vurmaktadır.
Giugiaro ve Alfa Stil Merkezinin ince çalışmaların sonunda, yüksek
kaliteli platform olan GM-Fiat Premium Platformu(GM Epsilon değil) kullanılarak
159 üretildi. İlk olarak 2005 yılında Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı.
Tanıtımda “Sportif Sedan” vurgusu üzerinde duruldu ve 156 modelinin yerini 2005
yılından itibaren 159 almış oldu.
4 kapılı sedan ve 5 kapılı Station Wagon olmak üzere 2 farklı gövde stiline sahiptir. 2006 yılında Auto Bild dergisinin en iyi dizayn ödülünü almıştır.
4 kapılı sedan ve 5 kapılı Station Wagon olmak üzere 2 farklı gövde stiline sahiptir. 2006 yılında Auto Bild dergisinin en iyi dizayn ödülünü almıştır.
Türkiye'de 2005 yılının Kasım ayında İstanbul Park Pistinde
lansmanı yapılan 159, Aralık ayında satışa sunulmuştur. Dünya genelinde 2005 ve
2014 yılları arasında Toplam 227,593 adet Alfa 159 satışı gerçekleştirilmiştir.
2011 yılında üretimi durdurulan 159’un 2014 yılına kadar ise stoklarda
kalanlarının satışı gerçekleştirilmiş. Bugünlerde 159’un selefi olan Giulia gün
yüzüne yavaş yavaş çıkmaya başlamıştır. 159 tasarımından, Brera ve Spider spor
modelleri de türetilmiştir.
Alfa Romeo 159’un kalbi, Alfa(Fiat), Saab ve Opel işbirliği ile adeta bu markaların tekniklerini konuşturduğu enlemesine yerleştirilmiş sıralı dört silindirli 1910cc, 150Hp ve 320Nm değerlerine sahip 16V, JTDm(Jet Turbo Diesel Multijet) dizel 939A2000 kodlu motordan oluşmaktadır. Alfa Romeo için yapılan düzenlemeler ile 1910cc'lik motor, farklı üst kapak, supap, eksantrik, işletim sistemi ve turbo beslemesi ile 159’a akıcı, sessiz ve aracın spor karakterine uygun bir hayat vermektedir. Alfa Romeo'nun da bünyesinde bulunduğu Fiat Group dizel teknolojisinde geçmişten bu yana rakiplerinin hep önünde olmuştur. Fiat modellerinde kullanılan yenilikçi dizellerin ardından Bosch'la birlikte geliştirilen common rail direkt enjeksiyon sistemi de ilk olarak 1997'de Alfa Romeo 156'da tanıtılmıştır. 159'da kullanılan 1.9 litrelik motor, Fiat modelleri ve GM bünyesindeki Opel ve Saab modellerinde çeşitli uyarlamalarla kullanılmıştır.
Alfa Romeo 159’un kalbi, Alfa(Fiat), Saab ve Opel işbirliği ile adeta bu markaların tekniklerini konuşturduğu enlemesine yerleştirilmiş sıralı dört silindirli 1910cc, 150Hp ve 320Nm değerlerine sahip 16V, JTDm(Jet Turbo Diesel Multijet) dizel 939A2000 kodlu motordan oluşmaktadır. Alfa Romeo için yapılan düzenlemeler ile 1910cc'lik motor, farklı üst kapak, supap, eksantrik, işletim sistemi ve turbo beslemesi ile 159’a akıcı, sessiz ve aracın spor karakterine uygun bir hayat vermektedir. Alfa Romeo'nun da bünyesinde bulunduğu Fiat Group dizel teknolojisinde geçmişten bu yana rakiplerinin hep önünde olmuştur. Fiat modellerinde kullanılan yenilikçi dizellerin ardından Bosch'la birlikte geliştirilen common rail direkt enjeksiyon sistemi de ilk olarak 1997'de Alfa Romeo 156'da tanıtılmıştır. 159'da kullanılan 1.9 litrelik motor, Fiat modelleri ve GM bünyesindeki Opel ve Saab modellerinde çeşitli uyarlamalarla kullanılmıştır.
Common Rail teknolojisine geçtikten sonra Fiat araçlarına
Multijet ibaresini eklemiştir. Alfa’da
ise Multijet ifadesi yerine JTD’nin sonuna “m” harfi eklenmiştir. JTDm olarak nitelendirilen motor, kaputu
kaldırdığınızda ilk olarak bu ifade ile sizi selamlıyor. Aracın CO2 Emisyon
değeri km başına hilesiz 180gr’dır. Bu motoru kendine has uyarlamalar ile
kullanan belli başlı modeller aşağıdaki gibidir; Alfa Romeo
159, Alfa Romeo GT, Cadillac BLS,
Fiat Bravo, Lancia Delta,
Opel Astra H, Opel Signum,
Opel Vectra C, Saab 9-3,
Saab 9-5.
159'un kokpitindeki Start butonuna basıldığında, motorun
gövdeyi tiz bir ses ile titreterek çalıştırması sizi heyecanlandırıp
gülümsetiyor. İyi yalıtım özellikleri sayesinde dışarıda bırakılan dizel sesi
kabinde rahatsızlık hissettirmiyor.
4000 devirde 150Hp güç ve 2000 devirde 320Nm tork üreten
motor, alt devirlerden itibaren gücünü sonuna kadar hissettiriyor. Araçta
ayağınızı frenden çektiğiniz andan itibaren öne doğru yönelen ve hızlanmak
isteyen bir yapıyla karşılaşıyorsunuz. Oldukça seri olan otomobil spor moduna(Tiptronik)
geçildiğinde daha agresif sürüşler yapmanıza imkan tanıyor.
0-100 km/s hızlanmasını 9 saniye gibi bir değerde tamamlayan aracın katalog verisi olarak son hızı 210 km/s olarak gösterilse de, otoyol denemelerinde rahatlıkla 240’lu değerleri görebiliyorsunuz. Aracın hisli yapısı çoğu zaman sakin profildeki kullanıcıları dahi yoldan çıkarabiliyor. Bu araçta sürekli keskin manevra ve salınımlar yapmanız için ateşleyen bir Alfa Ruhu mevcut . Biraz kendine hakim bir sürücü değilseniz, trafikte rahat durmanız imkansız.
0-100 km/s hızlanmasını 9 saniye gibi bir değerde tamamlayan aracın katalog verisi olarak son hızı 210 km/s olarak gösterilse de, otoyol denemelerinde rahatlıkla 240’lu değerleri görebiliyorsunuz. Aracın hisli yapısı çoğu zaman sakin profildeki kullanıcıları dahi yoldan çıkarabiliyor. Bu araçta sürekli keskin manevra ve salınımlar yapmanız için ateşleyen bir Alfa Ruhu mevcut . Biraz kendine hakim bir sürücü değilseniz, trafikte rahat durmanız imkansız.
1.9 JTDm performans anlamında Chip Tuning uygulamalarına da tatminkar sonuçlar veriyor ve daha yüksek güçte sonuçlar elde etmenize olanak tanıyor.
Aracın esas performansını ara hızlanmalarda daha iyi
hissedebiliyorsunuz. Gaz pedalının sonunda tıpkı Audi A4 Quattro aracımdaki
gibi kick down için bir boşluk bulunuyor. Bulunduğunuz vites ve hız
farketmeksizin gaza o aşamaya kadar bastığınızda aracın birden fazla vites
küçülterek adeta kükreyerek şahlandığına şahit oluyorsunuz. Ara hızlanmalardaki
spor kullanımlarda, birçok detayda bana sürekli Audi A4 Quattro aracımı
hatırlatan bir performans ile karşılaşıyorum. 100km/s gibi hızda ilerlerken,
gaza sonuna kadar basmanız durumunda 220’li hızlara kadar çok hızlı, güvenli ve
stabil bir şekilde çıktığınızı görüyorsunuz.
Bu noktada Alfa 159’un daha önce kullandığım 2.0 dizel 130hp’lik
Mondeo ve 1.9 CDTI Vectra’dan çok daha seri ve atak olduğunu rahatlıkla
söyleyebilirim. Kağıt üzerinde birbirine yakın gibi görünen değerlere sahip
olsalar bile, sürüş hissiyatı ve torku sürücüye hissettirme, ara hızlanmalar
anlamında 159’u rakiplerinden çok daha farklı noktalara koymanıza sebep oluyor.
Öyle ki, yolda giderken bu araca en çok Bmw 3 serisi dizellerinin sokak tabiri
ile “salça” olduğuna şahit oluyorsunuz. Alfa 159’u kullanmayanlara Bmw 3 ve
Mercedes C serisinden birçok detayda daha iyi olduğunu söylemem onları fazlası
ile şaşırtacaktır…
159’un periyodik bakım aralıkları her 15.000km’de bir. Yetkili
serviste yaklaşık 800TL civarında, özel servislerde ise bunun yarı fiyatına
bakımları yaptırılabiliyor. 159’da periyodik bakımlar düzenli yapıldıktan sonra,
sizi üzmeyecek, günümüzde de güncel olan birçok modelin kullandığı ve rüştünü
ispatlamış bir motor ve şanzıman sistemi kullanılıyor. Bu noktada aslında
gerçek olmayan şehir efsanesi haline gelmiş fısıltılara aldırış etmemenizi,
periyodik bakımları düzenli yapılmış bir Alfa 159- 1.9 dizeli gönül rahatlığı
ile alıp, zamanı geldiğinde ana bakımlarını da yaptırıp (Triger değişimi
vb.-her 60bin km’de bir), 500-600bin
km’lere kadar sorunsuz binebileceğinizi belirtmek isterim. Araçta kullanılan
12V 70 amperlik akü sayesinde elektriksel dalgalanmaların önüne geçilmiş.
Aracın yolda süzülerek ilerlemesi, sağlıklı motoru ve size
mutluluk veren gücünün arkasında bu işleri çok iyi koordine eden başarılı bir şanzıman
sistemi bulunuyor. Japon Aisin firmasının geliştirdiği, Alfa Romeo tarafından
Q-Tronic diye nitelendirilen 6 ileri Tork Konvertörlü (Aisin AW TF-80SC)bir sistem kullanılıyor.
Tiptronik özelliğine sahip şanzımanda, maalesef ki direksiyondan F1 kontrolü
bulunmuyor. Bunun yerine Vites kolunun sağ tarafa itilerek, ileri-geri
yapılması şeklinde manuel(spor) modunda kullanılabiliyor.
Araç D modunda ekonomi odaklı bir sürüş sergiliyor. Genel olarak maksimum tork bandında(1500-2500 vb.) ilerlediğini görüyorsunuz. Bu sebeple de, düşük hızlarda aracın düşük viteste ilerlediğine şahit oluyorsunuz. Örneğin 100km hızı geçmediğiniz sürece 6.vitesi kullanmıyor araç. Aslında bu durum performans ve yakıt tüketimi anlamında artı olarak size geri döndüğü gibi, her daim fırlamaya hazır bir kısrak ve ayağınızı gazdan çektiğinizde hemen yığılmayan, hantallaşmayan bir otomobil sonucu doğuruyor.
Alfa 159, 130km/s hızda 6. viteste ilerlerken, sadece 2500 devir çeviriyor. İlk üç viteste yüksek gövde ağırlığına karşın etkili ivmelenme sergileyebilen araç, 320 Nm'lik maksimum torkunu 2000-2750 devir arasında sürekli kullanıma sunuyor. Anlık olarak aracın eğimi, ağırlığı gibi değerlerini ölçen ve ECU’ya ileten sensörler sayesinde, 150 HP'lik motorun performansını, becerikli çalışan şanzıman sayesinde her daim tadabiliyorsunuz. Motor devrini çok iyi yöneten şanzıman sayesinde, yol ve hıza göre hem çok ekonomik ve hem de yüksek sürüş performansı alınabiliyor. Alfa 159’da vites geçişleri sarsıntısız ve oldukça konforlu gerçekleşiyor.
Araç D modunda ekonomi odaklı bir sürüş sergiliyor. Genel olarak maksimum tork bandında(1500-2500 vb.) ilerlediğini görüyorsunuz. Bu sebeple de, düşük hızlarda aracın düşük viteste ilerlediğine şahit oluyorsunuz. Örneğin 100km hızı geçmediğiniz sürece 6.vitesi kullanmıyor araç. Aslında bu durum performans ve yakıt tüketimi anlamında artı olarak size geri döndüğü gibi, her daim fırlamaya hazır bir kısrak ve ayağınızı gazdan çektiğinizde hemen yığılmayan, hantallaşmayan bir otomobil sonucu doğuruyor.
Alfa 159, 130km/s hızda 6. viteste ilerlerken, sadece 2500 devir çeviriyor. İlk üç viteste yüksek gövde ağırlığına karşın etkili ivmelenme sergileyebilen araç, 320 Nm'lik maksimum torkunu 2000-2750 devir arasında sürekli kullanıma sunuyor. Anlık olarak aracın eğimi, ağırlığı gibi değerlerini ölçen ve ECU’ya ileten sensörler sayesinde, 150 HP'lik motorun performansını, becerikli çalışan şanzıman sayesinde her daim tadabiliyorsunuz. Motor devrini çok iyi yöneten şanzıman sayesinde, yol ve hıza göre hem çok ekonomik ve hem de yüksek sürüş performansı alınabiliyor. Alfa 159’da vites geçişleri sarsıntısız ve oldukça konforlu gerçekleşiyor.
Uzun yolculuklarda hız sabitleyici eşliğinde ilerlerken,
yokuş tırmanmalarında dahi devirde oynamama olmaması sizi de benim gibi şaşırtabilir.
Zira birçok araç aynı durumda çok üst devirlere çıkmakta ve vites
düşürmektedir…
Performanslı bir
kullanım için vites kolunu sağa iterek 159’u manuel moduna geçirdiğiniz
ilk anda, araç vites küçültülerek öne fırlamak istercesine gergin bir hal
alarak torku emrinize sunuyor. Manuel modda motor devrinin yetersiz kaldığı
durumlarda şanzıman kendisi vites küçülterek motorun yığılmasına engel oluyor. Araç
manuel modda devir kesiciye girene kadar kendiliğinden vitesi büyütmüyor. Sizin
yönlendirmenizi bekliyor. Motor devir kesiciye (4500rpm) girdiğinde
kendiliğinden vitesi büyütüyor. Yokuşlarda durduğunuzda şanzıman aracı sımsıkı
tutuyor ve geri kaçırma yapmıyor.
Alfa 159’daki şanzıman, Range Rover Evoque, Volvo S80, Mazda
6, Ford Mondeo(MkIV) gibi araçlarda da kullanılıyor. Yüksek torklara dahi( max.
440Nm)dayanıklı bu şanzımanda araçla durduğunuzda 5 saniye sonra yakıt ekonomisi
ve soğutma için şanzıman N konumuna otomatik olarak geçiyor, freni
bıraktığınızda ise saniseler içerisinde tekrar D moduna geçiyor.
Otomatik şanzımanlarla ilgili piyasada oldukça şehir
efsaneleri mevcuttur. Periyodik bakımı düzenli yapılmış, doğru şanzıman yağı
kullanılmış Japon(Jatco/Aisin) ve Alman(Getrag/ZF) üretimi şanzımanların
sorunsuzluğuna daha önceki incelemelerimde de yer vermiştim.
Alfa 159’un yol tutuşunu anlatmak için şöyle bir betimlemeye
başvuracağım;
İki katmanlı bir yol hayal edin… Alt katmanda deniz suları,
onun üzerindeki katmanda ise bir tren rayı… Onu kullanacağınız zamanın
öncesinde sizi çocuk gibi heyecanlandıran bir araç bu. Alfa 159’u bu kadar keyifli ve eğlenceli
kılan, deniz ve ray ilişkisi sonucu ortaya çıkan sürüş keyfidir. Bu zamana
kadar tecrübe ettiğim araçları da düşünerek, 159’un sürüş keyfinin eşsiz ve
kışkırtıcı olduğunu rahatlıkla belirtebilirim. Önde F1 kökenli dörtgen
geometrili üç kollu çift salıncak ve arkadaki tam bağımsız çok bağlantılı
tasarım, üstün yol tutuş sağlarken, tekerleklerin kusursuzca konumlanmalarını
ve yol ile her şart altında sürekli temas halinde olmalarını sağlıyor. 2005
yılında yapılan testlerde Alfa 159 orta sınıf otomobiller arasında, en yüksek
güvenlik ve yol tutuşu sergilemiştir.
Alfa 159’un üstün yol tutuşunun altında yatan sır perdesine
gelecek olursak… Burulma direnci yönünden Alfa 159 birçok üst segment aracın
dahi önünde lider konumdadır. Genel güvenliğin yanı sıra, çarpıcı sağlamlık ve
kusursuz yol tutuş için çok önemli bir unsur olan burulma direnci, araç
gövdesinde lazer teknoloji ile parça parça kaynaklanmış hem çok sağlam çift
fazlı çelikler, hem de çok katmanlı metaller sayesinde dayanıklı hale
getirilmiştir. Yüksek seviyedeki şasi sağlamlığı, direksiyon ile süspansiyonun
mümkün olan en iyi koşullarda çalıştığı anlamına gelmektedir. Birinci sınıf taban sacı, araç gövdesi ile
birleştirilerek, üstün performans garantisi veren çok sağlam ve güçlü bir yapı
meydana getirmiştir. Rakipsiz sürüş keyfi için güvenlik, konfor ve yüksek
performansın kaynağı Alfa 159 projesi, muazzam bir teknolojik başarıdır
diyebiliriz.
Alfa 159’da spor otomobillerdekini aratmayacak derecede
oldukça sert fakat bir o kadarda konforlu bir süspansiyon sistemi mevcut. Evet,
spor, sert ve konfor kelimelerini aynı cümle içinde kullanabilmek aracın gerçek
anlamda bu konuda başarılı olduğunun bir göstergesi. Lakin bu üç kelimeyi
mevcutta ki birçok marka ve model için istenen astronomik rakamlara rağmen
kullanılamadığını görmek oldukça üzücü.
Her aracın şasisi virajda burulur. Şasi burulduğu yani yamulduğu
zaman, tekerlerin kamber, kaster ve toe açıları bozulur, bu durumda da aracın
bütün dengeleri değişir. Oysa hayal edilen aracın her durumda tasarlandığı
şekilde kalmasıdır. İşte Alfa 159’da şasinin rijitliği bunu sağlıyor. Burulma
direncinin yüksek oluşu sebebiyle şasi her daim maksimum ölçüde rijit kalıyor.
Buda Alfa 159’a üstün yol tutuşu ve sağlam bir iskelet sistemi kazandırıyor.
Aşağıdaki tabloda burulma direncine göre örneklem alarak araçları
sıraladığımızda, yol tutuş ve rijitlik konusunda Alfa 159’un yeri daha
anlaşılır olacaktır…
Ağırlık dağılımı önde yüzde 62 arkada yüzde 38 olan Alfa 159’u kullanırken çoğu zaman aracın arkadan itişli olduğu hissiyatına kapılıyorum. Belki de bu araç için en çok hayal ettiğim teknik eksikliği kafamda bitirmeye çalışıyorum. Eminim ki 159 günümüzde sahneye çıkacak olsa, kesinlikle Alfa mühendisleri onu arkadan itişli yaparlardı…
Aracın tüm bu yol tutuş özellikleri ve direksiyon keskinliği sayesinde arabaya olan hakimiyetiniz yan destekleri çok iyi olan deri koltukların da etkisiyle artıyor. Olası bir tehlike için ASR (patinaj/çekiş kontrol sistemi) ve VDC (denge kontrol sistemi/ESP) her daim hazır bekliyor.
Otomobil
|
Burulma direnci
|
Bugatti Veyron
|
60,000 Nm/degree
|
Alfa Romeo 159
|
31,400
Nm/degree
|
Bmw 3.20i (E90)
|
22,500 Nm/degree
|
Audi A4 (B8)
|
23,100 Nm/degree
|
Honda Accord Sedan
|
23,345 Nm/degree
|
VW Passat (B7)
|
25,000 Nm/degree
|
Aston Martin DB9 Coupe
|
27,000 Nm/degree
|
VW Golf V
GTI
|
25,000 Nm/degree
|
Ford Focus
|
17,900 Nm/degree
|
Ağırlık dağılımı önde yüzde 62 arkada yüzde 38 olan Alfa 159’u kullanırken çoğu zaman aracın arkadan itişli olduğu hissiyatına kapılıyorum. Belki de bu araç için en çok hayal ettiğim teknik eksikliği kafamda bitirmeye çalışıyorum. Eminim ki 159 günümüzde sahneye çıkacak olsa, kesinlikle Alfa mühendisleri onu arkadan itişli yaparlardı…
Aracın tüm bu yol tutuş özellikleri ve direksiyon keskinliği sayesinde arabaya olan hakimiyetiniz yan destekleri çok iyi olan deri koltukların da etkisiyle artıyor. Olası bir tehlike için ASR (patinaj/çekiş kontrol sistemi) ve VDC (denge kontrol sistemi/ESP) her daim hazır bekliyor.
Araç dilediğiniz zaman bu iki sofistike güzel özelliği ayrı
ayrı kapatabilme imkanını da size sunarak, ona olan hakimiyet duygunuzu sonuna
kadar tatmanıza izin veriyor. Vites kolunun arka tarafındaki ASR/VDC butonuna
kısa ilk basışınızda ASR, uzun basışınızda ise VDC yani diğer modellerde ki
kısaltması ile ESP kapatılabiliyor. Kapatılma bilgileri Yol bilgisayarı
penceresinde görsel ve sesli olarak size bildiriliyor.
Dışa çıkık tasarımlı ve araca kaslı bir görünüm kazandıran çamurlukların içleri kaliteli malzeme ile izole edilmiş ve aracın sessizliğine büyük katkı sağlamış. Aracın fabrika çıkışındaki lastik ölçüleri 225/50 R17 boyutlarında tutulmuş.
Dışa çıkık tasarımlı ve araca kaslı bir görünüm kazandıran çamurlukların içleri kaliteli malzeme ile izole edilmiş ve aracın sessizliğine büyük katkı sağlamış. Aracın fabrika çıkışındaki lastik ölçüleri 225/50 R17 boyutlarında tutulmuş.
159, Alfa Romeo'nun konfor ve zarafetinin bugüne kadarki
çalışmalarında en yüksek düzeyde dışa vurumudur. Öyle ki, daha kapıyı açar
açmaz araçtaki hava bunu fazlasıyla hissettiriyor.
İnceleme başlangıcında
kullandığım kokpit kelimesi tesadüfen seçilmiş bir ifade değildi. Biraz araba
konularını tecrübe etmiş bir kullanıcının kapıyı açar açmaz heyecanlanmaması
mümkün değil. İtiraf etmem gerekirse bu konuda ben de önyargılıydım ama kabine
ilk girildiğinde algılanan kalite düzeyi şaşırtıcı derecede yüksek. 3 ve C
serisi dahil birçok Premium modele iç tasarımdaki kalite ve ruh konusunda fark
atacağından emin olabilirsiniz.
Yuvarlak sportif göstergelerin kullanıldığı orta konsol eski Bmw spor modellerindeki gibi sürücüye dönük tasarlanmış. Teknik detayları spor bir tasarımla göstermek üzere üç adet göstergeye yer verilmiş. Derin yerleşimli bu göstergelerden ilki yakıt, ortadaki hararet ve en sağdaki turbo basıncını anlık olarak ölçüyor. Üst kısımda yine üç adet yuvarlak havalandırma ızgarasına yer verilmiş. Havalandırma ızgaraları ve onları açıp kapatmaya yarayan işlevlerde herhangi bir deformasyona rastlamıyorsunuz.
Yuvarlak sportif göstergelerin kullanıldığı orta konsol eski Bmw spor modellerindeki gibi sürücüye dönük tasarlanmış. Teknik detayları spor bir tasarımla göstermek üzere üç adet göstergeye yer verilmiş. Derin yerleşimli bu göstergelerden ilki yakıt, ortadaki hararet ve en sağdaki turbo basıncını anlık olarak ölçüyor. Üst kısımda yine üç adet yuvarlak havalandırma ızgarasına yer verilmiş. Havalandırma ızgaraları ve onları açıp kapatmaya yarayan işlevlerde herhangi bir deformasyona rastlamıyorsunuz.
Aracın anahtarı kartlı bir sisteme sahip. Kartı yuvasına
yerleştirdikten sonra Start/Stop butonuna basarak aracı çalıştırıyorsunuz. İlk
çalıştırma anında, aracın komple silkelenerek spor hissini sonuna kadar
yaşamanızı sağlayan bir çalışma şekli mevcut. Bu homurtulu titreşimli çalışma
sonrası araçta derin ve konforlu bir sessizlik hakim oluyor.
Ses yalıtımı konusunda 5 milimetre kalınlığındaki ön camlarında etkisi ile oldukça başarılı olunmuş. Aracın dışında dizel olduğunu çalışma sesinden anlayabilirken, içerideki yalıtım sebebiyle çoğu kişi dizel olduğunu anlayamıyor ve üst devirlerde dahi başarılı kabin izolasyonu sebebiyle motor gürültüsüne maruz kalmıyorsunuz. Camları tamamen kapattığımda, aracın sessizliği ve konforu bu güne kadar sahip olduğum araçlar arasında Alfa 159’u ilk sıraya koymama sebep oluyor.
Ses yalıtımı konusunda 5 milimetre kalınlığındaki ön camlarında etkisi ile oldukça başarılı olunmuş. Aracın dışında dizel olduğunu çalışma sesinden anlayabilirken, içerideki yalıtım sebebiyle çoğu kişi dizel olduğunu anlayamıyor ve üst devirlerde dahi başarılı kabin izolasyonu sebebiyle motor gürültüsüne maruz kalmıyorsunuz. Camları tamamen kapattığımda, aracın sessizliği ve konforu bu güne kadar sahip olduğum araçlar arasında Alfa 159’u ilk sıraya koymama sebep oluyor.
Kullanılan müzik sistemi CD çalarlı ve torpidosunda USB(MP3)
okuyucusu bulunuyor. Toplam 10 hoparlörle desteklenen araçta oldukça kaliteli
bir müzik sesi alabiliyorsunuz. Konsoldaki ünite oldukça kullanışlı ve
butonlarında herhangi bir aşınma silinme bulunmuyor. USB çıkışı kullandığım
uzun süre boyunca sadece bir kere taktığım diskleri görmedi. Bunu da akü bağlantısını
söküp tekrar bağlama ile çözümledim. Sizin de aklınızda olsun, eğer USB
taktığınız diskleri görmezse, akü kutup başını bir dakikalığına söküp tekrar
takarsanız sorun düzeliyor (bu durum Opel İnsignia’da da mevcut ve çözümü
aynı).
Klima ünitesi alışılagelmişlerden farklı bir tasarıma sahip.
Araçta birçok sensör bulunuyor ve örneğin camlarda buğu oluştuğunda veya kötü
bir koku hissedildiğinde otomatik olarak koku ve buğu sensörleri sayesinde
klima sistemi devreye girerek buğuyu ve kötü kokuyu saniyeler içinde yok
ediyor. Klima sağ ve sol taraf için ayrı ayarlarda kullanılabiliyor.
Bunlara ilave olarak birde arkada oturan yolcular için bir kontrol ünitesi bulunuyor ve denetimi onlara bırakılmış. Arkadaki yolcular kendilerine göre ortam ısısını dijital üniteden ayarlayabiliyorlar. Yağmurlu havalar için bir uyarım; Ön camdaki silecekler, ne yazık ki camlarınız açıksa ilk süpürmedeki fazla suyu aracın içine akıtabiliyorlar. O sebeple ilk çalıştırmada camların açık olmamasına dikkat edilmeli.
Bunlara ilave olarak birde arkada oturan yolcular için bir kontrol ünitesi bulunuyor ve denetimi onlara bırakılmış. Arkadaki yolcular kendilerine göre ortam ısısını dijital üniteden ayarlayabiliyorlar. Yağmurlu havalar için bir uyarım; Ön camdaki silecekler, ne yazık ki camlarınız açıksa ilk süpürmedeki fazla suyu aracın içine akıtabiliyorlar. O sebeple ilk çalıştırmada camların açık olmamasına dikkat edilmeli.
Konsol ve diğer alanlarda kullanılan butonlar genel olarak
zarif ve minimalist olarak tasarlanmış. Üretiminin üzerinden geçen bunca yıla
rağmen konsoldaki buton ve tuşlarda herhangi bir aşınmanın olmayışı yine
kullanılan kaliteli malzemenin bir sonucu.
Özellikle gece kullanımlarında gözlenen düğme aydınlatmaları Japonlar başta olmak üzere diğer üreticilere yol gösterecek cinste. Okuma lambalarının olduğu alandan iki adet lazer tarzındaki kırmızı ışık ile gece vites kolu ve konsolun ambiyanslı bir şekilde aydınlatılması sağlanıyor.
Özellikle gece kullanımlarında gözlenen düğme aydınlatmaları Japonlar başta olmak üzere diğer üreticilere yol gösterecek cinste. Okuma lambalarının olduğu alandan iki adet lazer tarzındaki kırmızı ışık ile gece vites kolu ve konsolun ambiyanslı bir şekilde aydınlatılması sağlanıyor.
Aracı çalıştırdığınızda, hız, devir ve konsoldaki diğer
kadranlar Alfa Romeo dinamizm felsefesine uygun olarak saat 6 pozisyonundan
yukarı tırmanmaya başlıyor. Kadran çubukları her daim(gece/gündüz) kırmızı ile
aydınlatılıyorlar. Kadran aydınlatmalarının açık olmadığı zamanlarda karanlık
bir ortama girildiğinde çubukların tek başına kırmızı gösterimleri size çok hoş
bir sunum sergiliyor.
Kadran ve ortasında bulunan LCD ekrandan oluşan yol
bilgisayarı oldukça şık tasarlanmış. Herhangi bir okuma güçlüğü bulunmuyor. Yol
bilgisayarının en üstünde her daim saat ve dış sıcaklık değerlerini
görüyorsunuz. Sol alt kısımda aracın o anki teknik sorunları gösteriliyor. Alt
orta kısımda km bilgilerine yer verilmiş. Km sayacının digitlerin analog
sayaçlardaki gibi atıyor olması ayrı bir hava katıyor. Sağ alt kısımda aracın
vites bilgisine yer veriliyor. Orta kısımda ise, araçla ilgili genel uyarı ve
bilgilendirme mesajları ile, müzik sistemi ve ayarlar görüntülenebiliyor.
Modları görmek ve ayarlamak için sinyal kolunun ucundaki düğmeleri kullanmak
gerekiyor. Silecek kolu üzerindeki Trip butonu ile yakıt tüketimi menüsüne doğrudan
erişebiliyorsunuz. 159 sensör bakımından oldukça zengin. Ön ve arka park
sensörleri, fasılası ayarlanabilir yağmur sensörü, buğu-koku sensörleri, karanlık
sensörleri ve kararan iç dikiz aynası ile sürücüye pek fazla iş bırakmıyor.
Aracın arka park sensörlerine ilave olarak, ön tarafında da park sensörleri mevcut. Böyle bir şaheser niteliğindeki ön tampon tasarımının da sensörsüz olduğunu düşünmek istemiyorum. LCD ekrandaki görsel ve sesli yönlendirmeler ile 159’u rahatlıkla park edebiliyorsunuz. Sağ dikiz aynası, vitesi R konumuna aldığınızda daha rahat park manevraları yapabilmeniz için ayarladığınız açıya otomatik olarak dönüyor. Manevra sonrasında vitesi P veya D konumuna almanızla ayna normal ayarına geri dönüyor.
Aracın arka park sensörlerine ilave olarak, ön tarafında da park sensörleri mevcut. Böyle bir şaheser niteliğindeki ön tampon tasarımının da sensörsüz olduğunu düşünmek istemiyorum. LCD ekrandaki görsel ve sesli yönlendirmeler ile 159’u rahatlıkla park edebiliyorsunuz. Sağ dikiz aynası, vitesi R konumuna aldığınızda daha rahat park manevraları yapabilmeniz için ayarladığınız açıya otomatik olarak dönüyor. Manevra sonrasında vitesi P veya D konumuna almanızla ayna normal ayarına geri dönüyor.
159’da metalik kaplamalı üç kollu spor bir direksiyona yer
verilmiş. Direksiyonun karakterine uygun boğum kısımları ele iyi oturan kaslı bir
yapıda tasarlanmış. Kullanılan deri kaliteli ve aşınmalara karşı dayanıklı.
Bazı modellerde gördüğümüz tüy gibi hafifliğin tersine, biraz ağır bir
direksiyon olduğunu söyleyebilirim.
Doğrudan tepkili, daha hisli ve isteklerinizi çok net şekilde yola aktarabilen bir kullanım sunmak için, Alfa’nın böyle bir direksiyon karakteri sunduğunu görüyoruz. Direksiyonun sol ve sağ tarafındaki butonlar sayesinde ses sistemini kontrol edebiliyorsunuz.
Doğrudan tepkili, daha hisli ve isteklerinizi çok net şekilde yola aktarabilen bir kullanım sunmak için, Alfa’nın böyle bir direksiyon karakteri sunduğunu görüyoruz. Direksiyonun sol ve sağ tarafındaki butonlar sayesinde ses sistemini kontrol edebiliyorsunuz.
Hız sabitleme sistemi, sinyal kolunun altında ek bir kol
üzerine yerleştirilmiş. Stabil ve güzel çalışan bu sisteme, birkaç kullanımdan
sonra rahatlıkla alışabiliyorsunuz. Uzun yol denemelerinde oldukça konforlu bir
sürüş sunuyor ve örneğin eski hızınıza dönmek için kolun ucundaki butonları
kullandığınızda, birçok araçta gördüğüm devri sonuna dayayıp panik bir şekilde
eski hıza çıkma isteği yerine, usulca ve derinden hızlanarak, devri sonuna
kadar dayamadan konforlu bir şekilde bunu yapan bir hız sabitleme sistemi
mevcut.
Kısa yapılı, aşınma ve yıpranmaya meydan okuyan şık
tasarımlı bir vites topuzu kullanılmış. Kolun arka kısmından ASR/VDC sistemini
devre dışı bırakan düğme, dörtlü flaşör düğmesi ve merkezi kilit düğmesine yer
verilmiş.
Sol alt bölümde 4 adet butona yer verilmiş. “P” butonu ile
gösterge paneli kapalıyken Park lambaları yakılabiliyor. Sinyal kolunu sağa
veya sola indirmeniz durumunda sadece o yöndeki park ampüllerini yakmanız da
mümkün. Onun altındaki “km” butonu ile günlük km sayacını
sıfırlayabiliyorsunuz.
Diğer iki buton ile de ön ve arka sis farlarını devreye
alabiliyorsunuz. Far yükseklik ayarı tıpkı eski aracım Audi A4’deki gibi
otomatik olarak araç çalıştırıldığında, o anki ağırlığına göre otomatik
alçaltılıp yükseltildiğinden ayarlama butonu bulunmuyor. Sizin yerinize bu
işlevi araç otomatik olarak yerine getiriyor.
Aracın kapı ve cam açma/kapama/kilitleme ve elektrikli ayna
işlevleri sürücü kapısındaki alanda bir araya getirilmiş. Kullanılan butonlar
oldukça kaliteli seçilmiş ve herhangi bir aşınma söz konusu değil. Bagaj açma
butonu alışagelmişin dışında tavan aydınlatma bölümüne konulmuş.
Yine park sensörü kontrol butonu da tavan kısmında yer alıyor. Camlar uzaktan kumanda ile de açılıp kapatılabiliyor ve sıkışma önleyici özelliği mevcut. Yine anahtar üzerinde bagaj açma özelliği de bulunuyor.
Yine park sensörü kontrol butonu da tavan kısmında yer alıyor. Camlar uzaktan kumanda ile de açılıp kapatılabiliyor ve sıkışma önleyici özelliği mevcut. Yine anahtar üzerinde bagaj açma özelliği de bulunuyor.
Tüm kapılarda saklama gözleri mevcut. Fakat yeterince
hacimli olmamaları size de kullanışsız gelebilir. Torpidonun genişliği,
aydınlatmalı ve soğutmalı oluşu ile içinde birde USB girişinin bulunması
oldukça kullanışlı tasarlanmış.
Ön kol dayama iki hazneden oluşuyor. Üst kısma anahtar, kumanda, kart gibi eşyalarınızı rahatlıkla koyabilirken, alt kısma ise soğutma özelliği olması sebebiyle içecek vb. gibi eşyalarınızı koyabiliyorsunuz.
Arka kısımda da açılır hazneli kol dayama mevcut. Arkadaki kol dayamayı açtığınız zaman, bir pencere ile karşılaşıyorsunuz. Buradan bagaja ulaşmanız mümkün.
Ön kol dayama iki hazneden oluşuyor. Üst kısma anahtar, kumanda, kart gibi eşyalarınızı rahatlıkla koyabilirken, alt kısma ise soğutma özelliği olması sebebiyle içecek vb. gibi eşyalarınızı koyabiliyorsunuz.
Arka kısımda da açılır hazneli kol dayama mevcut. Arkadaki kol dayamayı açtığınız zaman, bir pencere ile karşılaşıyorsunuz. Buradan bagaja ulaşmanız mümkün.
Alfa 159'un hafızalı, ısıtmalı ve elektrikli deri koltukları,
kabinde en çok göze çarpan ve kalite hissini sonuna kadar sunan başlıca özellikleri
arasında gösterilebilir. Koltuklar vücudu yüksek yanal destekleri sayesinde
iyice saran konforlu ve sportif bir yapıda tasarlanmış.
Özellikle ön kısımda oldukça ferah bir diz mesafesi mevcut. Aynı ferahlığın arka kısımda da olduğunu ne yazık ki söyleyemiyorum. Tasarımda ki spor çizgiler sebebiyle arka tavan kısmı bir miktar basık tutulmuş. Arka taraf 1,90cm ve üzeri yolcular için pek keyifli yolculuklar sağlamayabilir. Zira Annem ve Eşim her defasında spor araba almışsın diye söyleniyorlar... Koltuklarda baldır ve bel destekleri de bulunuyor. Kafalıklarda işlemeli marka amblemlerine yer verilmiş.
Sürücü koltuğuna elektrikli butonlar aracılığı ile istediğiniz pozisyonu verdikten sonra, kaydetmek istediğiniz numaraya basılı tutuyorsunuz ve kısa bir bip sesinin ardından dikiz ayna ayarlarınız ile birlikte pozisyonunuz hafızaya alınmış oluyor. İtiraf etmeliyim ki, eşin dostun bakmak incelemek amacı ile koltuk ayarınızı bozmasına çok içerlenen biri olarak, hafıza seçeneği benim için harika bir özellik. Üç adet pozisyonu hafızaya alabiliyorsunuz. Yine 3 derece şiddetine kadar ayarlanabilen ısıtma özelliği istediğiniz zaman hızlıca devreye giriyor.
Özellikle ön kısımda oldukça ferah bir diz mesafesi mevcut. Aynı ferahlığın arka kısımda da olduğunu ne yazık ki söyleyemiyorum. Tasarımda ki spor çizgiler sebebiyle arka tavan kısmı bir miktar basık tutulmuş. Arka taraf 1,90cm ve üzeri yolcular için pek keyifli yolculuklar sağlamayabilir. Zira Annem ve Eşim her defasında spor araba almışsın diye söyleniyorlar... Koltuklarda baldır ve bel destekleri de bulunuyor. Kafalıklarda işlemeli marka amblemlerine yer verilmiş.
Sürücü koltuğuna elektrikli butonlar aracılığı ile istediğiniz pozisyonu verdikten sonra, kaydetmek istediğiniz numaraya basılı tutuyorsunuz ve kısa bir bip sesinin ardından dikiz ayna ayarlarınız ile birlikte pozisyonunuz hafızaya alınmış oluyor. İtiraf etmeliyim ki, eşin dostun bakmak incelemek amacı ile koltuk ayarınızı bozmasına çok içerlenen biri olarak, hafıza seçeneği benim için harika bir özellik. Üç adet pozisyonu hafızaya alabiliyorsunuz. Yine 3 derece şiddetine kadar ayarlanabilen ısıtma özelliği istediğiniz zaman hızlıca devreye giriyor.
200bin km’deki araçları dahi incelediğimde eğer koltuklarına
gerekli deri bakımları düzenli yapılmışsa, yıpranma ve deformasyon olmaksızın
ilk günkü gibi diri kaldıklarına şahit oldum. Bunun en büyük sebebi, kullanılan
derinin kalitesi ve en az deformasyon olacak şekilde bir tasarım yapılmış
olması.
159’un temelde Progression ve Distinctive olmak üzere iki donanım
paketi bulunuyor. Bunlara ilave olarak birde Distinctive Plus (en dolu)paketi
mevcut. Aşağıdaki tabloda başlıca donanım farklılıklarını belirtmeye çalıştım;
Not: Bazı
özellikler opsiyon olarak bir alt pakette de alınmış olabilir.
Aracın tüm bu anlattığım iç detayları da bize gösteriyor ki, Alfa bu otomobili tamamen bir aile kullanımı için üretmekten ziyade, sportif karakterine uygun olarak tasarlamış. Bu tasarımı yaparken de, spor karakteristiğinden ve ruhundan hiçbir konuda taviz vermemiş. Bunu direksiyonun sürüş zevkinden, eşya saklama gözlerinden, butonlardan ve size bir yarış aracındaymışsınız hissiyatını oluşturan diğer tüm detaylardan da rahatlıkla anlayabiliyorsunuz.
Donanımlar
|
Progression
|
Distinctive
|
Distinctive Plus
|
|
Elektrikli
katlanır yan aynalar
|
-
|
+
|
+
|
|
60/40
katlanabilir arka koltuklar
|
-
|
+
|
+
|
|
Sensör
paketi
(Arka park sensörü + yağmur, buğu, koku, karanlık sensörleri + kararan iç dikiz aynası) |
-
|
-
|
+
|
|
Konfor
paketi
(Üç bölge otomatik klima + ısıtmalı ön koltuklar + elektrikli ve sürücü tarafı hafızalı ön koltuklar + elektrikli ve sürücü tarafı hafızalı katlanır yan aynalar) |
-
|
-
|
+
|
|
Deri
paketi
(Deri döşeme + üç bölge otomatik klima + ısıtmalı ön koltuklar + elektrikli ve sürücü tarafı hafızalı ön koltuklar + elektrikli ve sürücü tarafı hafızalı katlanır yan aynalar) |
-
|
-
|
+
|
|
Arka
cam perdesi
|
-
|
+
|
+
|
|
Yolcu
diz hava yastığı
|
-
|
+
|
+
|
|
VDC
/ MSR / Hillholder
|
-
|
+
|
+
|
|
Bi-xenon
farlar
|
-
|
+
|
+
|
|
Far
yıkama
|
-
|
+
|
+
|
Aracın tüm bu anlattığım iç detayları da bize gösteriyor ki, Alfa bu otomobili tamamen bir aile kullanımı için üretmekten ziyade, sportif karakterine uygun olarak tasarlamış. Bu tasarımı yaparken de, spor karakteristiğinden ve ruhundan hiçbir konuda taviz vermemiş. Bunu direksiyonun sürüş zevkinden, eşya saklama gözlerinden, butonlardan ve size bir yarış aracındaymışsınız hissiyatını oluşturan diğer tüm detaylardan da rahatlıkla anlayabiliyorsunuz.
Alfa 159’un ağırlığı 1540kg. Ağır cüssesine rağmen, 320Nm
torku ve 0,32’lik sürtünme katsayısının da etkisiyle yolda süzülerek
ilerlediğini ve bir hayli çevik/atak olduğunu gözlemliyorsunuz. Aracın bagaj
hacmi 405 litre ile akranlarının biraz gerisinde bir hacim sunuyor. Fakat bagaj
kapağının geniş olması ve içerinin derinliği ile yolcu kısmından da bagaja
erişilebilir olması kullanım kolaylığı sağlıyor. Stepne bagajın alt kısmında
orijinal çelik jantı ile birlikte yer alıyor.
Fabrika çıkış bilgilerinde ortalama tüketimi 7,1lt olarak
belirtilen aracın İstanbul trafiğindeki tüketimi, 100km’de ortalama 8 litre
olarak gerçekleşiyor. Uzun yolculuklarda ise 6.vitesin de katkısı ile 120km’li
hızlarda ortalama 5 – 5,5 litre civarında bir tüketim değerini rahatlıkla yakalayabiliyorsunuz.
Aracı spor modundaki agresif kullanımlarınızda 10-11litre aralığında bir değerle karşılaşıyorsunuz. 1,5 tonun üzerindeki 150Hp ve 320Nm torkluk bir makinada bu değerlerin oldukça ekonomik olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Aracın yakıt deposu 70 litreden oluşuyor. Uzun yolculuklardaki dikkatli kullanımlarda, bir depo ile rahatlıkla 1000km menzilini yakalayıp geçebiliyorsunuz.
Araç, 2006 yılında yapılan EuroNCAP çarpışma testlerinde 5 yıldız almayı başarmıştır. Sınıfında en sağlam gövdeye sahip modeller arasında yer alan Alfa 159’da, Denge kontrol sistemi (VDC(ESP)), Kaymayı ve patinajı önleyici çekiş kontrol sistemi (ASR), Hidrolik Fren Destek Sistemi (HBA), ABS+EBD ve Sürücü, Yolcu, Yan, Diz ve Perde olmak üzere toplam 9 adet hava yastığı gibi güvenlik ekipmanlarını içeriyor. VDC ve ASR sistemi ayrı ayrı devre dışı bırakılabiliyor…
ABS, EBD, MSR(tork kontrol sistemi), gibi ekipmanlar ıslak veya kaygan zeminlerde kendini gösteriyor ve sistem soğukken dahi 100km/s hızda 36 metrede aracı durdurabilmenizi sağlıyor. Üç ani duruşun ardından ısınmasıyla fren mesafesini 34 metreye kadar düşürebiliyorsunuz. Bu değer rakiplerine ve cüssesine göre oldukça iyi iş çıkardığını gösteriyor.
Aracı spor modundaki agresif kullanımlarınızda 10-11litre aralığında bir değerle karşılaşıyorsunuz. 1,5 tonun üzerindeki 150Hp ve 320Nm torkluk bir makinada bu değerlerin oldukça ekonomik olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Aracın yakıt deposu 70 litreden oluşuyor. Uzun yolculuklardaki dikkatli kullanımlarda, bir depo ile rahatlıkla 1000km menzilini yakalayıp geçebiliyorsunuz.
Araç, 2006 yılında yapılan EuroNCAP çarpışma testlerinde 5 yıldız almayı başarmıştır. Sınıfında en sağlam gövdeye sahip modeller arasında yer alan Alfa 159’da, Denge kontrol sistemi (VDC(ESP)), Kaymayı ve patinajı önleyici çekiş kontrol sistemi (ASR), Hidrolik Fren Destek Sistemi (HBA), ABS+EBD ve Sürücü, Yolcu, Yan, Diz ve Perde olmak üzere toplam 9 adet hava yastığı gibi güvenlik ekipmanlarını içeriyor. VDC ve ASR sistemi ayrı ayrı devre dışı bırakılabiliyor…
ABS, EBD, MSR(tork kontrol sistemi), gibi ekipmanlar ıslak veya kaygan zeminlerde kendini gösteriyor ve sistem soğukken dahi 100km/s hızda 36 metrede aracı durdurabilmenizi sağlıyor. Üç ani duruşun ardından ısınmasıyla fren mesafesini 34 metreye kadar düşürebiliyorsunuz. Bu değer rakiplerine ve cüssesine göre oldukça iyi iş çıkardığını gösteriyor.
Alfa Romeo 159 biliyorum ki birçok kişinin hayalini
süsleyen bir otomobil. Bunu, onu kullanırken dışarıdan aldığınız tepkilerden de
çok iyi gözlemleyebiliyorsunuz. İçinde biraz olsun spor ruh taşıyan
kullanıcılar 159’un sürüş özelliklerini ve iç mekanda ki enstrümanların
kaliteli işçilikle birleştiğinde ortaya nasıl bir sonuç çıktığını gördüklerinde
bana hak vereceklerdir.
Fakat ülkemizde belli önyargılar sebebiyle hak ettiği yeri
bulamamış, farkındalığı yüksek kullanıcıların tercih ettiği bir otomobil de
aynı zamanda. Bana göre tam anlamıyla bir fiyat/performans aracı
konumunda. Yaşı sebebiyle
vergilendirmede 3.dilimde yer alması da f/p olmasına büyük katkı sağlıyor.
159, rüştünü ispatlamış 1.9 JTDm motor ve Aisin şanzıman ile güç, konfor, yol tutuş, güvenlik ve tasarım konularında her daim Premium bir otomobilin sağladıklarını çok daha ekonomik imkanlar ile size sunarken, yakıt ekonomisiyle de bunu destekliyor.
159, rüştünü ispatlamış 1.9 JTDm motor ve Aisin şanzıman ile güç, konfor, yol tutuş, güvenlik ve tasarım konularında her daim Premium bir otomobilin sağladıklarını çok daha ekonomik imkanlar ile size sunarken, yakıt ekonomisiyle de bunu destekliyor.
Dışarıdan bakıldığında oldukça büyük olan dış ölçülerine rağmen,
iç mekan bir Brioni takım elbisesi gibi vücudunuzu tam sararak size safkan bir spor otomobil kullanımı zevkini yaşatıyor.
Açıkça önerebilirim ki, C veya 3 serisi yerine daha düşük
maliyetlerle 159’a şans verilebilir. Piyasada genellikle bilinçli kullanıcılar
tercih ettiği için, periyodik bakımları düzenli yapılmış, biraz da şanslı iseniz benim gibi boyasız ve değişensiz ilk sahibinden 159 bulmanız mümkün. Halefi
Gülia’nın gün yüzüne çıktığı bugünlerde, farkındalığı artan piyasa kullanıcılarının
da etkisi ile, 159’un popülaritesi artmaya başlamış durumda…
Kazasız Sürüşler
Erhan Tayar
Kazasız Sürüşler
Erhan Tayar
Yakında diyorsun da,ne kadar yakın?Her gün bloğunu takip etmekten yoruldum bu arabanın incelemesini okuyabilmek için.Nasıl bir makinaymış merak ediyorum
YanıtlaSilİçine oturmadığınız sürece anlayamazsınız.
Silİncelemeyi okuyun bakın hemen gidip bir adet gri renginden alacaksınız...
ara ara bakarım bloğunuza bende kıyıda köşede kalmış değeri bilinmeyen araçları kullanan ve seven birisiyim şuanki aracım 2005 model 2.0motor renault laguna, alfa 159 hayranı olduğum bir araçtır umarım yakında paylaşırsınız incelemeyi
SilErhan Hocam eline sağlık. Güzel ve detaylı bir inceleme olmuş. Roman okur gibi okudum valla...
YanıtlaSilTeşekkür ederim kardeşim...
Sililhanken yazdığ:
YanıtlaSilellerine sağlık, harika olmuş yine... böylesi destansı bir anlatımla, bana at arabası bile aldırabilirsin erhan abi... evet evet, şu an fark ettim bunu :)
hayatımda -esp- devreye girdiği an yapıştırcam bir adet 159 :)
kim bilir belki seninki nasip olur yine eha :D
Alfa romeo ayrıcalığı ve yaşananlar ancak bu kadar anlatılabilirdi.Dilinize ve elinize sağlık
YanıtlaSilBir 159 ancak bu kadar güzel anlatılabilir. Anlatımınız çok güzel. Bende bir Alfa Romeo hayranıyım özelliklede 159 un hayranıyım ama şu an öğrenciyim ve işe başlayıp bu arabayı almaya kalktığımda bu araba 10 yaşını çoktan geçmiş olacak. O yüzden ancak giulietta alabilirim. Şu an öğrenci oldugum için maddi imkanlarıma göre bir iki sene içerisinde Alfa Romeo 145 1.6 boxer yada 1.4 ts almayı düşünüyorum. Yani demek istediğim şu ki Alfa Romeo ayrıcalıktır. Giulietta 1.4 170 hp testini yapmanızı rica ediyorum.
YanıtlaSilMerhaba Üstad. İncelemeleriniz çok güzel anlatımınız başka bi güzel. ben de yeni bir araba almanın arefesindeyim. sizin yorumları takip ediyorum defalarca da okudum. aklımdan geçen iki araç vardı. 2.0 Mondeo TDCİ ve 1.9 Vectra CDTİ. şimdi bu ikisine Romeo 159 u da eklediniz. sorularım şöyle:
YanıtlaSil1- Vectra için söylenen onun otomatik şanzımanı o kadar gücü kaldıramadığı için sorun veriyor. Siz buna ne dersiniz.
2- İnceleme yazılarınızın tarihini baz alırsam eğer Mondeoya da vectraya da 1 sene bile binmemiş görünüyorsunuz. acaba onlardan memnun mu kalmadınız yoksa hep daha iyisi olsun diye mi romeo ya geçtiniz. eğer mondeo ve vectra dan şikayetiniz var ise bizimle paylaşır mısınız. ben de tercihimi yaparken ona göre yapayım diyorum.
3- Mondeo, vectra, romeo bunların üçününde düzde kalkışlarının veya ara hızlanmalarının iyi olacağını düşünüyorum, fakat Yokuş çıkarken ani hızlanma gerektiğinde ya da yokuşta sıfırdan kalkışta nasıllar. Bilgi verebilir misiniz özet bir kıyas yaparak.
Teşekkür ederim.
Turgut GÜRLER
Merhaba üstad.
YanıtlaSileline ağzına sağlık. incelemelerin bi harika, yorumların daha da bi güzel. seni takip eden biri olarak bir kaç sorum olacak bilgi ve tecrübene ihtiyacım var. birkaç yıldır 95 Model Vectra 2.0 GLS ye biniyorum arabamı seviyourm lakin model yükseltmek istiyorum. bu güne kadar hep benzin tüplu arabaya bindim fakat bundan sonrası için dizel araba düşüncesindeyim. şimdi sorularıma geçiyourm
1- yılda ortalama 25 bin km yapan biri olarak dizel araç daha mı iyi olur.
2- bindiğim arabada gücü seven birisiyim bu sebeple dizel düşünüyourm.lakin piyasada baktığım araçların hemen hepsi en azında 150 bin km yi geçmiş durumda ve "dizelin yüksek km lisine bakma cebini yakar" şeklindeki şehir efsanesi ne kadar gerçek.
3- aklımdan geçen iki araç vardı Vectra 1.9 CDTi diğeri Mondeo 2.0 Ghia ama üstad sen buna birde romeoyu ekledin şimdi. burda şunu öğrenmek istiyorum inceleme test yazılarının yayın tarihine bakarak araçlarını de o zamanlar aldığını değiştiridiğini varsayıyorum. mondeoya 1 yıl kadar vectraya da 1 yıl kadar bindin sanırım. Eğer düşündüğüm gibiyse övdüğün o araçlara neden o kadar az bindin onlardan şikayetin sıkıntın mı oldu. ben de ona göre düşüneyim.
4- dizel aracı gücü yüzünden düşünüyorum. ani kalkışlarda veya yumuşak bi şekilde giderken aniden hızlanmak istediğimde gerçekten farkettiriyormu bu gücü. özellikle de rampalarda ani ivmelenme tatmin ediyormu.
5- vectranın active select şanzımanı için arabanın gücüne dayanamayan kaldıramayan ve bu sebeple de arıza veren bir şanzıman diye söylentiler dolaşıyor. bu konuda tecrübeniz ne diyor.
çok şey istedim galiba sizden ama idare edin arada bizi de :)
Çok teşekkür ederim.
Turgut Hocam merhaba,
SilÖncelikle yılda 25bin km kullanım için dizel bir araç öneririm. Hele ki güçlü bir araç istiyorsanız dizel bu anlamda tararrufu ile bu km'de ciddi ekonomi sağlayacaktır.
Dizel olsun, benzinli olsun, eğer bir araç periyodik bakımı aksatılmadan yapılmışsa ve doğru ellerde doğru ekipmanlar kullanılmışsa km yönünden çekinmenize gerek yok. Zira normal standartlardaki herhangi bir motor sağlıklı bakıldığında minimum 500bin km gidecek ölçüde yapılıyor.
150bin km o bakımdan yüksek bir km değildir. Yeterki her 10bin km'de bir bakımı yapılmış olsun.
Vectra ve Mondeo ikisi de çok güzel araçlar.
Hangisinin temizini bulursanız onu alın, zira birbirlerine üstünlükleri neredeyse yok gibi. Birbirlerine çok yakın araçlar.
Performans anlamında bu araçların ilk kalkış hariç(1,5tonluk araçlar) ara hızlanmaları ve son hızları kesinlikle sizi tatmin edecektir. Öyleki sizi sollamak isteyen birine karşı aniden yapacağınız kick downda arkadaki araç şaşıracaktır. Ara hızlanmaları çok iyi bu araçların.
Vectra ve Mondeo'daki şanzımanlar dünya harikası ürünlerdir.
Maalesefki bilinçsiz ustalar bu şanzımanlara çok ucuz yağ koyarak bozulmasına sebep olmaktadırlar. Yanlış yağ konulması haricinde bu şanzımanları bozmanız neredeyse imkansızdır. Buna dikkat edin, doğru kaliteli yağ konulmuşsa korkmayın.
Alfa 159 çok ayrı bir yerde benim için. Tekniği ve aracın ruhu her araç tutkununun yaşamasını isteyeceğim cinsten....
Ben ortalama 1 yıl kullanıp değiştiriyorum araçlarımı. Bunu sadece test, keyif ve ekonomil amaçlı diye dünebilirsiniz. Çok kısa kullandığım ama bende derin izler bırakan araçlar da var, Monde onlardan biri. Dönüp birgün belki de tekrardan almak isteyeceğim.
Şimdiden seçiminiz ve alacağınız araç hayırlı olsun.
Kazasız sürüşler dilerim...
Tekrar selam üstad, Öncelikle verdiğin cevap için teşekkür ederim.
YanıtlaSilBirkaç sorum daha olacak. yine ağrıtacağım kafanı.
diyorsun ki temizini bulursan. Şanzımanında doğru yağ kullanılmışsa. korkma al.
Ve diyorlarki bazıları dizel araba herkesten alınmaz. İyi kullandığını bildiğin iyi bildiğinden birinden al sadece. Kİmbilir nsaıl kullandı arbayı. DEvirli mi kullandı sert mi kullandı motoru kimbilir ne hale getirdi. Dizel arabanın Motorunu ustalar bile bilemiyorlar ne halde olabileceğini ve böyle uzayıp gidiyor sorular, kafa bulandırmalar...
şimdi sorum şu
Farklı yol koşullarında biraz kullanmayla az çok anlayabilirmiyim arabanın ne durumda olduğunu?
Ustalar gereçekten de dizel arabanın motor durumunu anlayamıyorlar mı
Şanzımanın doğru bakımla bugünlere gelip gelmediği konusunda nasıl fikir sahibi olabiliriz.
Test merkezlerinde bize bu konuda bilgi veremezler mi motor turbo şanzıman vb konularda
Kendimizin de herhangi bir test merkezine girmeden veya ustaya göstermeden önce şanzıman motor turbo gibi önemli yerler hakkında dikkat edebileceğimiz ipuçları varmı. bu arabayı baktırmaya bile gerek yok veya iyiye benziyor bir de ustaya gösterelim şeklinde....
TEŞEKKÜRLER ŞİMDİDEN
Turgut Hocam tekrar merhaba,
YanıtlaSilEğerki bu konuda gerekli tecrübeye sahip olmadığınızı düşünüyorsanız bu konuda sadece kendinize güvenmek ileride başınızı ağırtabilir.
Bunun yerine Test Merkezlerinden faydalanarak riski minimuma indirebilirsiniz.
Ben genelde kendim test edip alıyorum.
Dikkat ettiğim detaylar, örneğin şanzıman için yokuş bir zeminde aracı test ediyorum, tam otomatik bir aracın yokuşta geri kaydırması minimum seviyede olmalıdır. Vites geçişleri, vuruntu olup olmadığı şanzıman konusunda fikir verebilir.
Motor anlamında ise, sağlıklı bir motor herzaman gaza basmanızın karşılığını kayıpsız olarak size vermelidir. Kayıp yaşadığınızı düşündüğünüz an, bir sorun var demektir.
Kısacası araç tüm ekipmanları ile sağlıklı ise, kusursuz bir sürüş sergileyecektir...
Dediğim gibi tüm bunları bir hayli araç tecrübesi ile anlayabilirsiniz.
Fakat önerim şudur;
Pazardan meyve sebze dahi alırken nasıl bazen şüphede kaldığımızda tadına bakıyorsak :)
onbinlerce lira ödediğimiz araçlarda bu işin ehli yerlere baktırmaktan çekinmeyelim...
İyi Sürüşler
teşekkürler üstad
Silçok güzel ve detaylı bir anlatım olmuş. elinize emeğinize klavyenize sağlık. bundan sonra bloğunuzu sıkça takip edeceğim.
YanıtlaSilErhan hocam öncelikle merhabalar. Size şahşi hesaplarınızdan ulaşmayı denedim fakat başaramadım. Bende önümüzdeki bir kaç hafta içerisinde bir adet Alfa Romeo 159 1.9 JTDm mauel vites almış olacağım. Gerçekten bir Alfa Romeo 159 almayı kafaya koymuş durumdayım :) O sebeple yorumuma dönüş yapabilirseniz çok yardımcı olursunuz
YanıtlaSilTolga merhaba,
SilManuel olanı yakın bir arkadaşımda var, araçtan çok memnun.
159 her yönüyle ayrı güzel...
Umarım kısa zamanda kavuşursun bu güzel makinaya...
İyi Sürüşler
Üstad arabayı halen kullanıyormusun sattınmı
YanıtlaSilMerhaba,
YanıtlaSilSattım, şuanda Lancer 1.8 CVT kullanıyorum.
159’un tadı damağımda hala...
İyi Sürüşler
dostum selamlar özel olmassa kaça sattın. sanırım çok temiz ve plus donanımda bir araçtı.
Sil52,5'a satmıştım. Evet, Plus donanıma sahipti.
Silİyi Sürüşler
Merhaba bir alfaromeo 159 kullanıcısı olarak ilk defa böyle detaylı ve objektif bir inceleme ile karşılaştım tebrik ve teşekkür ederim, diğer taraftan 159 u merak edenler için söylüyorum, kullanmadan asla anlayamazsınız kullandıktan sonra ise vazgeçemezsin, tekrar teşekkürler.
YanıtlaSilTeşekkür ederim.
SilDediğiniz gibi gerçekten bağımlılık yapan bir araç 159.
İyi Sürüşler
Üstadım rica etsem dizel manda 3 hakında bilginiz var ise paylaşılmasınız kısaca, teşekkürler.
YanıtlaSilŞahsen dizel olanını henüz test edemedim, fakat şunu biliyorum, yeni geliştirilen Skyactive motorların genel olarak çok başarılı olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.
SilTüketim değerleri konusunda klasik Mazda çizgisini, müsriflik yönünden yıkacak geliştirmeler yaptılar.
Yeni 1.5 dizel motor da eminim çok başarılı olacaktır. Benzinlide tam sınırda ki performans, dizeldeki 270nm tork ile sınırın üstüne taşınmıştır muhakkak.
Teknik ve tasarım anlamında benim de dikkatimi çeken bir araç M3.
İyi Sürüşler
Merhaba Erhan bey,
YanıtlaSilHakikaten güzel bir tanıtım olmuşki ben otomobiller konusunda ciddi meraklı biriyim ve 159 da kullanılan otomatik şanzumanın yanlış biliyosam düzeltin,volvo 2.5 t5 te kullanılan aisin şanzumani kullandigini bilmiyordum,sizden öğrendim teşekkürler bilgi icin.Ben bu konuda iki sey sormak istiyorum dusuncenizi merak ettim bu 159 larda dpf iptali ve yazilimla 180 hp cikartmak şanzuman icin problem olustururmu yani şanzumanin yazilimi sonucta dpf ve 150 hp ye gore ayarlanmis?
Merhaba,
SilTeşekkür ederim.
Bahsettiğiniz specler şanzıman için herhangi bir problem oluşturmaz. Lakin, turbo borusunu büyüğü ile değiştirmeniz gerekebilir. Aksi halde 150Hp üzeri basınçlara dayanıklı olmadığından kırılma ve çatlamalar olacaktır(bir Arkadaşımın başına geldi).
İyi Sürüşler
öcelikle merhaba erhan bey. benim de sorunum bir 156 sahibi olup ya da olmamak? harika bir arac.
YanıtlaSilYalnız kronik sorunları başa bela diyen de var 2008 sonrası modeller sorunsuz diyenlerde.
Bir de 2. elindeki audi ye nazaran piyasada ki fiyat yelpazesinin genisliği. Alman üretimi araclara değer bicerken ve secici olurken daha kolay karar verebiliyoruz. ancak bu gün bir 156 jtdm e ne kadar bi değer biçilir kararsızım. Yalnız 1 tanesine sahip olsam müzeye koyardım. yardımcı olursanız sevinirim
Merhaba,
SilBahsettğiniz araç da gerçekten özel bir otomobil.
Gerek tasarımı, gerekse tekniği ile beğenimi alan bir araç.
Alfa'nın temizini detaylı araştırdığınızda bulabiliyorsunuz. Çünkü kullanıcıları gerçekten dikkatli ve titiz insanlar genelde.
Yapmanız gereken iyi bakılmış bir araç bulmak. Onu bulduğunuz zaman zaten "sorunlu, masraflı" ifadelerinin şehir efsanesi olduğunu göreceksiniz.
İyi Sürüşler
merhaba
YanıtlaSilyakıt durumu nedir şehir içi ve uzun yol
Merhaba,
SilUzun yolda rahatlıkla 5 - 5,5 litre civarında bir değeri tutturabiliyorsunuz. Şehir içinde de 7,5 maksimum 8 litrelik bir değer karşınıza çıkıyor.
İyi Sürüşler
Merhaba, inceleme için teşekkürler. İkinci el 159 almak istediğimiz zaman 150-200bin km otomatik dizel araçların çokluğu göze çarpıyor. Ülke şartları düşünülürse 40-50bin TL bandında km'si yüksek otomatik 159'lara ne kadar guvebenebiliriz?
YanıtlaSilMerhaba,
Silbu motor rüştünü fazlası ile ispatlamış bir ünitedir.
Yeter ki periyodik bakımları aksatılmadan yapılmış olsun.
Gözünüz kapalı alıp kullanabilirsiniz.
İyi Sürüşler
159 ancak bu kadar güzel anlatılabilir....elinize sağlık... şuanda 2.elde 2011-2012 düşük km de araç bulmak ne kadar imkanlı onu merak ediyorum. Alıp garajda bekleten yada 2. araba kullanan birileri kesin vardır. Bu yazıyı okuyan arkadaşlar arasında böyle bir araç sahibi varsa ve satmayı düşünüyorsa bana e-mail yolu ile ulaşmasını rica edeceğim. fatih_ozcan@live.com adresine e-mail atabilirler...
YanıtlaSilRica ederim.
SilGeçtiğimiz ay 2011 model ve 32bin km'de bir siyah araç satıldı. Fiyatı 70bin civarındaydı ama inanın kesinlikle alınacak bir araçtı...
Merhaba Erhan Bey, Muhteşem yazınız için teşekkür ederim! Ben de Alfa Romeo 159 müptelasıyım, aşkım bir nebze olsun eksilmedi... 159 JTS mi dün sattım ve aynı gün 159 JTDm satın aldım, her şeyiyle muhteşem bir araç... Bahs ettiğiniz İzmir Alfa Milano'dan İstanbul'a satıldı, o araca talip oldum ve deneme sürüşü yaptım araç hantaldı ve şaşırtıcı derecede hızlanma sorunu vardı, araç aynı gün İstanbul'a satıldı ve 75000 TL ye alan kişi kısa bir zaman sonra 80000 TL ye başkasına sattı, Gerekçesi? Aracın hantallığı ve hızlanma sorunu... O araçta yolunda gitmeyen bir şey vardı ama anlamadım açıkçası...
SilMerhaba,
SilAraç özelinde bir sorun olmuş olabilir dediğiniz gibi,
yoksa normal bir araç mermi edesında gidiyor :)
İyi Sürüşler
Bu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilalfa romeo 159 2006 model gri ihtiyactan dolayı satılıktır
Silarac 177 km dedir bakımları yapılmıştır sorunsuz ve masrafsızdır. yinede expere gösterme hakkınız vardır meraklısına ve hastasına hayırlı ugurlu olsun .iletişim : 0532 615 52 64 gökhan gülşen
Abi bi tane uzay grisi alfa 159 buldum sna bir sorum var arabanın orjinalinde devir kesici varmı ?
YanıtlaSilMerhaba,
SilEvet devir kesici mevcut.
İyi Sürüşler
merhaba.yorumunuzu cok begendım.tarafsız içten ve rakamlar ile destekli..
YanıtlaSilbenim merak ettiğim rüzgar sesi?araç kaç km hız dan sonra rüzgar sesi alıyor.?
Merhaba, teşekkür ederim.
SilRüzgar hızı 150'den sonra aynaların olduğu kısımdan bşr miktar rahatsız ediyor.
İyi Sürüşler
Teşekkür ederim gerçekten mükemmel bir inceleme olmuş firma kendisi bile bu kadar güzel anlatamaz çok sevdiğim bir araç bu yazıyı okuyunca dahada mutlu oldum
YanıtlaSilMerhaba, güzel dönüşünüz için çok teşekkür ederim.
Silİyi Sürüşler
1.8 motor lpg takılı modelleri var piyasada Sizce alınırmı? Şimdiden teşekkürler
YanıtlaSilMerhaba,
SilAlınır fakat lpg yerine dizel olanını öneririm...
İyi Sürüşler
mrb.neden bukadar güzel ve kusursuz bir aracı satıyorsunuz ben onu anlamadım?hem inanılmaz memnunsunuz ama araca binmeyip satıyorsunuz?şimdiden teşekkürler
YanıtlaSilHarun merhaba,
SilHer güzel şeyin de bir sonu vardır.
Ortalama her yıl bir kez aracı değiştiriyorum...
Böylelikle daha çok tecrübe ve tanıma sağlıyorum.
İyi Sürüşler
159 jtdm için motor yağı ne onerirsiniz?motul düşünüyor 5x40 öneriliyor ancak motul kendi sitesi 5x30 önermektedir???
YanıtlaSilMerhaba,
SilMotul imkanınız varsa başka yağ bakmayın derim.
Sitesinde aracınız için ne önerilmişse onu koymanızı tavsiye ederim.
İyi Sürüşler
Cemil kuş merhaba Erhan kardeşim yazını okudum ağzına sağlık şiir gibi bir yazı olmuş.bende alfa hayranıyım ama almak bir türlü kısmet olmadı.mazda 6 ve honda cıvıc kullandım japon arabalarının da hayranıyım.şuanda honda cıvıc vtec kullanıcısıyım.alfaya 159 geçmeyi düşünüyorum.yurtdışında yaşıyorum burada ki modeller türkiyede yok sanırım biraz araştırdım alfa 2.0 dizel göremedim türkiye de burada çok güzel bir alfa buldum. Sizce bu 2.0 araçların anlattığınız motor segmenini mi kullanmaktalar.türkiyede 1.9 dizel motorlar mevcut buradaki araçlarda LCD ekranda mevcut.yinede 1.9 150hp almalıyım yada 2.0 170hp kafam biraz karıştı teşekkür ler
YanıtlaSilCemil kardeşim merhaba,
YanıtlaSilÖncelikle teşekkür ederim.
Şuan halihazırda bahsettiğiniz 2.0 motor örneğin Opel İnsignia'da kullanılıyor. Eğer 159'un üretimi devam etseydi türkiye'ye de 2.0 dizel seçeneği getirilecekti. İnsignia devam ettiği için 2.0 versiyona geçti ve getirilmeye başlandı. Birçok konuda iyileştirmeler yapıldığı için tabi ki 2.0 dizeli öneririm.
İyi bakılmış bir 159 alın kullanın memnun kalırsınız.
Saygılarımla
İyi Sürüşler
Merhabalar Erhan Bey. 2008 model Alfa Romeo 159 1.9 JTS Distincitive Plus aldım. Aracı tanımaya çalışıyorum. Sizce nasıl bir araçtır? Eksi yönleri nelerdir? Motor yağı eksik ve yağ değişimi yapılması gerekiyor. İlave edeceğime tamamen değiştireyim diyorum. Selenia nın 1.9 JTS Motoru için hangi yağ kullanılmalı? Bir türlü bulamadım. Kitapçığında da net bir bilgi yok. Aynı zamanda da ingilizce yazıyor. Elimde önceki aracımdan kalma Selenia 20K var. Bir de forumlarda Selenia Alfa Romeo Star var.... Acaba hangisi kullanılmalı JTS motor için? Şimdiden bilgilendirmeleriniz için teşekkür ederim.
YanıtlaSilAracınız hayırlı olsun, çok güzel bir seçim yapmışsınız. Size tavsiyem sadece yağ değil, komple bir periyodik bakımdan geçirmeniz. Yağ ve diğer detaylar için Yetkili Servisi arayıp periyodik bakımda hangi ürünleri kullandıklarını sorabilirsiniz. Hatta hesaplı olması durumunda aracınızın bakımını Yetkili Serviste yaptırmanızı öneririm.
SilAracınızın yol tutuşu mükemmeldir. Sessizliği üst düzeydedir. Konforu çok iyidir. Ona iyi bakın o da size iyi bakar :)
İyi Sürüşler
Merhaba,
YanıtlaSil2008 model 145bin de 159 jtdm buldum. Arac tavan haric boyali yazıyor. 5664 de 2600 civari bi hasar mevcut. Aciklamada bu 2 hasar yaziyor ve hasar miktari. Simdi ne yapiim ? Ekspere goturup baktirmaya degermi. Fiyat 46bin istiyor.
Merhaba,
SilFiyatı uygun. Almayı düşünüyorsanız Mutlaka iyi bir ekspertiz yaptırın.
İyi Sürüşler
Arac komple boyali ve hasarli cikti. On takimlar yan sanayi. Arka balatalar bitmis. Alt aksamin korumasi cikarilmis. Arkadan agir hasarli ve boya kalitesi cok kotu cikti. Herkese guven olmuyor iste
SilMerhabalar... Bursa İnegöl den yazıyorum. Yakında büyük bir merakla Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTS DİSTİNCTİVE PLUS Sensör+Konfor paketli ve MANUEL VİTESLİ bir araç satın aldım. Aracımdan genel olarak memnunum. Aracım orojinal değişensiz. Eksi yanı ise KM si çok yüksek. 228.000 KM de araç. Bu SPORWAGON araç için ne düşünürsünüz? Bir de motor ısındığında ve rölantide iken aracın motorundan ses geliyor. Bir ustaya sordum, V kayışı yapıyor olabilir dedi. Sizce ne olabilir? Burada bu araçtan anlayan hiç yok. Kimse ellemiyor aracı. Sizce Bostancı Carrium Zeki Usta ya gitsem sorunum çözülür mü? Cevabınız için şimdiden teşekkürler...!
SilMerhaba,
SilÖncelikle hayırlı olsun. Güzel bir araç almışsınız.
Bu motor birçok markanın kullandığı kronik sorunları bulunmayan ve uzun km'ler boyunca kullanılabilecek bir motordur. Yeterki ağır ve periyodik bakımlarını düzenli olarak yaptırın.
Bahsettiğiniz yer olur, Maslak'ta Milano olur buralara gösterebilirsiniz aracınızı...
İyi Sürüşler
Erhan bey Merhabalar.. Hepsini okudum güzel yazı ve bilgilendirme olmuş. bu aralar araştırdığım bir araba ve sizin fikrinizi de almak isterin nasıl irtibata geçebilirim.
YanıtlaSilMerhaba,
Silerhan.tayar@gmail.com mail atabilir veya bu yoruma cevap yazabilirsiniz...
İyi Sürüşler
Merhaba Erhan bey,jtdm bir alanın
YanıtlaSilJTD ne farkı var,alıcı olsanız hangisini tercih edersiniz,
Birde erg valfi iptali ve yazılım yuklemesini uygun buluyormusunuz, saygılar..
Merhaba,
SilBir farkları yok. Esasen doğrusu JTDm'dir.
Egr iptali ve yazılım tek başına yapılırsa ileride başınıza Turbo sorunları gelebilir. Fakat bunları diğer ekipmanları büyüterek, güçlendirerek yaparsanız neden olmasın.
İyi Sürüşler
Yine klavyene sağlık üstad!Son lpg zamlarından sonra dizele geçeyim deyip araştırırken 2007 Mondeo performans ve tüketim değerleri dikkatimi çekti...derken bir baktım yine senin bir makalendeyim :) Sanırım farkındalık olanların bir birinden farkı yok:) 2007 2.0 TDCİ/GHİA mı yoksa 1.9 159 mu? yada 159 için +5 verilir mi? (aslında yine elma ile armut kıyaslıyoruz ama.... tamamen duygusal durum)
YanıtlaSilS.A erhan bey aracı satmayı düşünüyormusunuz?
YanıtlaSilMerhaba,
SilSağ kısımda satılık araçlarımı listeledim. Oradan takip edebilirsiniz.
İyi Sürüşler
merhaba harika bir yazı.159 almak için yüreklendiriyor ancak merak ettiğim 159 jtdm genel anlamda servis ve parça olarak rutinde üzer mi?
YanıtlaSilMErhaba,
SilHayır üzmez. Bir çok markada ortak kullanılan parçalar kullanılıyor; Opel Vectra, Saab 9,3 vb.
İyi Sürüşler
Merhabalar Erhan Bey. Alfa Romeo 159 1.9 JTS Distinctive Plus Sport Wagon Manuel şanzımanlı bir araca sahibim. Aracımı otomatik şanzımanlı bir model ile değiştirmeyi düşünüyorum. Aklımda Mitsubishi Lancer 1.8 İntence CVT modeli var. Bu araç hakkında bilgi verebilirseniz memnun olurum. Bir de 159 gibi çok sağlam bir araçtan Lancer gibi sağlamlık ve kalite yönünden (159 a göre) daha vasat görünen bir araca geçmek nasıl olur? Son olarak da Lancer in 1.8 lik motoruna LPG uygulaması yapılabiyor mu? Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.
YanıtlaSilMerhaba, Lancer 1.8 en az 159 kadar sağlamdır. Fakat 159'a göre bir tık daha seslidir. Konsol ve göstergeleri daha sadedir.
SilŞundan emin olun ikiside makinedir. 1.8 CVT den çok memnun kalırsınız. Lpg ile uyumu son derece başarıldır.
İyi Sürüşler
Erhan bey merhaba bir 156 kullancısı olarak incelemenize bayıldım sizin incelediğiniz araç kaç model di 2010 ve 2011 model olanları araştırıyorum 2009da gelen makyaj için (2009 VE SONRASI MAKYAJLI 159)-ARAÇ AĞIRLIĞINDA AZALMA-YENİ TİP GÖSTERGELER-ŞANZIMANDA İYİLEŞTİRMELER-MAKYALI JANTLAR-ORJİNAL BREMBO FREN SİSTEMİ-KİLİTLİ DİFERANSİYEL-BAGAJ ÜSTÜ AÇMA BUTONU) fakat ön koltukları hafızalı olan bulamadım arka klima dijital olan var bazılarında buda yok distivence plus araştırıyorum , ayrıca yılda 15000km yapıyorum genellik günlük kullanımımda kısa mesafe araç kullanıyorum şuanki 156 mda benzinli dizel bir 159 da sorun yaşarmıyım saygılar
YanıtlaSilMerhaba Servet Bey,
SilDoğru araca kanalize olmuşsunuz. Arayışınıza devam edin bence.
156'dan sonra her konuda 159'a hayran kalacaksınız. Plus olanını ve biraz da düşük km'lisini bulursanız model yılı farketmeksizin alabilirsiniz. Makyajda ufak tefek görsel değişikliklere gidildi. Şanzıman, motor ve yürüyen aksamda belirgin bir değişiklik bulunmuyor.
İyi Sürüşler
Bugün itibariyle aracı ben satın aldım. İlk otoban deneyimimde ağzım açık yüzümde salak bir gülümseme :) gerçekten muhteşem ve paha biçilemez bir araç
YanıtlaSilMerhaba Erhan bey yakın zamanda 159 sahibi oldum aracımdan çok memnunum fakat sıkıntım far aydınlatması çok yetersiz kalıyor acaba bu durumu nasıl düzeltebiliriz.
YanıtlaSilMerhaba,
SilBunun en garanti yöntemi farları açıp, Mercekleri güzelce temizlemek,silmek olacaktır. Biraz elinizden geliyorsa kendiniz dahi yapabilirsiniz.
İyi Sürüşler
Merhaba, Alfa 159 almayı düşünüyorum. Bakımları yapılmış tercih etmenin dışında hangi model daha çok tercih ediliyor.? Hangi 159 u tavsiye edersiniz.? İnceleme harika olmuş.
YanıtlaSilMerhaba, dizel otomatik, Distinctive Plus herzaman en popüler olarak kalacaktır.
Silİyi Sürüşler
Teşekkür ederim Erhan bey.
YanıtlaSilAlfa romeolardan hep çekinmişimdir fakat almaya düşünebilirm yakın zamanda hatay araç kiralama firmasından kiralamıştım memnun kaldım değer mi orası tartışılır.
YanıtlaSilMerhaba Erhan Bey.
YanıtlaSilErhan Bey, Alfa 1.6 baks 146 97 model bir araba aldım ama keşke de almaz olaydım diyorum; çünkü arabayı 11 bine aldım 15 bin masraf ettim araba bana toplamda 26 bine maal oldu.ustaların dürüst olmaması maalesef beni çok çaresiz bıraktı. şimdi de elektrik aksanı çalışmıyor hararet göstergesi çalışmıyor ki elektriğe bağlı olarak çalışmıyor sanırım. hararet göstergesi çalışmadığından conta yakmışım toplamda benden 2 bin lira istiyorlar... elektrik+conta değişimi 2 bin tl eder mi? bunu soruyorum çünkü ustalara da güvenim kalmadı artık :(
YanıtlaSilMerhaba,
SilGerçekten üzücü ve tatsız durumlar. Allah kolaylık versin.
İstanbul'da birkaç tane güzel servis var Alfa üzerine. Anadolu iseniz işiniz biraz daha zor ne yazık ki.
İyi Sürüşler
Erhan bey merhabalar,
YanıtlaSilben de 156 sahibiyim, sizin 159 ve 2,0 a4 quattro yazılarınızı okudum, şuan ben de bu ikisi arasındayım hangisini tavsiye edersiniz her ikisinin de sahibi olmuş biri olarak ?
Erhan Abi Avusturya Graz'dan Selamlar.
YanıtlaSilAgzına ve Gönlüne Sağlık.Bende nasibse bu aralar 159 almayı düşünüyorum.Bildigin üzere burda fiyatlar uygun ama km ler çok fazla.Birde Türkiyeye izine geldigimiz zaman Edirne de önerecegin bir Alfa ustası varmi?Selametle Erhan Abi...
Merhaba kardeşim,
SilAraç iyi bakılmışsa km çok önemli değil.
Edirne'de bilgim yok fakat İstanbul'da bu işi iyi yapan yerler var.
İyi Sürüşler
Merhaba Erhan bey 51 yaşındayım bir çok değişik marka aracım oldu bir Alfa nin içine dahi oturmamış birisi olarak sanki bu makine beni kendine büyük bir aşkla bağladı diyebilirim. Ciddi bir şekilde almayı düşünüyorum. Sizden ricam şudur. Daha önce hiç dizel aracım olmadı alırken nelere dikkat etmeli ve aldıktan sonra nasıl bir bakım yapmalı? I ilginize şimdiden teşekkür ediyorum
YanıtlaSilMerhaba,
SilBu araç gerçekten çok cazibeli ve insanı kendisine bağlıyor. Tespitleriniz o bakımdan doğru.
Alırken şanzıman durumuna, turbo durumuna ve alt takımına iyi baktırın.
Aldıktan sonra komple bir kurum temizliği, şanzıman yağı değişimi, alt takım bakımı ve normal periyodik bakım yaptırmanızı öneririm.
İyi Sürüşler
Helal abicim eline ağzına sağlık umarım bu yazınızı çok okuyan olmaz da biraz daha düşer 159 piyasası :)
YanıtlaSilMerhaba Erhan bey, yazınızı merakla okudum, güzel anlatımınız için çok testeşekkür. 159 almayı düşünüyorum. Sizce aşağıdaki araç nasıl? Bir ustaya götürdükten sonra alınabilir mi ? Özellikle km konusunda çok şüphelerim var. Şuan ki aracım 45 binde. Onu satıp 150 binde bir araba almak ne kadar doğru karar veremedim. Beklesem daha düşük km ki araçlar araar mi sizce? Teşekkürler.
YanıtlaSilhttps://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-ilhan-otomotiv-alfa-romeo-159-jtd-distinctive-596106678/detay
Merhaba,
Sil150bin km bu araç için oldukça düşük bir değerdir.
Eğer iyi bakılmışsa ilk günkünden farksız olmalı her anlamda.
Dediğim gibi iyi bakılmışsa bu km'ler dert edilmemeli.
İyi Sürüşler
Merhaba Erhan hocam bir alfa 159 hastasıyım Toyota corolla aracım var fakat bir 159 sahip olmak büyük bir arzu benim icin aracı öyle bir şiirsel anlatmışsınız ki İnan’ın piyasadaki 159 lari sürekli araştırıyorum fakat ülkemizdeki gerçekten az sayıdaki bu model icin temiz ve hor kullanılmamış bulmak çok zor bu araç gerçekten çok özel ve karizması müthiş resimlerdeki araç sizin sanırım ona sahip olmayı çok isterdim böyle bir anlatım ve analiz icin teşekkür ederim bizleri aydınlattığınız icin
YanıtlaSilMerhaba,
SilBu aracın sahipleri genelde titiz ve özenli kullanıcılardan oluşuyor. Pes etmeyin arayın, mutlaka bulursunuz temizini...
İyi Sürüşler
5 yıldır sahibi olduğum 159 u kullanmaya doyamadığım gibi,bu yazıyı okumaya da doyamıyorum
YanıtlaSil5 yıldır sahibi olduğum 159 u kullanmaya doyamadığım gibi,bu yazıyı okumaya da doyamıyorum
YanıtlaSilUsta Çırak ilişkisi yazıyı yazdırmıştır. Teşekkürler Ümit Başkan :)
SilElinize sağlık Erhan bey.Çok detaylı ve faydalı bir yazı olmuş.Ben Mazda(Mazda 626 titan sahibiyim)hayranıyım,ancak 159 Alfa bir süredir dikkatimi çekiyor.
YanıtlaSilSelamlar
Erhan Bey,
YanıtlaSilDüzce'den Sinan. Yazınızın tamamını bir kelime bile atlamadan okudum. Zaten aklımda olan 159 u şuan kafama çivilemiş durumdasınız, teşekkürler :)
Merak ettiğim bir konu var. Bu arabayı kısmetse almak istiyorum. Acelem de yok. Fakat sahibinden satış sitelerinde 230.000km üzeri bazı araçların şanzımanlarının değiştiği yazılı. Otomatik bir şanzımanın ömrü var mıdır. Uzun yıllar binmek isteyeceğim bir 159'u, 200.000km üzere araçlar alınabilir mi? çünkü yakın zamanda bana yüksek masraf çıkarmasından korkuyorum.
Cevabınız için şimdiden çok teşekkürler...
Sinan BAL
Merhaba,
SilPeriyodik bakımları doğru şanzıman yağları ile yapılan araçlar 200bin km'lere rahatlıkla sorunsuz gelebiliyor. Fakat genelde yanlış ve ucuz yağlar kullanıldığı için 150bin civarında belli bir masraf çıkarabiliyor şanzıman. Mümkünse bu konuda bakımlı bir araç almanızı öneririm. Aracın şanzımanı özünde ömürlük. Yeterki periyodik bakımı ve yağ değişimi düzenli olarak yapılmış olsun.
İyi Sürüşler
Sizin yorumlarınızında etkisiyle hayalimi gerçekleştirdim. Çok arabam oldu bu zamana kadar ama şuan üzülüyorum arabamın kilometresi yükselecek diye.insan kıyamıyor,binmiyorum... 2008 model dis+plus 130.000 km tamamen yetkili servis bakımlı.
YanıtlaSil1-Ben böyle kusursuz bir şanzıman görmedim.Dizel araba kabusudur araç sollarken vites küçültür çoğu araç 159 da tam tersi hiç oralı bile olmuyor turbo basıncını artıyor bir anda
2- Yıl tutuş için arabanın sapıtması imkansız. Mıcır yolda dahi 100 km ile denemek için keskin bir viraja girdim esp bile açmadı.
3-Çoğu kişi İşçilik zayıf der nedir o işçilik anlamış değilim
4-Klima da gerçekten kusursuz. başka yerlerdeki yorumlarda dedikleri ile alakası yok.
Güle güle kullanın. Çok iyi bir tercih yapmışsınız.
Silİyi Sürüşler
Erhan bey bilgilerden dolayı teşekkür ederim 34 EK 7853 aracı ben aldım keyifle biniyorum emeginize sağlık.
YanıtlaSil