Otomobillerin sınıf anlamındaki karakteristikleri son
yıllarda birbirleriyle iç içe geçmeye başladı. Bilinç düzeyi artan
kullanıcıların farkındalıkları da arttı ve bu sayede kendilerine veya
ailelerine araç bakarken artık araçların karakteristiklerini kendi kullanım
tarzlarına ve gündelik ihtiyaçlarına uydurmaya/örtüştürmeye çalışıyorlar. Bu çaba son derece yerinde, çünkü otomotiv
piyasasının karmaşıklığı rekabet sebebiyle artık çok yüksek ve gittikçe de
karmaşıklaşmaya devam ediyor.
Crossover ve SUV terimleri sıklıkla birbirine
karıştırılıyor. Bunun en büyük sebebi, her iki segmentteki araçların da görünüş
itibariyle birbirlerine çok benziyor olmasıdır. Crossover araçların hemen hemen
tamamı 4x2 olarak tasarlanmışlardır ve genellikle önden çekişlidirler. SUV
araçlar ise 4x4 diye tabir edilen 4 çeker Jeep araçlardır. Aynı şekilde
Crossover araçlar binek otomobil şasesi üzerine yerleştirilirken SUV araçlar
küçük kamyonet şaseleri kullanılarak tasarlanmaktadırlar. Kısaca her iki segment
için temel farklar şunlardır diyebiliriz;
- SUV araçların şasesi kamyonet, Crossover’lerin ise binek otomobil şasesidir.
- SUV araçlar 4x4, Crossoverler ise 4x2 çekiş sistemine sahiptirler.
Gerçekten, dağ tepe yani arazi de kullanmayacaksanız, SUV
araçların fazla yakıtı, fazla vergisi gibi maliyetlere katlanmak yerine, yeni
nesil Crossover’lar sizi daha çok etkileyecektir. Ben de bu düşüncelerle yola
çıkarak Peugeot 3008 Crossover modelini almış bulunuyorum.
Kullanıcıların bilinç düzeyi ve beklentilerinin artması otomotiv
markalarını da rekabete zorluyor. Markalar, C sınıfı platformları yerden
yükseltip, ölçüleriyle de irili ufaklı oynamalarla günün ihtiyaçlarını da göz
önünde bulundurarak Crossover modellerini ortaya çıkarmaya başladılar. Nissan
Qashqai bu sınıftaki ilk öncülerdendir. Ardından Peugeot 3008, Kia Sportage, Volkswagen
Tiguan, Opel Mokka, Renault Captur gibi modeller sıklıkla yollarda görünür hale
gelmişlerdir.
Peugeot’da diğer birkaç marka gibi daha önce olmayan C+
sınıfını iyi analiz etti ve 3008 modelini Crossover olarak ortaya çıkardı.
Peugeot 3008’i ilk olarak 2008 yılında Paris Motor Show'da sergiledi. Sınıfındaki
diğer seçeneklere göre daha SUV vari görünen 3008'in bu şekilde görünmesine
geniş ve yüksek ön ızgara, büyük tekerlek davlumbazları ve yüzey alanı epey
büyük olan gövde panelleri yardımcı oluyor. Ön ve arka tamponların alt
kısımlarına yerleştirilen metal kaplamalar arazi koşullarında daha rahat
hareket etmenize ve aracın daha estetik görünmesine yardımcı oluyor.
2008 yılında satışına başlanan 3008 modeli, ülkemize 2009
yılı itibariyle getirilme başlanmıştır. Dünya çapında 5 yılda 500binden fazla
adet satılmıştır. 2009-2010 yıllarında en donanımlı paketin adı; Premium Pack
iken, sonraki yıl geçirdiği Euro5 makyajı ile Allure adını almıştır.
3008’in kalbi, Peugeot’un adeta tekniğini konuşturduğu, yıllardır
birçok modelinde kullandığı dört silindirli 1598cc, 110Hp ve 240Nm değerlerine
sahip Common Rail teknolojili HDi dizel motordan oluşuyor.
Maksimum gücünü 4000 devirde veren motor, maksimum torkuna
ise 1750 devirde ulaşıyor. Sessiz çalışma karakteristiğindeki turbo beslemeli dizel
motor, yakıt tüketiminde son derece ekonomik değerler sunarken, performans
istendiğinde kendine hayran bırakan, yüksek gücü ve torku sayesinde birçok rakibini
geride bırakacak bir performans sergilemektedir.
Özellikle yüksek tork, düşük devirlerde dahi hiçbir
sıkıntıya düşmeden yol almanızı sağlıyor. Yine yüksek tork sebebiyle uzun
yolculuklarda yokuşlu yolları zorlanmadan rahatlıkla çıkabiliyorsunuz. Motor
sesinin kabinden duyulmaması için başarılı bir izolasyon yapılmış. Çok dikkatli
olmayan yolcular aracın dizel olduğunu anlamıyorlar. Peugeot ve Citroen’in
birçok modelinde kullanılan bu motorun sizi yolda bırakacak herhangi bir kronik
sorunu bulunmuyor. Periyodik bakım aralığı Peugeot tarafından 15bin km olarak
öneriliyor. Triger sisteminde zincir yerine kayış kullanılmış ve belli bir
zamanda(5yıl/100bin km vb.) değiştirmek gerekiyor.
4000 devirde 110Hp güç ve 1750 devirde 240Nm tork üreten
motor, alt devirlerden itibaren gücünü sonuna kadar hissettiriyor. Cüsseli bir
yapıya sahip olan 3008’de tam tadında bir güç ünitesi kullanıldığını rahatlıkla
söyleyebilirim. Cüsseli yapısına rağmen hantallıktan uzak olan aracı vites
kolunun yanındaki spor moduna(S tuşu) bastığınızda daha da agresif/spor sürüşler
yapabiliyorsunuz.
0-100 km/s hızlanmasını 12 saniyede tamamlayan aracın katalog
verisi olarak son hızı 180 km/saat olarak gösterilse de, otoyol denemelerinde
rahatlıkla 200’lü değerleri görebiliyorsunuz. Aracın ara hızlanmaları tatminkar
seviyede. Kick down tepkileri şanzıman ile uyumlu ve koltuğa yapıştırma
etkisini fazlasıyla hissedebiliyorsunuz.
Aracın vites sistemi, Peugeot’un Fransa’nın Valenciennes
vilayetinde ki fabrikasında üretilmiş Tiptronik 6 ileri yarı otomatik
şanzımandan oluşuyor. Son derece sorunsuz ve diğer yarı otomatiklere göre daha
az sarsıntılı vites geçişleri ile sizin kullanım tarzınıza göre kendini
ayarlaması özellikleriyle, oldukça beğenimi kazanıyor.
Auto6R şeklinde isimlendirilen şanzıman temelde 4 ana sistem sayesinde çalışmaktadır. En temelinde sistemin beyin bölümü bulunmaktadır. Diğer çalışmaların başarılı bir şekilde yapılması için gerekli 3 sistem daha bulunmaktadır. Bunlar sırası ile Elektriksel pompa ünitesi, Kavrama elektro hidrolik aktüatörü ve Elektro hidrolik aksiyonerdir. Adından da anlaşılacağı gibi 6 ileri vites seçeneği bulunmaktadır. Auto6r sayesinde debriyaj ortada kalkmıştır. Debriyaj yerine 6 ileri vites bulunmaktadır. Bu vites üzerinde kavrama noktasını seçebilmenin yanında aracınızı otomatik şekilde de kullanabilirsiniz. Aynı diğer yarı otomatik şanzımanlarda olduğu gibi aracı ister eski tip tam otomatik bir araç gibi kullanabilirsiniz isterseniz de kavrama noktasını kendiniz belirleyebilirsiniz tercih tamamen size kalmış durumda.
Manuel pozisyonda kullanabilmeniz için direksiyonda özel
olarak hazırlanmış F1 kulakçıkları size doğru vites değişimi için yardımcı
olacaktır. Otomatik olarak kullanmaktan sıkıldığınızda bu kulakçıklar sayesinde
keyifli bir sürüş zevki sizin olacaktır. Başka bir şekilde de sürüş zevkinizi
üst noktalara taşıyabilirsiniz. Spor moda geçerek aynı zevki ve daha fazlasını
yaşamanız mümkün. Otomatik mod için ‘A’, manuel mod için ‘M’ ve spor mod için
vites kutusu üstündeki spor mod tuşuna basmanız yeterli olacaktır. Araç sizin
seçiminizi algılayacak ve sürüş performansını beyine aktararak istediğiniz moda
geçmenizi sağlayacaktır. Araç stop ettiğinde seçmiş olduğunuz spor mod seçimi
iptal olacaktır.
Yarı otomatik olması sebebiyle vites değişimlerini
hissedebiliyorsunuz. Günümüzde ki çift kavramalı şanzımanlardaki gibi bir
konfor bekliyorsanız biraz hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz fakat unutmayın
ki, çift kavramalılardaki bozulma riski hiçbir zaman yarı otomatiklerde yoktur
ve o konuda her zaman kafanız rahat olacaktır. Diğer yarı otomatik
şanzımanlarda ki gibi kullanım sırasında arada belli mekanik sesler
duyabiliyorsunuz. Fakat bu şanzımanın
doğru bir şekilde bakımları yapıldığı sürece(yağ değişimleri vb.), size sorun
çıkarmayacak son derece sorunsuz bir şanzıman sistemi olduğunu söyleyebilirim. Ayrıca benim gibi biraz daha vites değişimleri hissetmek, bu
değişimleri gaz pedalına basışınızın şiddetine göre akıllı yöneten bir şanzıman
istiyorsanız siz de benim gibi kısa sürede alışabilirsiniz.
Yokuş kalkış desteği(Hillholder) birçok araçta çok dik yokuşlarda devreye girmektedir. 3008’de ise dik yokuşa gerek kalmaksızın düz yolda dahi frene bastığınızda devreye girmekte ve aracın geri kaymasını önlemektedir. Bunun sebebi Hillholder sisteminin bu araçta sadece şanzıman değil, ESP sisteminden de destek alarak çalışmasıdır.
Yokuş kalkış desteği(Hillholder) birçok araçta çok dik yokuşlarda devreye girmektedir. 3008’de ise dik yokuşa gerek kalmaksızın düz yolda dahi frene bastığınızda devreye girmekte ve aracın geri kaymasını önlemektedir. Bunun sebebi Hillholder sisteminin bu araçta sadece şanzıman değil, ESP sisteminden de destek alarak çalışmasıdır.
Şunu itiraf etmeliyim ki, bu araçtan bu kadar iyi bir yol
tutuşu beklemiyordum. Yapısı ve yüksekliği sebebiyle kullanmadan önce belli bir
önyargıya sahiptim. Fakat aracı bir süre kullandıktan sonra kendisine önyargı
ve haksızlık ettiğim için kendime kızdım. İstanbul-Marmaris arası ailemle
yaptığım tatil yolculuğunda gördüm ki aracın yol tutuşu gerçekten çok başarılı.
Bu başarıyı her hava koşulunda sürdürmek için “Grip Control” sistemi aracın
karakteristiğine güç katıyor.
“Grip Control” sistemi opsiyonel olarak en dolu donanım
paketiyle birlikte sunuluyor. Arazi ve kış şartlarında bu sistem sayesinde daha
güvenli ve performanslı sürüşler yapabiliyorsunuz.
Gözlemlediğim bir olumsuzluk belki de bu sınıfta ki
araçların ortak noktası; Yüksek süratlerde geniş gövde yapısı sebebiyle yanal
rüzgarlardan fazlaca etkilenmesi. Bu sebeple otoyol sürüşlerinde yüksek hızlarda
dikkatli sürüşler gerektiriyor.
3008’in süspansiyonları orta sertlikte ayarlanmış ve darbeleri
emmekte zorlanmayan bir yapıda tasarlanmış. Otoyol sürüşlerinde adeta uyku
moduna geçen sessizliği, arazi koşullarında büyük cüsse sebebiyle sarsıntılara
sebebiyet veriyor.
Araçta yol tutuş ve konfora da katkı sağlayan 215/60/16
ebatlarında yanakları güçlendirilmiş(XL) lastikler kullanılmış. 5 kollu 16”lik
çelik jantlar da araca spor ve hoş bir görünüm katmış.
Araca iniş ve binişler oldukça rahat. Büyük sürücü kapısını
açıp iç mekana ayak bastığınızda ilk olarak, iç mekanın ne kadar aydınlık ve
ferah olduğu gerçeğiyle karşılaşıyorsunuz. Yüksek oturma pozisyonu geniş
cam yüzeyleri ve panoramik cam tavanla birleşince oldukça rahat bir görüş alanı
elde ediyorsunuz. Görüş anlamında neredeyse hiç kör nokta olmadığını
söyleyebilirim.
Aracın koltukları oldukça rahat ve sizi saran bir yapıda tasarlanmış. Uzun seyahatlerde herhangi bir rahatsızlık hissetmiyorsunuz. Desenleri itibariyle kiri de göstermeyen koltuklar, incelediğim yüksek kilometreli araçlarda dahi diri olmalarıyla göz dolduruyorlar.
Aracın koltukları oldukça rahat ve sizi saran bir yapıda tasarlanmış. Uzun seyahatlerde herhangi bir rahatsızlık hissetmiyorsunuz. Desenleri itibariyle kiri de göstermeyen koltuklar, incelediğim yüksek kilometreli araçlarda dahi diri olmalarıyla göz dolduruyorlar.
Aracın ön konsolu kalite hissi ile birlikte, farklı ve
sıkıcı olmayan bir tasarıma sahip. Şalter şeklindeki düğmeler günlük hayatta
kullanması keyifli detaylardan oluşturulmuş. Ergonomi ve kullanımda bir sıkıntı
bulunmuyor. Sürücü olarak rahatlıkla tüm detaylara hakim olabiliyorsunuz. Genel
malzeme kalitesi ve özellikle ön göğüste kullanılan yumuşak dokunuşlu plastik
malzeme başarılı. Konsol kısmında telefon koymak için bir alanın düşünülmemiş
olması üzücü bir durum.
Ön ve arka kısımda baş, diz ve omuz için tüm mesafeler son
derece cömert tasarlanmış. Arkada ki yolcular için havalandırma çıkışları ve
cam perdeleri ince ve güzel düşünülmüş detaylar.Ayrıca, arka tarafın zemininde şaft tüneli yükseltisi olmaması arkada oturan yolcular için son derece konforlu bir sonuç doğuruyor. Yine arkadaki havalandırma ızgaralarının altında 12V’luk güç çıkışı arkadaki yolcular için güzel bir detay.
İç mekan saklama gözü bakımından oldukça zengin. Aracın
torpidosu küçük görünse de, kapı içlerindeki devasa saklama alanları, direksiyonun
altında ki saklama alanı ve arka kısımdaki tabanının içinde iki tane gizli
saklama bölmesi küçük eşyalarınızı rahatlıkla alabiliyor. Orta konsolda bir
bardaklık gözü bulunuyor.
Orta kol dayamanın altında minibar kadar büyük ve soğutmalı
bir depo(çok büyük olduğu için depo diyorum) bulunuyor. Bu göz o kadar büyük ki,
içerisine çantanız, litrelik içecekler ve gözlükleriniz rahatlıkla sığabiliyor.
Arka kısımda da açılıp kapanabilen kol dayama mevcut.
Aracın kadranları oldukça şık ve beyaz aydınlatmalı kolay
okunabilir bir yapıda tasarlanmış. Kadran içlerindeki yuvarlak halkalarda uyarı
ve bildirimleri görüntüleyebiliyorsunuz. Yine kadran orta kısmında vites ve
kilometre bilgilerini görüntüleyebiliyorsunuz.
Yol bilgisayarı, müzik sistemi ve genel ayarları aracın konsoluna monte edilmiş dikdörtgen LCD panelden takip edebiliyorsunuz. Panelin kullanımı kolay ve ışıklandırması son derece başarılı. Müzik sistemi mp3 çalmayı destekliyor ve performansı günlük kullanım için yeterli düzeyde. Direksiyonun sağ arka kısmındaki kol ile de müzik sistemini kontrol edebiliyorsunuz.
3008'in rakiplerinde olmayan "bonus" bir özelliği var: Grip Control. Land Rover'lardaki Terrain Response sistemine benzer, orta konsolda yer alan döner büyük tuşla 5 farklı mod arasında(Normal, kar, çamur, kum, ESP OFF) seçim yapabiliyorsunuz. Sistem, ESP ile birlikte çalışıp farklı zemin koşullarında iki ön tekerleğin maksimum tutunması için çalışıyor. Bir nevi, sınırlı kaymalı kilitli diferansiyel gibi davranıyor. Grip Control, zorlu zemin koşullarında daha iyi tutunma sağlanıyor, ancak önden çekişli 3008'i dört çekere dönüştürdüğünü zannetmeyin.
Head Up display, anlık hız, öndeki araçla mesafe ve hız sınırlayıcı ile hız limitleyicinin bilgilerini gösteriyor. Başlarda ne kadar gerekli diye merak ettiğiniz bu bilgi paneli, uzun yolculuklarda olmazsa olmazınız haline dönüşüyor. Kadranları bırakıp tüm takip işlemlerinizi bu ekran üzerinden yapmak uzun seyahatlerde sizi ekstra olarak konfor sunuyor. Ekranın alçaklık ve yüksekliği, ışık şiddeti gibi özelliklerini konsoldaki şalterler vasıtası ile ayarlayabiliyorsunuz.
Head Up display, anlık hız, öndeki araçla mesafe ve hız sınırlayıcı ile hız limitleyicinin bilgilerini gösteriyor. Başlarda ne kadar gerekli diye merak ettiğiniz bu bilgi paneli, uzun yolculuklarda olmazsa olmazınız haline dönüşüyor. Kadranları bırakıp tüm takip işlemlerinizi bu ekran üzerinden yapmak uzun seyahatlerde sizi ekstra olarak konfor sunuyor. Ekranın alçaklık ve yüksekliği, ışık şiddeti gibi özelliklerini konsoldaki şalterler vasıtası ile ayarlayabiliyorsunuz.
Hız sabitleyici direksiyonun sol arka kısmına konumlandırılmış ve gerçekten kullanımı çok akıllıca tasarlanmış. Uzun seyahatlerde kaldığınız hıza geri dönme, devreye alma ve devreden çıkarma, hızınızı azaltma ve yükseltme çok keyifli ve basit gerçekleştiriliyor.
Yine bu kol üzerinde hız limitleme özelliği bulunuyor. Birçok aracımda bu özellik devreye alındığında, ilgili hıza geldiğinizde araç sesli ikaz verirken, 3008’de ona ilave olarak, limitlediğiniz hızı geçemiyorsunuz. Gaza ne kadar basarsanız basın limitlediğiniz hızı geçemiyorsunuz. Bu da çok güzel bir özellik.
Otomatik karartmalı dikiz aynasının üst tarafında araçtaki emniyet kemerlerinin takılı olup olmadığı şema ile size gösteriliyor.
Tüm yolcuların rahatlıkla gördüğü ekranda hangi koltukta kemer takılmadığı kırmızı ile işaretleniyor ve ikaz sesi ile bildiriliyor.
Tüm yolcuların rahatlıkla gördüğü ekranda hangi koltukta kemer takılmadığı kırmızı ile işaretleniyor ve ikaz sesi ile bildiriliyor.
Sürücü kapısında ki kumandalar kullanışlı. Çocuk kilidi kapı
ve cam için düğme ile aktif edilebiliyor. Kapıdan manuel bir ayar yapmanıza
gerek kalmıyor. Yan aynalar elektrikli olarak katlanıyor. Aracı kilitleyip
açtığınızda otomatik olarak açılıp kapanıyor.
El freni bu araçta elektrikli ve otomatik olarak görev
yapıyor. Aracı stop ettiğiniz an kendisi otomatik olarak çekiliyor ve buton da
ki kırmızı ışık çekili olduğunu belirtircesine aydınlanıyor. Çekilme sırasında
tiz bir ses de duyuyorsunuz.
Araçta tam otomatik, çift bölgeli dijital klima kullanılmış.
Göstergelerde ve düğmelerde herhangi bir aşınma söz konusu değil. Bu kadar
geniş iç hacme sahip bu araç saniyeler içinde ısınıp soğuyabilmekte, buğusu
giderilebilmektedir. Bu da klima sistemi konusunda iyi çalışıldığını
gösteriyor.
Aydınlatma ve yağmur sensörleri, lastik basınç sensörleri,
park sensörleri ve isofix çocuk koltuğu bağlantıları aracın konforlu yapısına
katkı sağlayan diğer donanımlar. Park sensörü iki güzel özelliği içinde barındırıyor. Birincisi mesafeyi görsel olarak bilgilendirme ekranında görebiliyorsunuz, ikincisi de sesli ikaz yaklaştığınız konuma göre ilgili hoparlörden gelerek size o yöne yaklaştığınızı belirtiyor.
Araç 4.36 metrelik uzunluğu, 1.83 metrelik genişliği ve 1.63
metrelik yüksekliği ile kabin içinde oldukça ferah ve 5 kişi için oldukça geniş
bir yaşam alanı sunuyor.
Bagaj kapasitesi 512 litre gibi yüksek bir hacme sahip.
Bu anlamda rakiplerinden 1 adım önde(Vw Tiguan 470lt-Nissan Qashqai 410lt
vb.) Bagaj içerisindeki aparat sayesinde çift katlı olarak da kullanılabiliyor.
Bagaj kapağının tamamen açılıyor olması yükleme ve indirme işlemlerinde büyük
kolaylık sağlıyor. Arka koltuklar yatırıldığında 1604 litre gibi devasa
bir bagaj hacmi elde edilebiliyor. Bagaj kapağının aşağı açılan küçük parçası,
üstüne oturulmak amaçlı veya mini piknikler ve molalarda masa niyetine de
kullanılabilir.
Bagaj içinde iki tane kapaklı bölme, elektrik feneri ve bir
adet de 12V elektrik çıkışına yer verilmiş. Yine bagaj içinden arka koltukların
olduğu alana açılan bir pencere bagajdan bir şey almak için güzel düşünülmüş
bir detay.
Aracın boş ağırlığı 1425 kilogram. Bu cüssedeki bir araç
için hafif olduğunu düşünebilirsiniz. Buda yakıt ekonomisi anlamına
geliyor. Yakıt deposu 60 litre. Euro IV
normundaki 1.6 HDi motorun CO2 Emisyon değeri 130gr’dır. 3008’in yolda
süzülerek pürüzsüz ilerlemesinin altında ise, 0,29’luk düşük bir sürtünme
katsayı yatıyor.
Gelelim belki de bu araca aşık olacak olmanızdaki en temel
unsura, yani yakıt tüketimi değerlerine. Yakıt tüketimi konusunda fabrika
verilerine bakacak olursak; Şehir içi 6,5 litre, Şehir dışı ise 4,4 litre gibi
değerler önerilmiş. İstanbul trafiğinde yaptığım süsüşlerde ortalamam 6 litre
civarında gerçekleşiyor.
Yaptığım İstanbul-Marmaris tatil yolculuğunda, araçta 4
yolcu, bagaj dolu, ara sıra klima açık ve ortalama hızım genellikle hız
sabitleyici ile 110 km/h civarı, elde ettiğim sonuç 4,5 litre. Dönüşte biraz
daha hızlı ve sürekli klima açık şekilde ki kullanım ile 5,0 litre gibi harika
bir değer elde ettim.
Bu cüssede ki bir araçla ve yokuşlarda, sollamalarda yüzünüzü
güldüren performansını da düşündüğünüz zaman gerçekten harika bir tüketim
değeri olduğunu görüyorsunuz. Çok kısa sürede çok fazla kilometre yapmış olmamı
da aracın düşük yakıt tüketimine bağlıyorum. Şunu da not etmek isterim; aynı
güzergahta aynı motorlu C4’ün manuel viteslisinden daha az yaktığını
belirtmeliyim. Bu da Auto6R şanzımanının tüketime olan katkısını gösterir
nitelikte.
3008 sürüş güvenliği anlamında ince dokunuşlarla dolu bir
araç. “Head up display” ekranı, elektrikli el freni ve mesafe kontrol sistemi,
yokuş kalkış desteği ile ESP donanımları sayesinde güvenli sürüşler yapmanız
sağlanıyor.
Grafiksel gösterimli ve sesli park sensörü, hareket halinde
otomatik kilitlenen kapılar gibi ekipmanlar ile de sürücünün işleri
kolaylaştırılmış.
3008 EuroNCAP çarpışma testlerinde 5 yıldız almayı
başarmıştır. Sürücü, Yolcu, Yan ve Perdelerde olmak üzere Toplam 8 adet Hava
Yastığı, Immobilizer, sıkışma önleyici camlar gibi güvenlik özellikleri
bulunuyor.
Peugeot 3008 sundukları ile fiyat/performans listeme girmiş
bulunuyor. Ferah iç mekanı, eksiksiz ve tatmin edici donanımları, rahat sürüşü,
güvenliği ve dizel otomatik kombinasyonuyla günlük hayat için başarılı bir araç.
5 kişiyi sıkıştırmadan ağırlayan geniş iç mekanı, uzun yolda da yolcularını
üzmüyor ve rahat yolculuklar yapmasını temin ediyor. Üstelik tüm bunları
gerçekten de çok düşük yakıt tüketimi değerleri ile gerçekleştiriyor.
Sunduğu konfor ve eğlenceli yapısının yanında, yüzünüzü en
çok yakıt tüketimi ile güldürüyor. Öyle sanıyorum ki, bu araca sahip
kullanıcılar, zaman içerisinde sadece daha üst modeline terfi etmek için
araçlarını gözden çıkarabilirler. Fransız’lar bu aracı her yönüyle ailenizin
bir parçası olması için tasarlamışlar.
Son günlerde yeni 3008 yavaş yavaş gün yüzüne çıkmaya başladı. Fiyatının yüksek konuşuluyor olması, 2009-2015 arasındaki modellere olan talebin artacağı anlamına geliyor. Zaten bunu da yavaş yavaş etrafınızda çoğalan 3008’lerden anlayabilirsiniz…
Son günlerde yeni 3008 yavaş yavaş gün yüzüne çıkmaya başladı. Fiyatının yüksek konuşuluyor olması, 2009-2015 arasındaki modellere olan talebin artacağı anlamına geliyor. Zaten bunu da yavaş yavaş etrafınızda çoğalan 3008’lerden anlayabilirsiniz…
Bu aracın kendine özgü bilinçli bir kullanıcı profili
mevcut. Facebook ve WhatsApp üzerindeki PEUGEOT
CROSSOVERTEAM üzerinden siz de buluşmalara katılabilir ve bilgi
alışverişinde bulunabilirsiniz.
İyi Sürüşler
Erhan Tayar
Erhan hocam, yine çok güzel bir inceleme. 3008'i sonraki otomobil seçimimde aday listeme soktunuz.
YanıtlaSilEllerinize sağlık bende bu aracı alalı 2 gün oldu anlattıklarınız ve şefaflığınız ortada iyiki de seçmişim dedirttiniz tekrar teşekkürler
YanıtlaSilTeknik özelliklerde bagaj hacmi 348 lt gözüküyor, sizin değerlendirmeniz de 512 lt belirtmizsiniz, bu konuda aydınlatır mısınız, sizin sayenizde 3008 listeme girmiş durumda, ayrıca yarı otomatik vitese alışabilirmiyim, eşim için düşünüyorum, kullanımı kötü değildir umarım. Sizin anlatımınızla aracı çok beğendim, almayı düşünüyorum, soruma cevap verirseniz sevinirim
YanıtlaSilBagaj bu araçta en son dert edeceğiniz nokta olur. Çok büyük ve kullanışlı. Yarı otomatiği oldukça konforlu. Memnun kalacağınızdan emin olabilirsiniz.
Silİyi Sürüşler
Ayrıca, daha önce yarı otomatik vites AutoR6 hiç kullanmadım, sorunsuz olduğunu sözlemişsiniz , umarım alışabilir ve memnun kalırım, bu konuda biraz tereddütüm var, umarım yanılırsınız, sunumunuz için teşekkürler,sıkı takipçinizim
YanıtlaSilgüzel anlatım olmuş elinize sağlık
YanıtlaSilallah razı olsun sizce qaşhqai mi yoksa 3008 mi kafam karıştı
YanıtlaSilMerhaba,
SilTartışmasız 3008.
İyi Sürüşler
İyi günler, Grip Control sistemi nasıl ayarlanıyor. Bende herhangi bir göstergesi yok veya ben bulamadım. yardımcı olursanız sevinirim
YanıtlaSil