Bazı insanlar vardır…
Girdikleri ortamlarda, konuştukları topluluklarda her zaman
dikkatler onların üzerindedir. Farklı bir farkındalıkları vardır. Herkesler
onlardan bir şeyler almaya, esinlenmeye çalışır.
Bazıları buna Karizma diyor…
İşte bu kez sahip olduğum ve inceleyeceğim Otomobil de tıpkı
yukarıdaki anlatımımı simgeliyor.
Tekrar bir Mitsubishi ile karşınızdayım…
Honda City aracımdan önce kullandığım Mitsubishi Colt, bende
derin izler bıraktı ki tekrar Mitsubishi’ye döndüm diye düşünebilirsiniz. Uzun
zamandır hayallerimi süsleyen bu aracın incelemesini diğerleri gibi bir
oturuşta değil, günlerce üzerine ilaveler yaparak tamamlıyorum.
Öncelikle şunu belirtmeliyim ki, bu araçta kendinizi safkan
bir spor otomobilde gibi hissediyorsunuz. Size bunu hissettirecek çok fazla
detay düşünülmüş. Performansından yol
tutuşuna, konforundan güvenliğine, heybetli görüntüsünden yakıt ekonomisine,
tüm detaylar Mitsubishi Mühendisleri tarafından incelikle dokunulmuş. 1.5 ve
1.6 Lancer’dan her anlamda farklı olan 1.8 Lancer, tamamen kendine özgü yapısıyla
ülkemizdeki Lancer modellerinin içerisinde Evo X’den sonraki en güçlü seçenek olarak
karşımıza çıkıyor.
Araç, spor görünümü ve rengi sebebiyle trafikte dikkatleri
üzerine toplayan bir yapıya sahip. Çoğu zaman insanların aracı birbirine
gösterdiklerine şahit oluyorsunuz. Park ettiğiniz yerlerde çocuklar yanaşıp
“kaç yapıyor abi bu” diye sorabiliyorlar. Ülkemizde 2009 ve 2011 yılları arasında toplam 161 adet satılmış olan bu aracı her sokakta veya yolda görme şansınız ne yazık ki yok.
Benim aracımda diğer tüm 1.8 Lancer’lar gibi ruhsatta
INSTYLE diye geçse de, esasen INTENSE modeli. 2009 yılından beri ülkemize
getirilen aracın sıfırının fiyatı 75bin TL dolaylarında.
İkinci el olarak aldığım aracın rengi Yakut Kırmızısı olarak
geçiyor ve lansman rengini taşıdığı için biraz şanlı olduğumu söyleyebilirim. Bana göre Lancer’a en çok yakışan ve aracı
gösteren renkler Kırmızı ve Beyaz seçeneği. Siyahta asil duruyor fakat aracın
hatlarını tam olarak belli etmiyor diye düşünüyorum.
1.8 Lancer, diğer 1.5 ve 1.6 Lancer’lara göre çok farklı
donanım özelliklerine, yol tutuşuna, motor performansına, ses sistemine ve dış
görünüme sahip…
Temiz bir Mitsubishi alarak;
- Performans anlamında her zaman kağıt üzerindeki değerlerden çok daha fazla performans elde edeceğimi,
- Yakıt tüketimi anlamında yine kağıt üzerindeki değerlerden düşük değerler elde edeceğimi biliyordum. Bu sebeple Lancer 1.8 CVT bana göz kırpıyordu…
Aracın kalbi 1798cc, 143Hp ve 178Nm değerlerine sahip 4B10 kodlu MIVEC
motordan oluşuyor. Maksimum gücünü 6000devirde veren araç, maksimum torkuna ise
4250devirde ulaşıyor.
Düşük devirlerde sakin ama kendinden emin ilerleyen araç,
ara hızlanmalarda da gaza sonuna kadar basmanıza gerek olmadan aracı istenilen
hıza taşıyabiliyor.
Gelelim üst devirlere, yani 4-6bin devir bandına…
Burada küstahça bir gülümseme attığımın farkındasınız
biliyorum. Evet, araç Direksiyonun arkasındaki gerçek Magnezyumdan üretilmiş
kulakçıklarla kullanılmaya başlandığında bu devir aralıklarında adeta
çıldırıyor diyebilirim.
Spor modda kullandığınız zaman aracın Hiç bitmeyen bir gücü
var izlenimine kapılıyorsunuz. 1.8 ve 143 beygirin hakkını spor moddayken daha
keyifle aldığınızı söyleyebilirim.
D modunda ise araç daha çok ekonomi yapma amaçlı çalışıyor.
D modundaki kullanım durumunuzu belirli aralıklarla takip eden INVECS III
teknolojisi, sizin aracı sürme karakteristiğinizi kaydedip ona göre bir
performans sergiliyor. D modunda aracı çok agresif kullanırsanız, araç her daim
fırlamaya hazır bir kısrağa dönüşüyor ve tüketimde buna bağlı olarak artıyor. Gaza
sonuna kadar bastığınızda devir 6bin civarına kadar çıkıp sabitleniyor ve bu
sırada araç çıldırırcasına ivmelenmeye devam ediyor. Benim size önerim kendi
kullanma stilim olan, D modunda ekonomi yapma odaklı sakin kullanım, bu sayede
düşük yakıt tüketimi elde etme, agresif kullanma ihtiyaçlarında ise spor moda
geçme. Bu arada belirtelim, Vites kolu üzerinde Spor modu yer almıyor, Siz
kulakçıklarla oynamaya başladığınız an araç spor moda geçmiş oluyor. Sağ
Magnezyum kolu kendinize bir süre çekili tuttuğunuzda tekrar D moduna geçmiş
oluyorsunuz.
Spor modda ayrı bir karaktere bürünen Lancer, 0-100 ve son
hızlarda D moduna göre çok daha iyi zamanlar elde etmenizi sağlıyor.
Genelde yol tutuşu iyileştirmek için modifiye anlamında
yapılan “Kule Gergisi” bu araçta standart olarak geliyor. 18'' jantlar ile
birlikte araç yolda adeta süzülerek yol alıyor. Lancer 1.8 virajlarda ve ani
manevralarda size sonuna kadar güven veriyor.
ASTC(ESP) istenildiği zaman kapatılıp açılabiliyor. Ben her daim açık
kullanıyorum. Lastik ebatı olarak aracın standart fabrika çıkışında 215X45X18
ölçüleri yer alıyor.
Araçta Çok kollu süspansiyon kullanılmış ve 1.8’de süspansiyonlar
spor olarak ayarlanmış durumda. Bu sebeple Yol tutuş çok başarılı bir hale
gelmiş. Lastik yanak ebadı 45 olmasına karşın, darbeleri emen ve kabine çok
fazla iletmeyen bir yapıya sahip. Diğer 1.5 ve 1.6 modellerine göre daha farklı
bir yalıtım sistemi uygulanmış. Camları kapattığınız zaman adeta dış dünya ile
irtibatınız kopuyor diyebilirim. Orta yükseklikteki hızlarda dahi içeriye
rüzgar sesi vb. almıyorsunuz.
Lancer 1.8’de diğer 1.5 ve 1.6 Lancer’da kullanılan klasik 4
ileri Otomatik şanzıman kullanılmıyor.
Genel olarak sorunsuz şanzımanlar
kullanan Mitsubishi, Colt’da dünya devi Getrag ile çalışırken, Lancer 1.8’de Otomatik
Vites olarak Japon menşeili Jatco’nun üretimi olan CVT şanzımanı kullanıyor.
Aynı şanzıman yurt dışındaki 2400cc Lancer’larda da mevcut. Jatco daha önce
incelediğim 2.0 Ford Mondeo TDCI Otomatik Şanzımanında gözüme çarpmıştı. Belki
biliyorsunuzdur, dizel 2.0’lık Mondeo motoru çok yüksek tork değeri(340Nm)
sunuyor ve buna karşın Otomatik Şanzımanı hiç sorun çıkarmıyor. Bu kadar yüksek
torka rağmen bir şanzıman sorun çıkartmıyorsa benden tam puan almayı
hakkediyordur. Lancer 1.8’de 6 ileri kademeye sahip şanzıman F1 olarak
direksiyonun arkasındaki Magnezyum kulakçıklar sayesinde Spor modda
kullanılabiliyor. D modunda şanzımanın CVT olması sebebiyle 1500 devirde tüm
şehri dolaşabiliyorsunuz. Ani gaza basmalarda devir örneğin 5-6 bin devirde
sabit kalırken hız sürekli artıyor. Şanzımana kısa bir süre içinde
alışabiliyorsunuz ve adeta araç, şanzıman ve siz arasında bir bağ oluşuyor.
Bu bağ sonrasında şu izlenimi elde ediyorsunuz; Araç D
modunda ağırbaşlı beyefendi bir yapıda yolda süzülerek ilerliyor. Spor modda
ise, adeta tüm enerjisini bağırarak haykıran bir boğa edasıyla asfaltı kazıyor…
Gelelim bu aracın belki de en iyi özelliklerinden biri olan
8+1 Ses Sitemine;
Rockford Fosgate imzalı 650W Premium Müzik sistemi, bu
araçta gaz pedalından ziyade sizi heyecana getiren ilk unsur diyebilirim.
Bagajda bulunan 10'' lik punch(subwoofer) ile bass vuruşlarını içinizde
hissetmenizi sağlıyor.
Bluetooth, Far-Yağmur Sensörü, Cruise Control, Soğutmalı
torpido, içinde 12 V’luk elektrik girişi olan Kol dayama, AUX girişi, Ön
konsolda, kapılarda ve Vites kolunun ön kısmı ile çevresinde karbon kaplama
gibi konfor, güvenlik ve sürüşü kolaylaştırıcı birçok özelliğe sahip.
Yakıt tüketimi olarak, hafta sonları yaptığım
Maltepe-Beyoğlu geçişlerinde köprü trafiği olduğu halde, 7.3 Lt gibi değerleri yakalıyorum. Çok aşırı
dur kalkların olduğu trafikte 9 litre civarı bir tüketim çıkıyor. Durmaksınız
gidilen Otoyollarda ise 5-6 litreli değerler kolaylıkla yakalanabiliyor.
Yol Bilgisayarında anlık, ortalama tüketimlerle, kalan
yakıtla gidilebilecek mesafe, sıcaklık göstergesi, periyodik bakım hatırlatıcıları,
ESP uyarıları gibi bir çok detaya ulaşabiliyorsunuz.
Aracın kapıları oldukça ağır ve kapanırken tok bir ses
duyuyorsunuz. Kapı üstleri pahalı araçlarda olduğu gibi bir hayli geniş
tutulmuş. Rahatlıkla kolunuzu buraya koyabiliyorsunuz. Tüm kapılarda eşya koyma
gözleri bulunuyor. Önde bulunan kol dayama 2 kademeli açılıyor ve içerisinde 12
V aksesuar girişi bulunuyor. Arka kol dayamada arkadaki yolcular için oldukça
rahatlık sağlıyor ve iki adet bardak tutucu içeriyor.
Aracın torpidosu soğutuculu ve soğutma özelliğini isterseniz açıp kapatabiliyorsunuz. Yine torpidoda ön yolcu hava yastığını kapama düğmesi bulunuyor. Torpidoda aydınlatma olmayışı bir eksiklik sayılabilir. Tüm camlar 2 kademeli Otomatik açma kapamaya sahip. Tüm camlarda sıkışma önleyici özelliğide bulunuyor.
Aracın torpidosu soğutuculu ve soğutma özelliğini isterseniz açıp kapatabiliyorsunuz. Yine torpidoda ön yolcu hava yastığını kapama düğmesi bulunuyor. Torpidoda aydınlatma olmayışı bir eksiklik sayılabilir. Tüm camlar 2 kademeli Otomatik açma kapamaya sahip. Tüm camlarda sıkışma önleyici özelliğide bulunuyor.
Euro NCAP çarpışma testlerinden 5 yıldız alan araçta Sürücü
Diz dahil olmak üzere Toplam 9 adet Hava Yastığı bulunuyor.
400 litrelik Bagaj hacmi sedan bir otomobil için yeterli
düzeyde. Aracın kalitesini bagajı açtığınızda da görebiliyorsunuz. Uzaktan
kumanda üzerindeki bagaj açma düğmesiyle bagajı açabiliyorsunuz.
Bu araçta son derece objektif yaklaşmama rağmen eksiklik
olarak sayabileceğim konular çok sınırlı. Bu kadar kaliteli bir ses sistemi
için daha yüksek radyo frekans alıcısı konulabilirmiş, zira radyonun bazen ses
sisteminin hakkını vermede güçlük çektiğine şahit oluyorsunuz. Bir diğer detay
noktada torpido içerisinde aydınlatma olmayışı olarak sıralayabilirim.
Sonuç olarak, tercih edilmesi aşamasında biraz cesaret
isteyen bu araç 1.8 oluşunun hakkını performans, yol tutuş, güvenlik ve konfor
anlamlarında fazlasıyla veriyor. Yakıt tüketimi anlamında birçok 1.6 Otomatik benzinli
modelden(Honda Civic, Mazda 3, Ford Focus, Opel Astra, Vw grubunun FSI
Otomatikleri) daha az yaktığını çok net söyleyebilirim. İstenildiğinde LPG
dönüşümüne de olanak tanıyor ve başarılı sonuçlar alınabiliyor.
Çok kaliteli profesyonel bir ses sistemine sahip bu araç,
diğer konfor ve güvenlik ekipmanları ile sizin ve ailenizin güvende yolculuk
yapmasını sağlıyor. Fiyat/Performans anlamında sınıfında 1.sıraya oturacak bu
model genelde temiz ve titiz kullanılmış olarak ikinci el olarak bulunabiliyor.
Bu araç için, Sedan aynı zamanda Spor bir Otomobil almak, farklı olmak isteyenler
için biçilmiş kaftan diyebilirim.
2016 yılında yeniden aldığım ve incelemesini gerçekleştirdiğim Lancer 1.8 CVT incelemesi aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz;
http://otomobiltestgaraji.blogspot.com.tr/2016/04/mitsubishi-lancer-18-intense-cvt.html
İyi Sürüşler
2016 yılında yeniden aldığım ve incelemesini gerçekleştirdiğim Lancer 1.8 CVT incelemesi aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz;
http://otomobiltestgaraji.blogspot.com.tr/2016/04/mitsubishi-lancer-18-intense-cvt.html
İyi Sürüşler
Şu sıralar takibimde olan bir araç. İncelemeyi bekliyorum ayrıca lpg uyumu nasıldır acaba bir bilginiz var mı ?
YanıtlaSilYeni aracınız hayırlı olsun. MCT Forum'daki linki görüp gelmiştim. Ben de bütçe sorununu aşabilirsem 2010 sonrası Colt AMT düşünüyorum. Lancer sonraki aşama :)
YanıtlaSilUzun aramalar sonrası Colt kiralayabileceğim bir yer buldum. Haziran ayı içinde yaklaşık 10 gün boyunca deneme şansı bulabileceğim. Yaklaşık 3 bin kilometre yol yapacağım ve beni üzmeyeceğine inanıyorum. Lancer'ınız tekrar hayırlı olsun, test yazısını bekliyorum :)
Kardeşim Lancer'ın hayırlı olsun.
YanıtlaSilÇok güzel tanıtmışsın ağzına sağlık.
Yakıt konusunda bu kadar iddaali olacağını beklemiyordum.
7,2 lt çok güzel rakam 1,8 motor için.
Ayrıca senden arabanı değiştirmesende yani otomobil tanıtımları bekliyorum ;) Normalde pek otomobil dergisi filan okumam, fakat anlatımın süper.
Okurken keyif alıyorum süper.
Kısa zamanda görüşmek dileğiyle.
Eline sağlık, hayırlı olsun.
YanıtlaSilÖn yargıları kırmak adına çok başarılı bir araca sahip olmuşsun ve gayet iyi analiz etmişsin ve aktarmışsın.
Araç sahibi olacaklar ve yine mevcut araçlarından daha iyi performans alabilmek adına gerekli tüm bilgilere, buradan ulaşmak mümkün.
Önemli bir blog sitesi olarak görüyorum.
Selamlar, Saygılar.
Mikado
Öncelikle araban hayırlı olsun, Allah hayırlı güzel günlerde kullanmak nasip etsin. Sayfanı incelediğimde arabalarla ilgili çok detaylı ve fazla bir birikime sahip olduğunu görüyorum. Bu araba ve diğer kullandığın arabaları anlatırken o kadar objektif, o kadar sade ve akıcı anlatmışsın ki taktire değer bir üslüp gerçekten emeklerine sağlık.
YanıtlaSilSonraki zamanlarda başka arabalar hakkındaki yazılarını bekliyor olacağım.
Saygılar...
Morkıvılcım
bendede bu aracın 2011 modeli sport ınvite olan modeli var aracıma blow off takmak ıstıyorum acaba uygun olurmu şimdeden teşekkürler
YanıtlaSilSabahattin Bey merhaba,
SilÖncelikle belirtmek isterimki Blow-off turbo beslemeli motorlarda kullanılabilir.
Detaylı bilgiyi aşağıda bulabilirsiniz;
Turboşarjlı motorlarda, wastegate ve blow-off valfi basıncın regüle edilmesinde (ayarlanmasında) kullanılır. Turbo beslemeli otomobillerde ayak gazdan çekildiğinde turbo hala dönmeye devam etmektedir fakat turbonun bastığı havanın gideceği bir yer olmadığı için oluşan yüksek basınç turbo pervanesine büyük bir kuvvet uygulayarak pervaneyi aniden yavaşlatır. Gaza tekrar bastığınızda turbo basıncının tepe noktasına gelebilmesi için pervaneyi tekrar hızlandırmak gereklidir ve bu esnada istenilen turbo basıncı elde edilemediği için büyük bir performans kaybı yaşanır. Blow-off valfi işte bu performans kaybını önlemek için vardır. Kısaca bir basınç emniyet sistemidir. Bu valf, bazı araçlarda çoğu sürücüler tarafından istenen turbo ıslığı olarak isimlendirilen sesi oluşturur.
Blow-off valfin sağladığı faydalar:
Turbo pervanesi üzerindeki olumsuz geri basıncı önleyerek turbonun ömrünü uzatır. Turbo pervanesinin hızının yavaşlamasını engelleyerek turbo basıncını sürekli yüksek tutar. Yüksek turbo basıncı yüksek güç anlamına gelir. Gazdan çekme ve gaza basma arasında daha önceki döngülerde oluşan ısınmış havayı dışarı verip yeni soğuk havayı içeri aldığı için artı güç sağlar.
Blow-off valfi ile dump valve arasındaki fark:
Blow-off valfinin dump valve olarak isimlendirilmesi yanlış isimlendirmedir. Bu iki valf aynı problemin iki farklı çözümüdür.
merhabalar. 1.8 almayı düşünüyorum.. servis bakımlı olanı 130.000 km ye kadar alınırmı.. motor şanzıman yıpranması ne olur.. yoksa daha düşük km mi beklemeliyim
YanıtlaSilMerhaba,
Sil1.8'ler de düşük km'li araçları uygun fiyatlara bulmak epey zorlaştı.
Onun yerine 100-130bin km civarındaki araçlar dediğiniz gibi yetkili servis bakımlı ise hiç tereddüt etmeden alabilirsiniz. Bu km'ler Mitsubishi araçları için çok basit değerlerdir.
Periyodik bakımı düzenli yapılmış, hele ki LPG takılmamış araçları km çekinceniz olmadan alıp kullanabilirsiniz...
1.6 Lancer'ı test etme imkanınız olduysa, hakkında bilgi bulmanın zor olduğu bu araçla ilgili de bir şeyler karalarsanız memnun olurum. Adresinizi opelx'te gördüm.
YanıtlaSilMerhaba,
SilAslında 1.8 incelemesinde 1.6 hakkında da bilgiler aktarmaya çalıştım. Motor, ses izalasyonu ve bazı donanımlar haricinde 1.6'da 1.8'in kalitesinde bir araçtır.
Fiyat/performans anlamında rakiplerinin çok önündedir. Manuel vites seçeneğini tercih edecek kişilere önerebileceğim bir araçtır.
Daha fazla bilgili http://www.mitsubishiclubturkey.com adresinden edinebilirsiniz...
Çok güzel bir anlatım, MCT'den gördüm geldim :) 1.5. in otomatiğinden sonra otomatik benzinli araç almaya korkar oldum, yoksa 1.6 manuel yerine 1.8 tercihim olurdu :)
YanıtlaSilTeşekkür ederim.
Silİyi Sürüşler
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mitsubishi-sahibinden-temiz-kopek-baligi-204121855/detay/
YanıtlaSilerhan abi bu araç nasıl abi yorumun nedir?
Bu aracı bu araç yapan Jantları mevcut değil!
SilBelkide servislerde bu jant için sıra bekleyen onlarca kişiden birine satılmıştır.
Orijinal jantları da olsaydı, gerek km'si, gerekse rengi ve modeli ile alınabilir bir araç.
Erhan bey yorumlarınız yine çok detaylı olmuş.emeğinize sağlık...
YanıtlaSilAlsak pişman olur muyuz?
YanıtlaSilTam tersi,
Silbirinciyi alın kullanın, ikinciyi almak isteyeceksiniz... :)
Güzel araba herkese tavsiye ederim.
YanıtlaSilErhan Bey, LPG ile kullanımda sıkıntı çıkıyor mu bu araçlarda bilginiz var mıdır?
YanıtlaSilMotor LPG ile uyumlu. Yakıtı da oldukça ekonomik. Yalnız subaplar çelik olmadığından 100 bin km'de bir subap değişmemiş veya çelik subaplarla değişmeniz gerekebilir
SilErhan bey telden msj göndermiştim buraya. İletilmemiş olma ihtimaliyle tekrar bilgisayardan yazıyorum.
YanıtlaSil2010 model 1.8 CVT'lerin hepsinde soğutuculu torpido özelliği mevcut mu? Mevcutsa bu özellik nereden açılıp kapatılıyor? Teşekkürler cevaplarınız için. Güvenli sürüşler...
Merhaba,
SilTorpidonun tavanında yuvarlak vana gibi bir parça vardır, onu çevirerek aktif edebilirsiniz.
Tabi soğuma için klimanın açık olması gerekiyor.
Kazasız sürüşler dilerim...
Güzel makale olmuş Erhan kardeş, eline fikrine gözüne sağlık..
YanıtlaSilBir sorum var. 1.8 CVT kullanıcısıyım. Aküyü değişmem icap etti. Bu araçla uyumlu tavsiye ettiğin VARTA modeli var mıdır? Bir de Varta dışında tavsiyen varsa onu da yazabilir misin?
Merhaba, Teşekkür ederim.
SilYakın zamanda bir dostumun 1.8'ine 62amperlik İnci Akü aldık. Memnun.
Varta'da iyidir. 62Amperlik modelinden alabilirsiniz.
İyi Sürüşler
Erhan Bey merhaba 150binde boyasız 38 bin liraya nasıl sizce. Sahibinden ilan no: 197558687
YanıtlaSilMerhaba,
SilAraç güzel görünüyor. Uzun süredir ilanda. Temiz kullanılmışsa alınabilir.
merak ediyorum acaba bu mitsubishi lancer serilerine motor performasını arttırmak için birşeyler yapılabilir mi yani turbo taktırmak vs şeyler beygir gücünün artması için günümüzde lancer 1.6 mt ve at satısı var motorun gücünü arttırma imkanımız olurmu ? bide bu 2015 modelinde fabrikadan çıkışlı turbo varmı arada kaldım lancer mi civicmi bi tavsiyenizi alayım :) ?
YanıtlaSilMotorda güç artışı için yapılabilecek modifikasyonlar var fakat atılacak taş ürkütülecek kuşa değmeyebilir.
SilBu aracı bu haliyle kabullenmek gerek.
Civic ile kıyaslamak 1.8 CVT'ye hakaret etmek anlamına gelir.
Merhaba erhan bey subab lari celikle degistirme nin maliyeti neydir bilginiz varmi 1.5 icin
YanıtlaSilTahminim toplam 2500TL gibi bir rakam tutacağı yönünde...
Sil3 günlük 1.8 CVT 2010 siyah Lancer sahibi olarak bu aracı seçmemde incelemenizden faydalandım. Teşekkür ederim. 1 gün önce de LPG+Sübap yağlama, Benzin Pompa Koruma Rölesisi, sustalı anahtar gibi değişiklikler yaptım.
YanıtlaSilbir zamanlar "Octavia L&K" aracımdan aldığım hazzı yeni Octavia DSG FSI , Astra H otomatik, Chevrolet Kalos otomatik, Passat DSG 2.0 2011 TDI, Accent era otomatik araçlardan almamıştım. En son Honda civic 2013 eco CVT ile Japon araçlarını keşfettim. Nihayetinde civicten de ayrılınca (güzel araçtı ancak satmam gerekti.) son kez değiştirmeme niyeti ile bu aracı aldım. iyiki de almışım. yol tutuş ve tırmanış hissi 2011 BMW 5.20 ile yakın diyebilirim.
Bu aracın ikinci el değeri (Sömürge ülkesi olmasa idik veya gözü kör Fransız-Alman takıntımız olmamış olsa) diğer araçlara kıyasla 65.000 TL civarı olmalı idi...
Alpay aracın tekrardan hayırlı olsun. Kazasız sürüşler dilerim. Çok güzel bir seçim yaptığını zamanla daha iyi anlayacaksın.
Silİyi Sürüşler
iyi akşamlar 120 binde lpgli araç bakıyorum sorularım ; Vites geçişleri sarsıntılı mı nasıl ? subab kaç binde değişmeli değişmediğini nasıl anlarız ? 130 binde ki servis bakım maliyeti nedir değişen ? detaylı yazabilir misiniz ? teşekkürler hayırlı günler
YanıtlaSilYusuf Hocam,
SilÖncelikle bu araçta vites geçişlerini hissetmezsiniz. Bir DSG veya EDC şanzımanda hissedersiniz ama bunda hissetmezsiniz. Çünkü bu araç CVT şanzımana sahip. Kalkıştan saniyeler sonra bir bakmışsınız vites 4e çıkmış bile, buna ilk başlarda siz dahi inanamazsınız, böyle güzel bir şey :)
Baktığınız araca LPG ne zaman takılmış bu önemli. Eğer yeni takılmışsa Subaplar için çekinmene gerek yok. Takribi 80bin km kadar götürecektir Subaplar...
Yetkili servis bakımlı, trameri temiz o km'de ki bir aracın fiyatı 40'dan başlar...
İyi sürüşler
merhaba Erhan Bey,
YanıtlaSilBende yakın zamanda 2009 1.8 Lancer sahibi oldum. aracım 132.000 km de. yalnız rolanti devri 700 civarı d modunda 500 lerde ve yokuşlarda geri kaçırmaya sebep oluyor. bu bütün cvt lerin sorunumudur ve düzeltilebilir mi bilginiz varsa ve paylaşırsanız sevinirim. onun dışında araç kullanım olarak keyif veriyor anlatımınıza sonuna kadar katılıyorum.
Merhaba,
SilBöyle bir sorunu ilk kez duyuyorum.
Muhtemeldir ki, CVT kayış veya kasnağı ile ilgili bir sorun var. Rölanti devriniz de düşük. En kısa zamanda bir yetkili servise göstermenizi tavsiye ederim.
İyi Sürüşler
Hocam, Herkes diyorki işte parçası bulunmaz ustası yok servis ilgilenmiyor uzun yolda yorar fazla yok piyasası bitik felan diyor alasimiz gelmiyor cok begeniyorum arabayi fakat bu söylentiler kafami cok kurcalıyor siz.nediyorsunuz ? Almak istediğim model 2011-2013 istanbul da ikamet ediyorum
SilMerhaba,
SilParça bulmanıza gerek yok.
Periyodik bakım dışında servis ihtiyacı duyacağınız bir araç değil bu. Piyasasına gelirsek, şuan temizleri karaborsada. Alıp kullanıp çok rahat karlı satabilirsiniz. Yeterki bakımlı bir araç alın.
İyi Sürüşler
Merhaba acaba 1.8 modelinin manüel olanı mevcutmu arıyorum bulamıyorum otomatik olarak mı üretiliyor sadece
YanıtlaSilMerhaba,
SilÜlkemize sadece otomatik(CVT) versiyonu getirildi.
Manuel olarak 1.6 var fakat onun da 1.8 ile alakası yok.
İyi Sürüşler
Öncelikle teşekkür ediyorum Erhan bey,değerli yorumlarınız için,benim sorum bu araçla yokuşta kaydırma sorunu yaşarmıyız.Hayırlı günler diliyorum.
YanıtlaSilMerhaba,
SilTeşekkür ederim.
Tam otomatik olması sebebiyle yokuşta kaydırmaz. Vites geçişleri çok konforlu ve hızlıdır.
İyi Sürüşler
Abi merhaba 35 bine temiz 1.8 bulamıyorum ya ağır hasarlı yada 200.000 km de sence bulabilirmiyim temizini
YanıtlaSilMerhaba Erkan,
SilO paralara temizi artık imkansız gibi. Bir On lira arttırsan bile bazı yönleri eksik bulabilirsin. Bir kere km si düşük nerdeyse kalmadı. Yinede aramaya devam.
İyi Sürüşler
Erhan bey selamlar 10 yıldır lancer kullanıyorum. (2004 1.6 mt-2006 1.6 mt ve 2009 1.5 at) Sizin 1.8 yazınızı okuduktan sonra. Zaten aracın kalitesini çok yakından bilmem sebebiyle kesinlikle almaya karar vermiştim. 2 gün önce çok temiz bir 1.8 sahibi oldum çok şükür. 109000 km de tamamen orjinal ve darbe siz bir araç siyah renk lpg siz.araçla hiçbir şekilde oynanmamış en basitinden ek soz ucuna krom çıkış bile yapılmamış arka koltuklara sanki hiç oturulmamış gibi.
YanıtlaSilBayram Bey aracınız hayırlı olsun, güzel güzel kullanın. Güzel bir araç almışsınız.
SilBu araç uzun yolda, 100km/h da 6,5lt yakacaktır. Ben defalarca uzun yolda o şekilde yolculuk ettim.
Şehir içinde mesafeniz de kısa olduğu için(neredeyse motor ısınmadan yolunuz biteceği için(5km demişsiniz)), 8,5-10lt arasında yakacaktır.
Size önerim, aracı 1,5 ay kadar kullanın. sonrasında durumu değerlendirin. Eğer çok yaktığını düşünüyorsanız LPG'ye geçersiniz...
İyi Sürüşler
Erhan bey çok teşekkür ederim. Kurumsal bir firmada idari işler sorumlusuyum işim gereği kullanmadığım marka model alt ve üst segment araç kalmadı diyebilirim. O nedenle hangi araç kaç km de sorun çıkarır kalitesi konforu hepsini çok iyi bilirim. Bizim ülkede Yere göğe sığdırılamayan alman ve fransız araçlarının. Ne sıklıkla arıza çıkardığınıda iyi bilirim. Daha önceki 3 mitsubishi aracımda da sattığımda km ler yüksekti 150 bin - 170 bin aralığındaydı. Ve hiç birinde mekanik elektronik hiç bir sorun yaşamadım mitsubishi ile tanışmış biri olarak kendimi şanslı hissediyorum. En azından çoçuğumun rızkını araç arızalarına tamircilere vermediğimi düşünüyorum. İnşallah yeni lancer de üretilir ülkemize gelir.. saygılar.
YanıtlaSilGüzel tespitleriniz için sizi tebrik ederim...
Silİyi Sürüşler
Erhan bey aracı kullandıkça aşık oldum diyebilirim. Evim ile işim mesafe olarak yakın ama özellikle yazın gezmeyi çok severim. Geçen sene eski aracımla 2 ayda 6500 km uzun yol yapmıştım. Şimdi bu araç böyle keyifli iken yerimde duramayacağımı anladım ve lpg takmaya kesin karar verdim. Atiker gold yağlama sistemli + 10 bin km bakım hediyeli sisteme. 1600 tl/12 ay taksitle fiyat aldım. Sizin öneriniz nedir bu sistem iyi mi sorun çıkartırmı lpg ile şehir içi/dışı yakıt ortalamam kaç lt. Olur. Bilgi verebilir misiniz teşekkür ederim.
YanıtlaSilBayram hocam,
Silbana telefon numaranızı e-posta ile gönderin.
Sizi yaklaşık 25 adet 1.8CVT sahibinin olduğu whatSapp grubumuza ekleyelim. Orada lpg ile ilgili daha cazip fiyat ve bilgiler alabilirsiniz.
İyi Sürüşler
erhan.tayar@gmail.com
Silhocam sizi facebook'tan ekledim kabul ederseniz araç hakkında kafama takılan bir kaç soruyu sormak istiyorum
YanıtlaSilmerhabalar. https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mitsubishi-anlatilmaz-yasanir-699374505/detay/ bu aracı alamayı düşünüyorum. ve ilk defa mitsubishiye bineceğim nasipse. en çok merak ettiğim konu lpg'de bana sorun çıkarır mı? linkteki araç hakkındaki görüşleriniz nedir?
YanıtlaSilBen 2009 model 1.8 lancer lancer düşünüyorum.motorda terleme sorunu ne kadar bir problem bir bilgisi olan varmı.araç 150 binde otomatik
YanıtlaSil