Marka ve Model Analİzlerİ

10 Aralık 2007

Ford Focus 1.6 Ghia

Ford Focus 1.6 Ghia

2006 Yılında çok severek aldığım bu araç ilk arabam olması sebebiyle aklımdaki yeri herzaman bir başkadır. Tasarım anlamında sınıfında yeni bir trend açmış ve bu sayede C sınıfının gelişimine öncülük etmiş bir modeldir. Adının karakteristiğini taşıyan bu model, size konfor, güvenlik, performans ve yol tutuş anlamında sonuna kadar güven ve keyif veriyor.

1596cc, 100 beygir gücünde olan bu aracın motoru 143Nm tork üretiyor. 1050 kg olması sebebiyle çok çabuk hızlanan araç, İstanbul içi yakıt tüketimi konusunda 8 litre civarında bir tüketime sahip. Bir İstanbul-Kayseri uzun yol tecrübem olmuştu, orda da 6 litrenin altında değerlere ulaştığımı hatırlıyorum.
0'dan 100km hıza 10 saniyede çıkan aracın beni en çok etkileyen özelliği ise üstün yol tutuşuna sahip olmasıydı. Belkide bir üst segmentteki bir çok modele bu anlamda kafa tutabileceğini çok rahat söyleyebilirim. Araca bu geni kazandıran ise, tam bağımsız arka süspansiyona sahip olması.
 

Direksiyonu tepkilerinize gecikmeden cevap veriyor, yüksek hızda dahi(100km/h vb.) yapacağınız manevralarda yol tutuşundan ödün vermeden yolda çizgisini koruyabiliyor. Öyleki bu araçtan sonra başka araçları kullanmaya başladığınızda, yol tutuşuna alıştığınız bu aracı arıyor ve aklınızda Focus kalarak virajlara vb. giriyorsanız tehlikeye düşebiliyorsunuz.
4 Hava yastığı, dijital kliması, direksiyondan kumandalı Sony müzik sistemi, ön ve arka kol dayaması gibi özellikleriyle güvenli ve konforlu bir sürüş yapmanızı sağlıyor. Krem rengi iç döşeme ise araca geniş ve ferah bir hava katıyor. Konsolda, kapılarda ve diğer aksamlarda kaliteli ve iyi bir işçilik kullanılmış. Direksiyon ve diğer aksamlarda aşınma problemi bulunmuyor. Koltukları rahat ve çabuk yıpranmayan kumaştan oluşuyor. Ön ve arkada kol dayaması bulunuyor. Torpidosu yeterince büyük ve aydınlatmalı. Ön tarafta yeterince saklama gözü bulunuyor. Arka kapılarda saklama gözünün olmaması bir eksiklik olarak görülebilir.
Yol Bilgisayarı kadranların hemen sağ tarafında bulunan kısımdan takip ediliyor. Anlık ve ortalama tüketim, kalan yakıtla gidilecek mesafe, buzlanma uyarısı, hava sıcaklığı gibi verileri sunuyor.

Araç çalışırken kontağı tekrar çeviremiyorsunuz. Bunu önlemek için bir kilit sistemi devreye giriyor.

Uzaktan kumanda ile Bagajı açabiliyorsunuz. Yine kumandadan kapı açma tuşuna basılı tuttuğunuzda tüm camlar otomatik olarak açılıp kapatılabiliyor. Bu sayede yazın araca binmeden havalandırma vb. yapabiliyorsunuz.
Araçta Global kapama özelliği mevcut. Yani çift kilitleme. Bu sayede kapılar içeriden de açılamıyor(hırsız camı kırıp, kapı kolunu içeriden açamıyor).Çift kilitleme için kumandadan kapama tuşuna ilk kilitlemeden sonra tekrar basmanız gerekiyor.
Orta büyüklükte bir ailenin bagaj ihtiyacını karşılamaya yönelik 350 litrelik bir bagaj hacmi sunuluyor. Daha büyük aileler, aracın sedan versiyonu ile daha büyük bagaj ihtiyacını giderebilirler.
Ford tarafından fabrika çıkışında 195X55X15 ölçülerindeki lastik abatları ve orijinal çelik jantlar kullanılarak, araca spor bir görünüm kazandırılmış ve yol tutuşunda kendi ve bir üst sınıfında referans model haline getirilmiştir.
Focus I, Ülkemizde 2005 yılından itibaren  yerini Focus II'ye bırakmıştır. Birçok kullanıcı yorumu ve izleniminde Focus I'in II'den birçok yönden iyi olduğu vurgulanmaktadır...
Piyasada temiz ikinci elini bulabileceğiniz bu modeli, fiyat/performans anlamında da düşündüğünüzde rahatlıkla önerebilirim.

5 yorum:

  1. Merhaba öncelikle çok güzel bir inceleme yapmışsınız.Benim merak ettiğim ise aracınız kaç model ? İnternette 2.el otomobil sitelerinden incelediğim kadarıyla çoğu Ghia modelinde dijital klima ve ayak aydınlatması yok.Galiba incelediğiniz araç fazladan opsiyonlu,standart ghia donanımı değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Bu kasa Focus, 2002 yılında makyajlanarak birçok yeni ve güzel özelliğe kavuşturuldu.

      2002-2004 arası modeller makyajlı kasalardır.
      Benim aracımda 2004 modeldi.
      Ford'un genelde uyguladığı yöntem, bir modelin son yılında hep en dolu fonksiyonlar yer alır. Heralde artık üretmeyeceğiz ne varsa ekleyelim mantığı ile ilerliyorlar.
      O sebeple bende size 2002-2004 arası Ghia öneririm...

      Sil
  2. Erhan bey bu arac manüel mi ? Lpg lisinin Otomatigi nasıldır sorunsuzluk ve yakıt tuketumi olarak.bilgilendirirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu araç manuel, fakat otomatik seçeneği de mevcut. Motor Lpg ile son derece uyumludur. Dizeli aratmaz. Tavsiye ederim.
      İyi Sürüşler

      Sil
  3. 2004 ghia hb kasa almayı düşünüyorum 136bin km'de buldum 40.000₺ anlaştım. Umarım ilerde pişman olmam.. öncesinde 2001 ambeantte güvemlik paket araçım vardı.. şimdi ghia düşünüyorum hayırlısı bakalım..

    YanıtlaSil

Yorumunuz için Teşekkür ederiz.
En kısa sürede geri dönüş yapılacaktır.
İyi Sürüşler