Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
Türkiye’de otomotiv piyasasındaki kullanıcılar arasında
belli başlı önyargılar mevcuttur. Toplumumuzdaki bu önyargıların sonucu olarak,
belli markaların belli modellerinde çok cazip fiyat/performansı çok yüksek seçenekler
karşımıza çıkmaktadır. Bu incelememde bu tanıma uyacağını düşündüğüm ve
ailemizin daha da büyüyecek olması sebebiyle tercih ettiğim Opel Vectra 1.9
CDTi Active Select modelini sizlere anlatmaya çalışacağım.
Opel Vectra ilk olarak 1988 yılında tanıtıldı. Tanıtımdaki
sloganı “Büyük Aile Aracı” şeklindeydi. İlk neslinin(Vectra A) tasarımcısı Opel
markasında birçok modele hayat veren Wayne Cherry’dir. Vectra, dünyanın çeşitli ülkelerinde farklı
isimlerle 20 yıl süren ve 3 kuşağa yayılan bir model oldu. 2008 yılında yerini yeni
nesli olan İnsigni’a modeline bıraktı.
Vectra’nın 1.kuşağı 1988 ve 1995 yılları arasında üretildi
ve bu kuşağın isimlendirmesi Vectra A olarak belirlendi. 1995 ve 2002 yılları
arasında ise Vectra B modeli üretilmiştir. 2002 ve 2008 yılları arasında ise GM
Epsilon platformu üzerine inşa edilen ve kuşağın 3. Son nesli olan Vectra C
modeli üretilmiştir.
Opel, ülkemizde kabul gören ve sempati duyulan bir markadır.
Özellikle Astra ve Corsa’dan sonra Vectra en çok tercih edilen ve yüksek satış
rakamları yakalamış modellerindendir.
İncelemesini yapmakta olduğum Vectra 1.9 CDTI Design Edition
modeli, bir önceki nesli olan Vectra B’de ki birçok sorundan(elektriksel,
motor) arındırılmış ve Opel’in yeni nesil araçlarında kullandığı GM Epsilon
platformu üzerine inşa edilmiştir.
İncelemem sırasında dünyada ve ülkemizde Vectra’nın en büyük rakibi olan ve bir süre önce de sahip olduğum Ford Mondeo ile sık sık karşılaştırmalar yapacağım…
İncelemem sırasında dünyada ve ülkemizde Vectra’nın en büyük rakibi olan ve bir süre önce de sahip olduğum Ford Mondeo ile sık sık karşılaştırmalar yapacağım…
Şu detayı da belirtmek isterim ki, her ne kadar Mondeo ile
kıyaslayacak olsam da, gönlümde ve izlenimlerimde Vectra’da Audi esintileri
olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Bu araç konfor düzeni, yol tutuşu,
performans ve güvenlik yönlerinden bana Mondeo’mdan
ziyade Audi
A4’ümü hatırlatıyor…
2005 yılında ülkemize yaklaşık 600 adet Design Edition paketine
sahip Vectra C getirilmiştir. Bunlardan yaklaşık 80 tanesi 1.9 dizel seçeneğinden
oluşuyor. Diğerleri 1.6 benzinli seçeneğine sahip. 1.9 CDTI’da Comfort ve
Elegance donanımlarına ilave olarak Design Edition’da; koyu renkli Xenon
farlar, koyu zeminli arka stop lambaları, 3 kollu spor direksiyon, metal alaşımlı
iç mekan kaplamaları, 7 kollu 16” alüminyum jantlar ön plana çıkıyor. 2006
yılında Vectra C makyajlanmış ve 2005 yılında opsiyonel olarak sunulan birçok
donanım(ESP, Far ve Yağmur sensörleri gibi) standart donanım haline
getirilmiştir.
Vectra 1.9 CDTI Active
Select’in kalbi, Opel, Fiat(Alfa) ve Saab işbirliği ile adeta bu markaların
tekniklerini konuşturduğu enlemesine yerleştirilmiş sıralı dört silindirli 1910cc,
150Hp ve 320Nm değerlerine sahip 16V, CDTI (Common-rail Direct Turbo Injection)
dizel motorundan(Z 19 DTH) oluşuyor. Opel için yapılan düzenlemeler ile bu
motor Vectra C’de ECOTEC (Emisyon Kontrol
Optimizasyonu Teknolojisi) olarak
nitelendirilmiştir ve kaputu kaldırdığınızda ilk olarak bu ifade ile
karşılaşıyorsunuz. (Aracın CO2 Emisyon
değeri km başına 186gr’dır.)
Opel bu motoru ifade ederken CDTI (Common-rail Direct Turbo
Injection) ifadesini kullanırken, Fiat Multijet(Alfa JTD), Saab ise TiD
şeklinde bir kısaltma kullanmaktadır. Bu motoru kendine has uyarlamalar ile
kullanan belli başlı modeller aşağıdaki gibidir; Alfa Romeo
145, Alfa Romeo 146, Alfa Romeo
147, Alfa Romeo 156, Alfa Romeo
159, Alfa Romeo GT, Cadillac BLS,
Fiat Bravo, Fiat Brava,
Fiat Croma II,
Fiat Doblo,
Fiat Grande Punto, Fiat Marea,
Fiat Multipla,
Fiat Punto,
Fiat Sedici,
Fiat Stilo,
Fiat Strada,
Lancia Delta,
Lancia Lybra,
Lancia Musa,
Opel Astra H, Opel Signum,
Opel Vectra C, Opel Zafira B, Saab 9-3,
Saab 9-5,
Suzuki SX4.
Vectra C’de dizel ve bu hacimdeki bir motor için oldukça
başarılı ve kabul edilebilir bir motor gürültüsü ile karşılaşıyorsunuz. İlk
çalıştırılma anında biraz homurtulu ve sesli olan motor, ısının 80-90 derecelere
gelmesi ile adeta benzinli bir motor sessizliğine bürünüyor. Kabin
izolasyonunun da başarılı olması sebebiyle araç içinde herhangi bir motor
gürültüsüne maruz kalmıyorsunuz. Camları tamamen kapattığımda, aracın
sessizliği ve konforu bana daha önce sahip olduğum Lancer 1.8 CVT’yi
çağrıştırıyor. Genel olarak Vectra’nın motor sesi ve bu sesi içeri yansıtma
anlamında Mondeo’dan daha sessiz ve başarılı olduğunu söyleyebilirim.
4000 devirde 150 HP güç ve 2000 devirde 320Nm tork üreten
motor, alt devirlerden itibaren gücünü sonuna kadar hissettiriyor. Araçta
ayağınızı frenden çektiğiniz andan itibaren öne doğru yönelen ve hızlanmak
isteyen bir yapıyla karşılaşıyorsunuz. Oldukça seri olan otomobil spor moduna(Tiptronik)
geçildiğinde gerçek performansını ortaya koyuyor.
0-100 km/s hızlanmasını 10 saniyenin altında tamamlayan aracın katalog verisi olarak son hızı 210 km/s olarak gösterilse de,
otoyol denemelerinde rahatlıkla 230’lu değerleri görebiliyorsunuz.
1.9 CDTI performans anlamında Chip Tuning
uygulamalarına da tatminkar sonuçlar veriyor ve daha yüksek güçte sonuçlar elde
etmenize olanak tanıyor.
Aracın esas performansını ara hızlanmalarda daha iyi
hissedebiliyorsunuz. Gaz pedalının sonunda tıpkı Audi A4 aracımdaki gibi kick
down için bir boşluk bulunuyor. Bulunduğunuz vites ve hız farketmeksizin gaza o
aşamaya kadar bastığınızda aracın birden fazla vites küçülterek adeta
kükreyerek şahlandığını görüyorsunuz. Ara hızlanmalardaki spor kullanımlarda sizi
altınızdan çekerek fırlatan bir mancınık makinesi gibi çalıştığına şahit
oluyorsunuz. 100km/s gibi hızda ilerlerken, gaza sonuna kadar basmanız
durumunda 200’lü hızlara kadar çok hızlı ve güvenli bir şekilde çıktığınızı
görüyorsunuz.
Bu noktada Vectra’nın daha önce kullandığım 2.0 dizel 130hp’lik
Mondeo’dan daha seri ve atak olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Kağıt üzerinde
aynı dahi görünseler, sürüş hissiyatı ve torku sürücüye hissettirme anlamında
Vectra’yı daha başarılı bulduğumu belirtmek isterim. Aracın periyodik bakım aralıkları her 15.000km’de bir. Yetkili
serviste yaklaşık 500TL civarında, özel servislerde ise bunun yarı fiyatına
bakımlar yaptırılabiliyor. Vectra C’de periyodik bakımlar düzenli yapıldıktan
sonra, sizi üzmeyecek, günümüzde de güncel olan birçok modelin kullandığı ve
rüştünü ispatlamış bir motor ve şanzıman sistemi kullanılıyor. Bu noktada
aslında gerçek olmayan şehir efsanesi haline gelmiş fısıltılara aldırış
etmemenizi, periyodik bakımları düzenli yapılmış bir Vectra 1.9 dizeli gönül
rahatlığı ile alıp, zamanı geldiğinde ana bakımlarını da yaptırıp 500-600bin km’lere kadar sorunsuz
binebileceğinizi belirtmek isterim.
Aracın yolda süzülerek ilerlemesi, sağlıklı motoru ve size
mutluluk veren gücünün arkasında, çok
başarılı bir şanzıman sistemi yatıyor. Japon Aisin
firmasının geliştirdiği, Opel tarafından Active Select diye nitelendirilen 6
ileri Tork Konvertörlü TF-80SC (AF40) bir sistem kullanılıyor. Tiptronik
özelliğine sahip şanzımanda, maalesef ki direksiyondan F1 kontrolü bulunmuyor.
Bunun yerine Vites kolunun sol tarafa çekilerek, ileri-geri yapılması şeklinde
manuel(spor) modunda kullanılabiliyor. Araç D modunda ekonomi odaklı bir sürüş sergiliyor. Genel olarak maksimum tork bandında(1500-2500 vb.) ilerlediğini görüyorsunuz. Bu sebeple de, düşük hızlarda aracın düşük viteste ilerlediğine şahit oluyorsunuz. Örneğin 100km hızı geçmediğiniz sürece 6.vitesi kullanmıyor araç. Aslında bu durum performans ve yakıt tüketimi anlamında artı olarak size geri döndüğü gibi, her daim fırlamaya hazır bir kısrak ve ayağınızı gazdan çektiğinizde hemen yığılmayan, hantallaşmayan bir otomobil sonucu doğuruyor.
Vites geçişleri sarsıntısız ve oldukça konforlu gerçekleşiyor. Astra’da kullanılan Easytronic sistemi ile kıyaslanmayacak derecede konforlu bir şanzıman olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Active Select(Tiptronik) modunda kullandığınızda da vites geçişleri sorunsuz ve hızlı gerçekleşiyor. Manuel modda motor devrinin yetersiz kaldığı durumlarda şanzıman kendisi vites küçülterek motorun yığılmasına engel oluyor. Kick down durumlarında manuel modda olsanız dahi vites küçültmeye gidiyor. Manuel modda devir kesiciye girene kadar kendiliğinden vitesi büyütmüyor. Sizin yönlendirmenizi bekliyor. Motor devir kesiciye (4500rpm) girdiğinde kendiliğinden vitesi büyütüyor. Yokuşlarda durduğunuzda şanzıman aracı sımsıkı tutuyor ve geri kaçırma yapmıyor.
Şanzımanda kar
modu da mevcut. Vites kolunun yanındaki kar işaretine bastığınızda araç 3.vites
ile kalkış yapıyor. Buda kar ve buzlu yollarda kaymamak için araca avantaj
kazandırıyor.
Vectra’da ki Aisin
şanzıman, dizel otomatik Mondeo’da ki Jatco ile benzer karakterde çalışıyor. Bu
noktada Mondeo’nun şanzımanının daha akıllı ve F1 seçeneğinin olması Mondeo’yu
bir gömlek daha iyi kılıyor diyebilirim. Fakat Mondeo’da olduğu gibi Vectra’da
da şehir efsanesi haline gelmiş otomatik şanzıman sorunlu söylentisi tamamen
bir efsaneden ibarettir. Periyodik bakımı düzenli yapılmış, doğru şanzıman yağı
kullanılmış Japon üretimi şanzımanların sorunsuzluğuna daha önceki
incelemelerimde de yer vermiştim.
Araçta sert(spor) ayarlanmış fakat bunun yanında oldukça
konforlu bir süspansiyon sistemi ile karşılaşıyorsunuz. Önlerde McPherson
bağımsız ile arkalarda tam bağımsız süspansiyon kullanılmış. Kasisli ve bozuk
yollarda süspansiyonun sertliği sebebiyle yolcular biraz sarsılsa da, gürültüsüz
bir yolculuk gerçekleştirebiliyorsunuz. Kötü zeminlerde Japon
otomobillerdekinin sert sesinin aksine, Vectra C’de daha tok ve rahatsız
etmeyen Alman otomobillerine özgü yumuşak süspansiyon sesiyle
karşılaşıyorsunuz.
Aracın yol tutuşu ve dönme açısının bende hayranlık
uyandırdığını belirtebilirim. Çok dar alanlarda dahi bu heybetli aracı birkaç
manevra hareketi ile döndürebiliyorsunuz.
Halk arasındaki tabiri ile “turu yüksek” ifadesi bu araç için rahatlıkla
kullanılabilir. Yol tutuş anlamında gerçekten çok başarılı, yola zamk gibi
yapışan bir araçla karşı karşıyayız. 2005 yılındaki Vectra C modellerinde, ESP
opsiyon olarak satıldığından her araçta bu donanım bulunmuyor. Benim aracım ESP(Elektronik Stabilite Programı)
ve TCS(Çekiş Kontrol Sistemi) donanımlarına sahip. Bu özellikleri açma ve
kapatma tuşu olmadığı için aracınızda olup olmadığını şu şekilde
anlayabilirsiniz; Kontak anahtarını çevirdiğinizde kadrandaki ışıklar
yandığında, ESP ışığı yanıyorsa aynı şekilde patinaj veya virajlarda ani
manevra yaptığınızda bu ışık yanıp sönüyorsa aracınızda ESP mevcut
demektir. Spor(manuel) modunda kalkışlar
yaptığınızda TCS sık sık, devreye girip ön iki tekerleği kontrol etmeye
çalışıyor ve patinaj yapmanızı engelliyor.
Buna karşın virajlarda ve ani manevralarda aşırı
zorlamalarıma rağmen ESP sadece gerçekten tehlikeli durumlarda devreye
giriyor. ESP’ye gerek kalmadan aracın kendini
toparlandığına şahit oluyorsunuz. Bunda şüphesiz sert ayarlanmış tam bağımsız süspansiyon
sistemi, yere iyi oturan ağırlık dağılımı ve düşük sürtünme katsayısının(0,28)
etkisi mevcut.
205/55/16 ölçülerindeki lastik ebatı konfora katkı
sağlıyor. Design Edition’a özgü 7 kollu 16”lik alüminyum jantlar araca spor bir
görünüm kazandırıyor.
Direksiyon, Design Edition paketi sebebiyle 3 kollu ve spor
olarak tasarlanmış. Orta büyüklükteki direksiyon simidi ele iyi oturuyor ve
sürüş zevkinizi arttırıyor.
Direksiyonun sol tarafındaki kontrol tuşları konsoldaki ana
ekranın işlevlerini ve radyo/CD arasındaki geçişleri sağlamak için
kullanılırken, sağ taraftaki kontrol tuşlarını ise, ses sisteminin seviyesini
ve kanallarını ayarlamada kullanabiliyorsunuz.
Hız sabitleyici özelliği direksiyonun sol arkasındaki sinyal koluna monte edilmiş durumda. Stabil ve güzel çalışan hız sabitleyici sisteminin konumuna birkaç kullanımdan sonra rahatlıkla alışabiliyorsunuz.
Hız sabitleyici özelliği direksiyonun sol arkasındaki sinyal koluna monte edilmiş durumda. Stabil ve güzel çalışan hız sabitleyici sisteminin konumuna birkaç kullanımdan sonra rahatlıkla alışabiliyorsunuz.
Akıllı Sinyal özelliğine sahip kolda, tam sinyal verme işlemine alışmanız biraz
zaman alabiliyor. Tek dokunuşta 3 kez yanıp sönen sinyaller, biraz şiddet
uygulayarak sürekli yanma konumuna getirilebiliyor. Yaklaşık 1 hafta içinde bu
kolun işlevlerine alışmış oluyorsunuz.
Aracın kadranları gündüz ve gece okunabilirliği oldukça
yüksek bir tasarıma ve metal alaşımlı çerçevelerin kullanıldığı yeni bir
görünüme sahipler.
Sol alt bölümde, far, ön/arka sis ile, aydınlatma şiddetini
ayarlayabileceğiniz butonlar bulunuyor.
Far yükseklik ayarı tıpkı Audi A4’deki gibi otomatik olarak araç çalıştırıldığında, o anki ağırlığına göre otomatik alçaltılıp yükseltildiğinden ayarlama butonu bulunmuyor. Sizin yerinize bu işlevi araç otomatik olarak yerine getiriyor. Bu güzel özelliği çektiğim video ile izleyebilirsiniz;
Aracın kapı ve bagaj kilitleri ile, cam
açma/kapama/kilitleme ve elektrikli ayna işlevleri sürücü kapısındaki alanda
bir araya getirilmiş. Kullanılan butonlar oldukça kaliteli seçilmiş ve herhangi
bir aşınma söz konusu değil.
Far yükseklik ayarı tıpkı Audi A4’deki gibi otomatik olarak araç çalıştırıldığında, o anki ağırlığına göre otomatik alçaltılıp yükseltildiğinden ayarlama butonu bulunmuyor. Sizin yerinize bu işlevi araç otomatik olarak yerine getiriyor. Bu güzel özelliği çektiğim video ile izleyebilirsiniz;
Araçtaki ön ve arka camlar için ayrı butonlar
koymak yerine, bu işlevi öne veya arkaya veren ortada bir buton
konumlandırılmış. Bir nevi akıllıca düşünülmüş bir sistem diyebiliriz. Camlar
uzaktan kumanda ile de açılıp kapatılabiliyor.
Klima sistemi, çift bölmeli elektronik iklim kontrollü
olarak tasarlanmış. Ana butona basılarak klimanın açık veya kapalı olması ile,
üfleme yönlerinin belirlenmesi yine dijital olarak ana butona basıldığında
açılan menüden seçiliyor. Bu durum bir miktar kullanım zorluğu oluştursa da,
sıradanlıktan uzaklaştırdığı için kimi benim gibi kullanıcıların hoşuna
gidebilir. Havalandırma sistemi oldukça konforlu ve sessiz çalışana araçta,
arka yolcular içinde havalandırma kanalları düşünülmüş.
Aracın koltukları rahat ve yolcuları saran bir tarzda
dizayn edilmiş. Sürücü ve yolcu koltuğunda alçaltma/yükseltme ve derinlik ile bel
destek ayarı mevcut. Ön koltukların kafalıkları ayarlanabilir şekilde tasarlanmış.
Kapı iç döşemelerinde kumaşa yer verilmiş ve herhangi bir sarkma ve soyulma
görünmüyor. Tavanda gözlük saklama kabına yer verilmiş.
Arkada oturan yolcular
için de havalandırma kanallarına ve güç kaynağı girişi bulunuyor. Arka
kapılarda saklama gözleri olmayışı ve ön kapılardaki gözlerin de yeterince
geniş olmaması eksi olarak sayılabilir. Torpidonun genişliği ile aydınlatmalı
ve soğutmalı oluşu artı, kilitsiz ve süspansiyonsuz açılışı eksi olarak
sıralanabilir.
Sıkışma önleyicili çift kademeli anahtardan açılıp
kapatılabilen elektrikli camlar, elektrikli ve ısıtmalı aynalar, sis farları,
uzaktan kumandalı merkezi kilit, yükseklik ve derinlik ayarlı ve bel destekli ön
koltuklarlar, Xenon mercekli farlar, far ve yağmur sensörleri, hız
sabitleyicisi, otomatik kararan dikiz aynası, önde ve arkada saklama hazneli
kol dayamalar, arka koltuğa monteli çift bardaklık, Radyo/CD-MP3 çalar, arka
kapılarda çocuk kilitleri, yol bilgisayarı gibi sürüşü ve konforu arttıran
özelliklere sahip.
2005 yılında iyi bir vizyonla tasarlanmış konsoldaki GID (Graphic
Info Display) Merkezi Bilgi ekranı Türkçe dilini destekliyor. Bu ekran Yol
bilgisayarı ve Klima sistemi ile genel ayarların yapılabildiği menüleri
içeriyor. Gündüz ve gece geçişlerinde ayrı arka planlar ile gösterilen ekran
iyi aydınlatılmış ve okunabilirliği oldukça yüksek. Şu şu menüleri var. Anlık
şunları gösteriyor vb…
Aracın bagaj hacmi 500 litre. Bagaj kapağının geniş olması
ve içerinin derinliği ile iki yanda saklama hazneleri bagaj düzeni ve kullanımı
için oldukça iyi bir alan sunuyor.
Aracın anahtarı sustalı ve üzerinde bagaj açma işlevi de
yer alıyor. Yine anahtar ile tüm camlar açılıp kapatılabiliyor. Aracın bagajı
açıldığında plaka ışıkları yakılarak bunu belli ediyor.
Araçta Blaupunkt marka, CD 30 MP3 müzik sistemi bulunuyor. Çok
profesyonel olmasa da tatmin edici bir müzik dinlediğinizi söyleyebilirim.
Radyo alıcısı kuvvetli ve çok iyi çekiyor. Maalesef sistemde AUX veya USB
girişi bulunmuyor. Aracın hızına bağlı olarak ses sistemi istemeniz halinde
otomatik yükselebiliyor(Merkezi Bilgi ekranında SVC özelliğini aktive etmeniz
gerekir).
Aracın ağırlığı 1528kg. Ağır cüssesine rağmen 0,28’lik
düşük sürtünme katsayısının da etkisiyle yolda süzülerek ilerlediğini ve bir
hayli çevik/atak olduğunu gözlemliyorsunuz.
Bagaj hacmi 500 litre ile D
segmenti araçlar arasında yerini belirginleştiriyor. Arka kısmın yüksekliği
sebebiyle park etmelerde bir alışma evresi ve park sensörlerinin desteğine
ihtiyaç duyuyorsunuz.
Vectra’nın yakıt tüketimi İstanbul trafiğinde 100km’de ortalama
8,5 litre olarak gerçekleşiyor. Uzun yolculuklarda ise 6.vitesin de katkısı ile
120km’li hızlarda ortalama 4,5 - 5 litre civarında bir tüketim değerini
yakalayabiliyorsunuz.
Spor modundaki agresif kullanımlarda ise 10 litre civarında bir değerle karşılaşıyorsunuz. 1,5 tonun üzerindeki 150Hp ve 320Nm torkluk bir makinada bu
değerlerin oldukça ekonomik olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Aracın yakıt
deposu 61 litreden oluşuyor. Manuel modunda kullanıldığında yakıt tüketimini
bir miktar daha azaltılabildiğini görebilirsiniz.
Araçta ABS, EBD, ESP, TCS(Çekiş kontrol sistemi), fren destek sistemi, geliştirilmiş elektro-hidrolik servo direksiyon, virajda fren kontrolü ve fren güç dağılımı, Sürücü, Yolcu, Yan ve Perde hava yastıkları olmak üzere toplam 6 adet hava yastığı bulunuyor. ESP sistemi devre dışı bırakılamıyor. 1,5 tonun üzerinde bir ağırlığa sahip bu aracı, 100 km/s hızda giderken, 38 metre gibi kısa bir mesafede durdurabiliyorsunuz.
Opel Vectra Türkiye’de satışa sunulduğundan bu yana tasarımı, geniş iç mekanı, konforu ve donanımı, sürücü yönelimli konsepti ile orta ve üst sınıfta hep başarılı olmuştur. 1.9 CDTi çok noktalı enjeksiyona sahip dizel motor teknolojisi ile yine orta ve üst sınıf dizel araçlar içerisinde kendisine daima yer bulmuştur.
Vectra, rüştünü ispatlamış 1.9 CDTi motor ve şanzıman sistemi ile güç anlamında
üst sınıf bir otomobilin performansını sunarken, bunun yanında yakıt
ekonomisiyle de dikkat çekmektedir.
Dışarıdan bakıldığında diğer Vectra’lar dan
görünüm olarak çok farkı bulunmayan bu performanslı dizeli tanımak için ya
yoldaki performansına ya da arkasındaki 1.9 CDTi yazısına bakmak gerekiyor.
Vectra dizel, yüksek performansın yanı sıra yakıt ekonomisi
arayanlar ve yaşından ötürü vergi dilimindeki avantajından yararlanmak
isteyenlerin fiyat/performans anlamında seçebilecekleri birkaç iyi araçtan bir tanesi.
Yararlı bilgiler;
Klima ana butonunun işlevini zamanla yerine getirememesinin
çözümü;
http://www.youtube.com/watch?v=kCxdMSXEJHM
Fallow Me Home;
Aracın kontağı kapatıldıktan sonra şöför kapısı açılır ve selektör kolu çekilir. Farlar 30 saniye süreyle açık kalır. Eğer şöför kapısı açık bırakılırsa 1 dk boyunca yanar.Sonra otomatik olarak söner.
Sadece sağ veya sol park lambalarını yanık bırakmak için;
Aracın kontağı kapatıldıktan sonra sinyal kolu, istenen yöne sertçe bastırılır. 2-3 kez dıt dıt dıt sesi gelir ve park lambası şöför kapısının bir dahaki açılışına kadar yanık kalır.
Seyir halinde iken sollamalarda sinyal kolu istenen yöne çok hafif bastırıldığında 3 kez yanıp otomatik olarak söner. Eğer sert bastırıldıysa, direksiyon düz konuma getirilinceye kadar yanar ve otomatik olarak söner.
Eğer ABS/ESP gibi sistemler uzun süreli devreye girerse(5-6 sn)açıksa radio/teyp otomatik olarak sesini kısar. Tehlikeli bir durum olası olduğundan şöförün dikkatini toparlaması için.
Aracın anahtarı üzerinde açma tuşuna 3 saniye bastıktan sonra dört cam inmeye başlar. Aynı zamanda kapatmada aynı şekildedir. Araçta sunroof varsa oda açılır/kapanır. Basılı tutmaya devam edilmezse durur.
Dört camda da el/kol sıkışmasına karşı koruma vardır. Cam kapanırken elinizi cam ile kapı direği arasına koyarsanız camın otomatik olarak durup geri döndüğünü göreceksiniz.
Ön şöför ve yolcu koltuğunda ağırlık sensörleri vardır.
Kaza anında eğer yolcu koltuğu boşsa yolcu hava yastığı açılmaz.
Aynı zamanda ön koltuklarda yaylı bir sistem vardır ve kısa darbeleri emer, konfor sağlar.
Aracın kontağı kapatıldıktan sonra şöför kapısı açılır ve selektör kolu çekilir. Farlar 30 saniye süreyle açık kalır. Eğer şöför kapısı açık bırakılırsa 1 dk boyunca yanar.Sonra otomatik olarak söner.
Sadece sağ veya sol park lambalarını yanık bırakmak için;
Aracın kontağı kapatıldıktan sonra sinyal kolu, istenen yöne sertçe bastırılır. 2-3 kez dıt dıt dıt sesi gelir ve park lambası şöför kapısının bir dahaki açılışına kadar yanık kalır.
Seyir halinde iken sollamalarda sinyal kolu istenen yöne çok hafif bastırıldığında 3 kez yanıp otomatik olarak söner. Eğer sert bastırıldıysa, direksiyon düz konuma getirilinceye kadar yanar ve otomatik olarak söner.
Eğer ABS/ESP gibi sistemler uzun süreli devreye girerse(5-6 sn)açıksa radio/teyp otomatik olarak sesini kısar. Tehlikeli bir durum olası olduğundan şöförün dikkatini toparlaması için.
Aracın anahtarı üzerinde açma tuşuna 3 saniye bastıktan sonra dört cam inmeye başlar. Aynı zamanda kapatmada aynı şekildedir. Araçta sunroof varsa oda açılır/kapanır. Basılı tutmaya devam edilmezse durur.
Dört camda da el/kol sıkışmasına karşı koruma vardır. Cam kapanırken elinizi cam ile kapı direği arasına koyarsanız camın otomatik olarak durup geri döndüğünü göreceksiniz.
Ön şöför ve yolcu koltuğunda ağırlık sensörleri vardır.
Kaza anında eğer yolcu koltuğu boşsa yolcu hava yastığı açılmaz.
Aynı zamanda ön koltuklarda yaylı bir sistem vardır ve kısa darbeleri emer, konfor sağlar.
enteresan
YanıtlaSilHer zamanki gibi süper anlatmışsın kardeşim.
YanıtlaSilÇok güzel anlatmışsın kardeşim ama benim bir sorum olacak sen design olanını incelemişsin acaba bu comfort design ve elegance modelleri arasında çok fark var mıdır?
YanıtlaSilTeşekkür ederim.
SilDesign biraz kendine has bir paket. Buna özel bir seri de diyebiliriz.
Comfort paketinden daha doludur(comfort en boş pakettir).
Elegance daha dolu bir pakettir(deri döşeme, koltuk ısıtma vb.)
Teşekkür ederim sizce Mondeo mu Vectra mı yoksa passat veya jetta mı iyidir ? baya kararsız kaldım da
YanıtlaSilÖncelikle Mondeo veya Vectra. Diğer seçenekler pek f/p değiller.
Silİkisini birbirinden çok ayırt edemem . Temiz hangisini bulursanız onu alın (Mondeo-Vectra)
İyi Sürüşler
Vectra 2005 full donanım oz3lliklerine nerden bakarak
YanıtlaSiliç hacim genisliģi ile konforu mondeo 2.0 tdci jatco ile kiyaslarsaniz hangisi daha ustundur? tesekkurler.
YanıtlaSilAçıkcası bugün almak için yola çıksam,
Silhangisinin temizini bulsam onu alırım. Çünkü ikisi de birbirinden güzel araçlar. İkisi deAlman konforu ve güvenliğinde. İkisi de çok seri araçlar. İkiside özellikle uzun yolda çok ekonomik tüketime sahip araçlar...
Hangisinin düşük km'li, bakımları düzgün yapılmışını bulursanız onu alın Mustafa Hocam.
İyi sürüşler.
Erhan Bey Merhabalar,
YanıtlaSilYazınızı dikkatlice okudum. Bende bir Vectra 2.0 turbo kullanıcısıyım.
Harika bir araba. Benim arabamda 2005 model ve Türkiyede sayılı denecek kadar az. 2004 modeli çok piyasada. Benimki elegance paket. Ayrıca sport tuşu var ön konsolda. Daha buna rsatlamadım diğer 2.0 turbolarda. Ben Ankarada yaşıyorum. Sürekli trafikteyim ve otomatik 1.9 cdti alacağım. Sizin yazınızdan dolayı bugün almaya karar verdim. Şimdiki aracımı satışa çıkardım. sahibin....com sitesinde 16.mart.2016 tarihli ilan. 124.000 km. İlgilenirseniz bakınız. Telefonla görüşmek isterim. Saygılarımla Murat.
Murat Hocam merhaba,
YanıtlaSilAracınızı inceledim, gerçekten çok özel bir araca sahipsiniz...
Denemek isterdim ama şuanda 2 aracım var ve bir tane daha mümkün olmaz. Umarım değerini bilen biri alır bu güzel aracı.
Bundan sonra temiz bir 1.9 CDTI'da sizi tatmin edecektir. İsabetli bir karar vermişsiniz.
İyi sürüşler dilerim.
Erhan Bey teşekkür ederim. Size de iyi sürüşler dilerim.
Silsaygılarımla.
arkadaşım bu arabayı önermişti aracı incelerken sizin yazınıza denk geldim ve bu aracı almaya karar kıldım. teşekkür ederim güzel yazıydı.
YanıtlaSilErhan Bey merhabalar.Bende 2006 1.9 cdti var makyajlı kasa comfort paket.Sorum şu Spor modu dediğiniz moda nasıl geçiş yapıyor araba manuel kullanıma mı spor mod dediniz tam olarak anlayamadım teşekkürler bilgileriniz için.:)
YanıtlaSilMerhaba,
SilManuel moda aldığınız zaman vites oranları değişir, devir yükselir vb. Buna spor mod diyoruz. Opel o konuda diğer markalar gibi bir gösterişe gidip, vites kolunun manuel kısmına Sport Mode yazsaydı daha anlamlı olurdu esasen.
İyi Sürüşler
Vectra b 2.5 cdx v6 m vardi dort yol bindim. Tam bir canavardi. Sattim. Simdide 1.9 dizel c kasa alcam yaziniz beni kararimda biraz daha sabit kildi. Tesekkurler.
YanıtlaSilYaziniz icin tesekkurler. Vectra b 2.5 cdx v6 m vardi dort yil kullandim. Arac hakkinda bilgi sahibi oldugunuzdan eminim. Simdi o kadar guclu bir arabanin altindan belki kalkamayiz o sebepten d segmenti bir arac ariyordum mondeo ve vectra c arasinda kaldim. İki yazinizida okudum vectra da karar kildim. Tesekkurler erhan bey . Takipteyiz
YanıtlaSilYakıt tüketimi İst'da 8,5 bantının altına çekilebilir mi? Eğer bu mümkünse hangi şartlar altında gerçekleşebilir?
YanıtlaSilMerhaba,
SilTam sınırdan bahsetmişsiniz.
8,5lt ve altı için periyodik bakımların düzenli yapılması, filtrelerinizin yeni olması ve belli aralıklarla kurum temizliğini(EGR, Boğaz kelebeği vb.) yaptırmanızı öneririm.
İyi Sürüşler
Sevgili Erhan Tayar, uzerinden biraz da vakit gecmis konunuzun umarim gorur ve cevaplarsiniz. hic aklimda yokken takas olarak 2.2 dizel arac teklif ettiler .. benim aracim da 4.0 dizel e haliyle kolay satilmiyor ve sigorta masraf felan 5000 tl gibi. bana vectra c teklifi makul geldi sizden istegim lutfen bu 2.2 dizel motor icin ne garezleri var da kotu yorum yapiyorlar bir de aracin aksam problemleri cok oluyor mu? arac 2003 2.2 vectra
SilMerhaba,
SilSiz 4.0 dizelden 2.2 dizele geçeceğiniz için bir sorun yaşayacağınızı düşünmüyorum. Vectra 2.2 dizele karşı genelde hacminden ötürü bir önyargı mevcuttur. Alacağınız aracın periyodik bakımları düzenli yapılmışsa korkmadan alabilirsiniz. İşin sonunda belki de hayran kalacaksınız... Elektriksel problemlerden bahsedilir genelde ama her araçta olacak diye bir durum yok. Ekspertiz sonunda şanzıman ve motor durumu iyiyse ben olumlu bakarım.
İyi Sürüşler
Erhan bey merhabalar konuya biraz geç katılmış olsamda bundan sonra vectra 2.2 otomatik vites alacak dostlar için burada bulunmasını düşündüm. 2003 modellerinde otomatik şanzıman sorunludur. Aynı şanzıman o dönemde volvo ve saab da da kullanılmış ve o modellerde de ciddi soruna yol açmıştır.Yaklasik olarak 8 yılı aşkın süre çok severek ama bedel ödeyerekde bindim aracıma :) kronik ve kendine has sorunları olmasına rağmen bugün kullandığım 2011 passatıma tercih ederim . Saygılarımla
Sil2005 1.9 CDTI COMFORT modeline sahibim. Çok memnunum. Abs, Esp, 6 Hv.Yast., Çift Yönlü Klima, gibi özellikler mevcut aracımda. Bu araçlardan eksi neyimiz var bizin COMFORT modellerinde. Mekanik veya Donanım olarak. Şimdiden teşekkürler...
YanıtlaSilÖncelikle emeğinize teşekkür ederim. 3aydır Vectra c hakkında bilgi arıyorum bu kadar net ve daha güzel anlatılamazdı bir araç.Vectra b aşığı olarak vectra c ye sayenizde aşık oldum resmen ama hala active select şanzıman hakkında tatmin olamadım bana yardımcı olursanız sevinirim...
YanıtlaSilRica ederim.
SilŞanzıman Japon üretici Aisin tarafından geliştirilmiştir.
Doğru şanzıman yağı kullanıldığı sürece arıza çıkarması pek mümkün değildir. Bunun için düzenli olarak doğru şanzıman yağı konulmuşmu, vites geçişlerinde vuruntu veya sarsıntı var mı gibi kontroller yapılabilir.
Yetkili serviste bu durum rahatlıkla anlaşılabilir.
İyi Sürüşler
Herşey için teşekkürler şuan fiyat performans otomatik açısından 2.2 GTS veya Elagance almak istiyorum. Şuanda grande punto 1.3 multijet manuel var donanım yeterli motor kusursuz ama bir vectra nın yeri dolmuyor. Nasip olursa baba olucam 5 ay sonra punto sorunsuz ama ilerde muhtemelen bu yüzden yetersiz gelicek. Çok kararsızım eşe dosta kalsa alınır mı 2.2 vectra diyorlar. G.Punto mada kiyamiyorum sizin düşüncelerinizi almak isterim saygilar.
SilSağlık sıhhat içinde yavrunuzu kucağınıza almak nasip olur inşallah. Açıkcası ben de 2.2 GTS yerine, üzerine 3-5 koyup incelemesini gerçekleştirdiğim 1.9 dizel öneririm.
SilPunto güzel fakat aracı büyütmek ilerisi için daha iyi olacaktır.
İyi Sürüşler
Amin inşallah. Tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim.
Silİyi Sürüşler.
merhabalar erhan bey,
YanıtlaSilsahibindende vectra c 1,9 desing modelinde şehir içi yakıt tüketimi 7,5 lt fakat 1,9 confort ve 1,9 Elegance paketlerinde şehir içi 9,6 lt yakıt tüketimi yazıyor. desing modelinin tork değerine 315 diğerlerinde 320 yazmaktadır. desing ile confort ,Elegance motorları farklımı?
yzınızıda okudumu güzel olmuş
şimdiye kadar 3 defa opel vectra b aldım. hepside beni perişan etti sonra astra g aldım şimdiye kadar kullandığım en iyi araçtı,
şimdide vw 2,0 2007 jettam var.
bir opel hastası olarak yine vectra almayı istiyorum fakat vectra b maceralarımdan dolayı korkuyorum.
:D
Merhaba,
SilTeknik veriler yanlış yazılıyor genelde. Modellerde ki motorlar birebir aynıdır.
Doğrusu 150Hp ve 320Nm'dir. Ortalama tüketim 8-10 litre arasında değişmektedir.
Temiz ve düşük km'lisini bulduğunuzda ekspertiz sonrası gönül rahatlığı ile alınabilecek bir araç.
İyi Sürüşler
iyi günler 2006 vectra comfort yani makyajlı kasalarıdna 1.6 motor seçeneğinde esp varmı? Tuşu felan yok menüde ama kimi var diyor kimi yok
YanıtlaSilMerhaba,
SilNe yazık ki, 1.6 motor seçeneğinde ESP mevcut değil.
İyi Sürüşler
Merhaba
YanıtlaSilÖncelikle bu güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Bende vectra c 1.9 cdti ailesine katıldım aracın motor yaği yağ filitresi ve hava filitresini yeni aldigim için degistirdim. Şu an aklimda birtek şanziman yaği kaldi sizce şanziman yağini degistirmelimiyim ve eğer degistirmeliysem ne kullanmaliyim aracim otimatik vites şimdiden çok teşekkür ederim iyi günler...
Merhaba, Hayırlı olsun. Mutlaka değiştirtin şanzıman yağını. Aisin 6 ileri için istediniz mi yağ satan yerlerde kolaylıkla bulabilirsiniz yağı.
Silİyi Sürüşler
alman araba markaları arasında opel orta gelirliler için en uygun olanı
YanıtlaSilArkadaşlar ben de yeni katıldım bu aileye. Kafama takılan husus triger kayışı. 2008 Opel vectra 1.9 tdci de kayış mı var zincir mi.
YanıtlaSilMerhaba,
SilKayış.
İyi Sürüşler
Tşk ederim
SilOncelikle Merhaba bende 2008 cdti 1.9 comfort vectra c kullanıcısıyim öncelikle aracın yakitindan bahsedeyim bakımları ni sürekli yaptırmama aracın hiçbir sıkıntısı olmamasına rağmen şehir içi 12 litreden assagi yakmiyor istanbul trafiğinde 9 10 litreye idare edebilen varsa helal olsun derim çünkü ben performanslı kullanıyorum gaza bastığınızda 150 bg hissetmeniz lazim modifiye iCinde çok uygun bir araç aracında 18 inç alaşımlı jant ses sistemi arkada ekranlar ve comfort olmasına rağmen ısıtmalı ve soğutmali deri koltuklar bulunmaktadır.Eger performans istiyorsanız bu aracın kesinlikle yakıtına bakmayacaksiniz.Zira arkadaşın anlattığı gibi araç konforun yani sıra performans olarak mükemmel bir araç..Genelde kataloklarda 0-100 arası hızlanmasını 10 saniye gibi gösterir kulliyen yalan dengeli bir kalkisla bu araç 6 saniye 100 kmye ulaşır çok denedim..Mercedes AMG Audi 2.0 taşı quattro givi araçlar dışında kalkıştı gecemeyeceginiz araç yoktur..Ben bu araçtan sadece performansından dolayi vazgecemiyorum.Uygun fiyata hem konfor hem Ferformans başka araçta yok saygilar..
YanıtlaSilEvet arkadaşlar, bende de 1.9 CDTİ design var. Işıklarda Üst segment araçlar harici sizden önce kalkan olmuyor. Performans olarak beni cidden tatmin ediyor. Sizlere de tavsiye ederim.
YanıtlaSilmerhaba. konu biraz eski görünüyor ama belki tecrübelerinizi benimle paylaşırsınız diye sorayım dedim. 2012 model 1.4 tdci fiesta kullanıcısıyım. yakın zamanda vectra c 1.9 cdti model çok hoşuma gitti. fakat ustalarıma sorduğumda motoru sorunlu alma falan dediler. şuan almak istediğim araç 2005 model 220bin km design paket. gerçekten bahsedilen kadar ne sorun yaşayabilirim çok merak ediyorum. alırsam 35 civarına alacağım galiba. müsait bir zamanda cevap yazabilirseniz sevinirim. iyi günler...
YanıtlaSilMerhaba, periyodik ve ağır bakımları düzenli yapıldıysa kolay kolay sorun yaşamazsınız. Tavsiye ederim.
YanıtlaSilİyi Sürüşler
Merhaba , bende yeni bir 2005 c kasa aldım 1,9 comfort manuel 6 ileri ruhsata 88,2KW yazıyor çeviri ile dönüştürünce 118 HP ye tekabul ediyor.ruhsatami yanlış yazıldi acaba yoksa 118 beygir olması mümkün müdür?
YanıtlaSiltesekkurler
Merhaba,
Silİlk gelen çok az araçtan biri olabilir. https://www.auto-data.net/tr/opel-vectra-c-1.9-cdti-120hp-2220
Kötü bir durum değil. 150hp ile arasında dağlar yok.
İyi Sürüşler
Merhaba arkadaşlar ben 2005opel 1.9 desing modeli ile bu hafta aranıza katıldım.190 binde tiriger seti kayışlımı zincirlimi birde maliyitini öğrenmek istiyorum
YanıtlaSilMerhaba,
SilKayış sistemi kullanılıyor. 2019 yılında ortalama 500-600liraya değiştirebilmeniz lazım.
İyi Sürüşler
Erhan bey 6 ileri otomatik Vectra 19 CRDi bunlarda yokuş kalkış desteği varmı yada yoksa yokuşlarda kaydırma ok yaparmı bende bu arabaların hastasın kısmetse bu ay almak istiyorum bu konuda yardımcı olursanız memnun olurum
YanıtlaSilMerhaba Erhan bey çok güzel anlatmışsınız bende bu ay hayırlısıyla bunlardan almayı düşünüyorum ama kafama takılan otomatik vitesler bunlar yokuşlarda çok kardırma yapıyormu veya bı pojo yada Toyota gibi viteş geçişlerini çok hissettiriyor mu
YanıtlaSilMerhaba,
SilVites geçişleri hissedilmeyecek şekilde konforludur.
Diğer belirttiğiniz markalardaki yarı otomatik şanzımanlar ile kıyaslamak büyük hata ve yanılgı olur.
İyi Sürüşler
Merhabalar. Bende bu aileye yarın beğendiğim bir aracı alarak katılacam inşallah. Bir soruda benden gelsin cevaplarsanız sevinirim.
YanıtlaSilEv ve işyerim arası 5 km git gel 10 km. Kısa mesafe için mekanik bir sorun yaşarmıyım sizce??
Merhaba,
SilMotor 1.9 olduğu için geç ısınacaktır. Bu da biraz fazla yakıt tüketmenize sebep olur. Sürekli kısa mesafe kullanırsanız bir süre sonra kurumlar atılamadığı için katalatik konvertör ve egr sistemlerinde kurumlanma yapabilir. Bunu da arada bir uzun yol yaparak giderebilirsiniz.
İyi Sürüşler
Merhaba bende 2005 1.9 design edition var yeni aldim.performans süperbir opel hastası olarak memnum aracın deborah bastığım zaman ses gidiyor ayağımı cekince gürültü var neden olabilir.2 sorum,hız sabitleyici devreye girmiyor.ekranda sürekli far ayarı tekrarlıyor erhan bey bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.allah olmayanada bu arabalardan nasip etsin inşallah
YanıtlaSilMerhaba,
SilGelen trim seslerini arka ve aralık kısımlara sprey silikon sıkarak giderebilirsiniz. Hız sabitleyici modülünün kontrol ettirin, kolay kolay bozulan bir parça değil. Belli bir hızın üzerinde olmnız gerekir(50vb). Far motorunda bir sorun olmuş olabilir. Uyarıyı osebeple verebilir.
İyi Sürüşler
Çok teşekkürler.
YanıtlaSilMerhaba Erhan Bey. Çok açıklayıcı bir çalışma olmuş öncelikle tebrik ve teşekkür ediyorum. Baştan sona hiç sıkılmadan zevkle okudum. Bendede 2007 Elegans full gırtlak dolusu vardı. Tadına doyamamıştım satmakla hata yaptım. 355.000 km.de idi. Aldığım en iyi arabaydı. Size 2 sorum olacak müsadenizle. 2.0 GHİA Mondeo ile şehir içinde yakıt ve esneklik konusunda hangisi daha kullanışlı. C2 Kasa OPC Line araçların Egr valfi iptali mantıklı mı? ki hemen hemen herkes temizletmek yerine bu yolu seçiyor. Saygılarımla iyi sürüşler diliyorum.
YanıtlaSilMerhaba,
Silİki aracın dinamikleri de birbirine çok yakın. Hangisiniz daha temizini bulabilirseniz o tercih edilebilir.
EGR iptali bir miktar yakıtınızı arttıracaktır ve arıza ışığı yanmasına sebep olacaktır. Yazılım ile ışığı söndürtebilirsiniz.
İyi Sürüşler
merhaba,bende bu aracı ciddi olarak düşünüyorum.yazılım ile 150 - 190 hp , tork 320 - 400 nm gibi rakamlar veriliyor.Bu rakamların araca bir zararı olur mu ya da yakıt olarak nasıl değerleri görürüz.
YanıtlaSilHocam 2017 de sızin yorumunuza binaen Honda City 1.4 es 2009 LPG li almıştım... 3 sene sorunsuz bindim... Çok tskr ederim o güzel anlatiminiz için ...
YanıtlaSilBen f/p ci birisiyim...araçtan da çok anlamam..City kullandığım 2 ci araçtı çok memnun kaldım...
D segmentine gecme kararı aldım... Param 1.9 CDTI Lara ancak yetecek gibi... Ben sattıktan sonra piyasa yükseldi param eridi ...
Sizden ricam 1.4 es den sonra ne gibi artılar yaşarım ve artidan da onemlisi ne problemler olabilir.. Yakıti felan geçtim.kastim motor şanzıman ve elektronik arıza...
Çünkü City 3 sene boyunca sadece yağ bakımı istedi diyebilirim...ve otomatiği çok iyi idi...
Ne dersiniz d segmentinde 1.9 CDTI iş görür mü bu paralara f/p tan ötürü....
İlginiz için coooook tskr... Cevabınızı merakla bekliyecegim...